Φεστιβάλ Καννών 2022 – Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ: «Είμαι μεγαλύτερος από το φεστιβάλ»

Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ απαντώντας σε ερώτηση σχετική με τον θάνατο και αν τον απασχολεί.

Στιγμιότυπο από την χθεσινή συνέντευξη Τύπου της ταινίας «Crimes of the future» του Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ (στο μέσον του πάνελ, ανάμεσα στους Λεά Σεϊντού και Βίγκο Μόρτενσεν)

Κάννες, αποστολή

«Είμαι μεγαλύτερος από το φεστιβάλ των Καννών» δήλωσε στην συνέντευξη Τυπου της ταινίας «Crimes of the future» ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ απαντώντας σε ερώτηση σχετική με τον θάνατο και αν τον απασχολεί. «Επομένως αποφεύγω να σκέφτομαι την ιδέα του θανάτου και ελπίζω να μπορέσω να κάνω μερικά κινηματογραφικά εγκλήματα ακόμα». Το χιούμορ του Κρόνενμπεργκ είναι πολύ χαρακτηριστικό και πολύ «σκοτεινό», όπως ακριβώς συμβαίνει στις ταινίες του.

Για την τελευταία ταινία του, που διαγωνίζεται για τον Χρυσό Φοίνικα στο 75ο φεστιβάλ των Καννών, τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Το γυρισμένο στην Ελλάδα «Crimes of the future», συμπαραγωγή Ελλάδας /Καναδά (η εταιρία Αργοναύτες του έμπειρου παραγωγού Πάνου Παπαχατζή, από ελληνικής πλευράς) φέρει στοιχεία από πολλές προηγούμενες δημιουργίες του σκηνοθέτη, στις οποίες το σώμα, οι μηχανές και το σεξ πλάθουν συχνά ένα ασυνήθιστης γεύσης κινηματογραφικό κοκτέιλ, ενοχλητικό αλλά ενδιαφέρον, χάρη στο οποίο ο Κρόνενμπεργκ έχει κερδίσει μια ξεχωριστή θέση στον κινηματογραφικό χάρτη.

Το στόρι της ταινίας «Crimes of the future», τοποθετείται σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον, όταν η ανθρωπότητα έχει αρχίσει να προσαρμόζεται στο συνθετικό περιβάλλον και το ανθρώπινο σώμα υφίσταται νέους μετασχηματισμούς και μεταλλάξεις. Κεντρικοί ήρωες της ταινίας είναι ένας περφόρμερ και η σύντροφός του (Βίγκο Μόρτενσεν και Λεά Σεϊντού) που παρουσιάζουν δημόσια την μεταμόρφωση των οργάνων του πρώτου, σε avant-garde παραστάσεις. Ωστόσο η ταινία κρύβει αρκετές εκπλήξεις ανάμεσα στις οποίες και η δράση μιας μυστηριώδους οργάνωσης που θέλει να χρησιμοποιήσει την διασημότητα του περφόρμερ για την επόμενη φάση της ανθρώπινης εξέλιξης.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ο σκηνοθέτης παρουσιάζει σκληρές εικόνες πόνου του ανθρώπινου σώματος, με στομάχια να ανοίγουν στην μέση, εντόσθια να «κάνουν πάρτι» και ανθρώπους να τρώνε πλαστική ύλη. Το φιλμ θα θυμίσει σε όσους γνωρίζουν την δουλειά του Κρόνενμπεργκ στισμές από το «Videodrome» ή το «eXistenZ». Ο ίδιος ωστόσο, ισχυρίζεται ότι όταν γράφει ένα σενάριο δεν σκέφτεται ποτέ τις προηγούμενες ταινίες του παρότι γνωρίζει ότι «πολύς κόσμος θα τις συνδέσει με ότι καινούργιο παρουσιάσω» όπως ανέφερε στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου του «Crimes of the future».

«Ακόμα και τον θάνατο καλό είναι να τον αντιμετωπίζουμε με χιούμορ» πρόσθεσε στο σχόλιο περί θανάτου ο Βίγκο Μόρτενσεν που καθόταν ανάμεσα στον σκηνοθέτη και την Κρίστεν Στιούαρτ η οποία επίσης συμμετέχει στην ταινία με έναν μικρό ρόλο. Η σχέση Κρόνεμπεργκ – Μόρτενσεν έχει εδώ και καιρό πάψει να είναι αμιγώς επαγγελματική. Εχουν συνεργαστεί σε τέσσερις ταινίες και η πρώτη από τις τρεις υποψηφιότητες του Μόρτενσεν για το Οσκαρ Α ανδρικού ρόλου ήταν για τις «Επικίνδυνες υποσχέσεις» που γυρίστηκαν μετά την πρώτη τους συνεργασία, «Το τέλος της βίας».

Ακόμα και σε αυτή την σχέση όμως ο Κρόνενμπεργκ δεν μπορούσε παρά να χαριτολογήσει: «η βάση της είναι η σκλαβιά» είπε «και μπορείτε να φανταστείτε ποιος είναι ο σκλάβος…»

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
Σίβυλλα
  • Σαμπάνιες στην άμμο Η Θέκλα έβγαλε από το μικρό σατέν τσαντάκι με το εντυπωσιακό κρυσταλλιζέ κούμπωμα σε σχήμα τακουνιών το lipstick σε... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk