• Αναζήτηση
  • Τα προβλήματα του open banking για τράπεζες και καταναλωτές

    Banking forum, με θέμα «Open Banking και κανονιστικό πλαίσιο»

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Τα σημεία προβληματισμού για το open banking ανέδειξε η κυρία Χαρίκλεια Απαλαγάκη, γενική γραμματέας της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών (ΕΕΤ), μιλώντας στο στο 24ο Banking forum, με θέμα «Open Banking και κανονιστικό πλαίσιο».
    Στην ομιλία της, υποστήριξε ότι υπό την την αρχική μορφή λειτουργίας του, μέσω χρήσης των APIs (Application Programming Interfaces)το Open Banking, είναι ήδη γνωστό και διαδεδομένο.
    Ωστόσο, πρόσθεσε πως «με τη νέα αναθεωρημένη Οδηγία 2015/2366, η οποία ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το ν. 4537/2018 (γνωστή ως PSD2) καθιερώνεται μία πιο διευρυμένη για το Open Banking λειτουργία, που περιλαμβάνει την εκτέλεση (εκκίνηση) πληρωμών από τρίτους παρόχους, αρκεί να υπάρχει η εντολή του πελάτη, όπως επίσης και την συλλογή πληροφοριών λογαριασμού πληρωμών».
    Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε, «οι πληρωμές αποτελούν την πρώτη συναλλακτική πράξη που ρυθμίζεται με ενιαίο τρόπο, χωρίς αυτό να αποκλείει, ωστόσο, την επέκτασή της στο μέλλον και σε άλλες τραπεζικές εργασίες (λ.χ. ηλεκτρονικές εξουσιοδοτήσεις, δάνεια, κ.λπ)».
    Η κα Απαλαγάκη ανέδειξε τα σημεία προβληματισμού και μεταξύ αυτών κυρίως:
    – την πρόωρη υπερ-ρύθμιση, καθώς δεν έχει ακόμη σταθμιστεί και αποτυπωθεί το ενδιαφέρον του καταναλωτή, που καλείται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στη διεύρυνση των πληρωμών με τρίτους παρόχους εκτός των πιστωτικών ιδρυμάτων
    – το θεσμικό και αυστηρό περιβάλλον που διέπει τη λειτουργία των τραπεζών και περιλαμβάνει εκτεταμένο έλεγχο του συναλλακτικού προφίλ του πελάτη, ώστε μεταξύ των άλλων να αποτρέπεται η νομιμοποίηση εσόδων από γενικά παράνομες δραστηριότητες, το σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα, και το τραπεζικό απόρρητο και
    – την ανισομέρεια δομής, κεφαλαίων και οργάνωσης τραπεζών έναντι τρίτων παρόχων.
    Θεωρεί ότι η προστασία των προσωπικών δεδομένων, αλλά και του χρήστη των υπηρεσιών πληρωμών-πελάτη πρέπει να τυποποιηθεί, ώστε με απόλυτα εύληπτο και συγκεκριμένο τρόπο/ερωτηματολόγιο ο πελάτης να κατανοεί και να δίνει συγκεκριμένη και σαφή οδηγία εκτέλεσης πληρωμής ή συλλογής πληροφοριών  προκειμένου να αποφευχθούν διενέξεις και αναζήτηση εκ των υστέρων ευθυνών από την Τράπεζα στην οποία τηρείται ο λογαριασμός.
    Τέλος, τόνισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός που βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες των πιστωτικών ιδρυμάτων, δεν σημαίνει υποχρεωτικά μεταφορά ορισμένων δραστηριοτήτων εκτός των πιστωτικών ιδρυμάτων.

    Νωρίτερα την ίδια ημέρα ο διευθυντής συστημάτων πληρωμών της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, κ. Βασίλης Παναγιωτίδης συντόνισε την 3η ενότητα του συνεδρίου στο πλαίσιο της οποίας οι εκπρόσωποι των ελληνικών τραπεζών παρουσίασαν τα θέματα ασφαλείας που ανακύπτουν στο νέο περιβάλλον του Open Banking, στα ειδικά API Developer Portals που υλοποιούν και στην εξέλιξη του οικοσυστήματος χρηματοοικονομικών συναλλαγών από την τεχνολογία με έμφαση στις διασυνοριακές συναλλαγές των επιχειρήσεων-πελατών των πιστωτικών ιδρυμάτων.

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Η Mykonian μεταφορά Brancusi Ο μεγαλοβιομήχανος, χρυσός κληρονόμος Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής δοκίμασε ένα μικρό κομμάτι από το περουβιανής προέλευσης φιλέτο του. Τον παρακολουθούσα μέσα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk