Oπως ήταν λίγο ως πολύ αναμενόμενο, οι ταινίες «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν, «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου και «Οι δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» του Μάρτιν Σκορσέζε πρωτοστάτησαν στις υποψηφιότητες των 94ων βραβείων Όσκαρ με 13, 11 και 10 υποψηφιότητες αντιστοίχως. Μάλιστα, στην περίπτωση του Νόλαν και του Λάνθιμου η υποψηφιότητα είναι διπλή διότι ο μεν Νόλαν είναι υποψήφιος για την σκηνοθεσία και το σενάριο του «Οπενχάιμερ», ο δε Λάνθιμος είναι υποψήφιος για την σκηνοθεσία και ως παραγωγός του «Poor things» αφού η ταινία διεκδικεί και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας – κάτι που είχε γίνει και με την αμέσως προηγούμενή του, «Η ευνοούμενη» που είχε μετρήσει συνολικά 10 υποψηφιότητες.

Διπλή υποψηφιότητα όμως έχει και η Έμα Στόουν αφού εκτός από υποψήφια στην κατηγορία του Α γυναικείου ρόλου είναι και παραγωγός της ταινίας «Poor things». Ένας ακόμη Έλληνας, ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, μοντέρ του «Poor things», μετρά την δεύτερη υποψηφιότητά του μετά την «Ευνοούμενη». Είναι προφανές ότι η ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη ο οποίος διαπρέπει στο εξωτερικό, έχει μεγάλο ρεύμα και ότι πολύ πιθανόν, αυτή την φορά να φύγει από τα βραβεία Όσκαρ που θα δοθούν στις 10 Μαρτίου με περισσότερες από μια βραβεύσεις.

View this post on Instagram

A post shared by The Academy (@theacademy)

Απών ωστόσο από τα Όσκαρ είναι ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός Αλεξάντερ Πέιν. Ωστόσο, παρότι ο ίδιος δεν προτάθηκε πουθενά, η ταινία του, «Τα παιδιά του χειμώνα», που ανοίγει στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη που μας έρχεται συγκέντρωσε πέντε υποψηφιότητες. Εκτός από εκείνες που θεωρούνταν σίγουρες, του Πολ Τζιαμάτι – Α ρόλος και της Ντα’ Βίν Τζόι Ράντιολφ – Β ρόλος, τα «Παιδιά του χειμώνα» είναι επίσης υποψήφια για τα βραβεία καλύτερης ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου αλλά και μοντάζ.

Αν υπάρχει μια έκπληξη στις φετινές υποψηφιότητες, αυτή λέγεται «Barbie». Την ώρα που για την ταινία «Η ανατομία μιας πτώσης» η Γαλλίδα σκηνοθέτις Ζιστίν Τριέ μπαίνει στο κλαμπ των ελάχιστων γυναικών που μέχρι σήμερα έχουν διεκδικήσει το Οσκαρ σκηνοθεσίας (μάλιστα μετρά και μια δεύτερη ως συν σεναριογράφος της ίδιας ταινίας), η δημιουργός του «Barbie», Γκρέτα Γκέργουϊγκ, απουσιάζει από αυτή την κατηγορία, παρότι διεκδικεί το βραβείο πρωτότυπου σεναρίου μαζί με τον Νόα Μπάουμπαχ. Επίσης, στις ηθοποιούς υποψήφιες για τον Α ρόλο δεν θα  βρούμε την ίδια την …Barbie, δηλαδή την Μάργκοτ Ρόμπι, θα βρούμε όμως την Ανέτ Μπένινγκ που για την δουλειά της στην «Nyad» μετρά την πέμπτη υποψηφιότητά της χωρίς ποτέ να έχει κερδίσει, όπως επίσης θα βρούμε και την Γερμανίδα ηθοποιό Σάντρα Χούλερ της «Ανατομίας μιας πτώσης» που συνολικά απέσπασε πέντε υποψηφιότητες.

Ο αριθμός 5 πάντως, είναι καθοριστικός διότι τέσσερις ταινίες, οι «Ανατομία μιας πτώσης», «Τα παιδιά του χειμώνα», «Ζώνη ενδιαφέροντος» και «American fiction», τόσα βραβεία διεκδικούν. Δύο παραπάνω μετρά ο «Μαέστρος» του Μπράντλεϊ Κούπερ που προτάθηκε σε επτά κατηγορίες, συν εκείνη της καλύτερης ταινίας. Και αυτό μας λέει ότι σε γενικές γραμμές το μοίρασμα της πίτας των υποψηφιοτήτων των Οσκαρ είναι καλό, αφήνοντας ικανοποιημένες αρκετές ταινίες και μάλιστα με περισσότερες υποψηφιότητες από όσες ενδεχομένως περίμεναν. Ένα παράδειγμα εδώ είναι η ταινία «American fiction» του Κορντ Τζέφερσον που συζητήθηκε κυρίως για την ερμηνεία του Τζέφρι Ράιτ (υποψήφιος για το Α ρόλου) αλλά τελικά μετράει πέντε υποψηφιότητες συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης ταινίας (ο Κορντ Τζέφερσον είναι υποψήφιος για το σενάριο της ταινίας όπως και ως παραγωγός της). Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε την παρουσία ενός ακόμη ελληνικής καταγωγής συντελεστή, του Νίκου Καραμίγιου που είναι ένας από τους παραγωγούς της και διεκδικεί το Όσκαρ μαζί με τους Κορντ Τζέφερσον, Μπεν Λεκλέρ και Ζερμέν Τζόνσον.