Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε νέο νόμο που απαγορεύει την πώληση βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035.

Ο νέος κανόνας – μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής στην ΕΕ – θα επιταχύνει τη μετάβαση του μπλοκ στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος περίπου το 15 τοις εκατό του συνόλου των εκπομπών CO2 στην ΕΕ.

Η νομοθεσία απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα από τα νέα αυτοκίνητα κατά 100%. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι κανένα νέο όχημα που κινείται με ορυκτά καύσιμα δεν θα μπορεί να πωλείται από το 2035 και μετά.

Είναι έτοιμη η ΕΕ να ανταλλάξει τα παλιά με ηλεκτρικά οχήματα;

Η Γερμανία συνεργάζεται με τη Γαλλία και την Ιταλία για να επιβραδύνει τον ρυθμό των νέων νόμων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η Ιταλία φιλοξενεί μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων όπως η Fiat, η Alfa Romeo και η Ferrari, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Περίπου 270.000 άτομα απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.

Ο Ιταλός υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι χαρακτήρισε τον νέο νόμο οικονομική «αυτοκτονία» για την ΕΕ. Είπε ότι είναι «ιδεολογικός φονταμενταλισμός» που θα ωφελούσε την Κίνα και θα έβλαπτε την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας Αντόνιο Ταγιάνι προσπάθησε επίσης να αποδυναμώσει τη νομοθεσία, ζητώντας μείωση κατά 90% των εκπομπών άνθρακα αντί κατά 100%.

Τώρα η Ιταλία σχεδιάζει να καταψηφίσει τα σχέδια για την απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ.

Άλλοι προειδοποιούν ότι ούτε η βιομηχανία της Ευρώπης ούτε το ευρύ κοινό είναι έτοιμοι για μια τόσο δραματική αλλαγή.

Η Γερμανία – η έδρα μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένου του Ομίλου Volkswagen και της BMW – κάλεσε το ΕΚ να επιτρέψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα ή ηλεκτρονικά καύσιμα μετά το 2035.

Τη Δευτέρα, ο υφυπουργός Μεταφορών της χώρας Μάικλ Θίουρερ είπε ότι η επιτροπή θα πρέπει να υποβάλει «μια πρόταση για το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ηλεκτρονικά καύσιμα ή πώς μπορούν να οργανωθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με κλιματικά ουδέτερα καύσιμα».