Λάβαμε από την εταιρεία Ιπποδρομίες Α.Ε. εξώδικη δήλωση – διαμαρτυρία, το πλήρες κείμενο του οποίου μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Δείτε εδώ: ipp         

Ως προς αυτά που αναφέρει το εξώδικο θα θέλαμε να πούμε το εξής:

1. Σκοπός του άρθρου ήταν να ενημερώσει, να θέσει ερωτήματα, να αξιολογήσει, όπως ακριβώς ορίζεται η λειτουργία του Τύπου και των ΜΜΕ, με την ειδική προστασία που έχει στο πλαίσιο της συνολικής ελευθερίας του λόγου. Και βέβαια το άρθρο δεν επεδίωξε ούτε να θίξει και να προσβάλει την τιμή και την υπόληψη οποιουδήποτε, ούτε να συκοφαντήσει, ούτε να προκαλέσει οποιαδήποτε ηθική βλάβη.

2. Μάλιστα, στο βαθμό που η συγκεκριμένη εξώδικη δήλωση – διαμαρτυρία, επί της ουσίας, δεν εντοπίζει ανακρίβειες σε αυτά που γράψαμε, αλλά μια διαφορετική ερμηνεία και αξιολόγηση της κατάστασης (και των προβλημάτων) που υπάρχουν με τον Ιππόδρομο, θα μπορούσε η Ιπποδρομίες ΑΕ να είχαν στείλει μια επιστολή με τα επιχειρήματα της δικής της πλευράς, την οποία θα δημοσιεύαμε και στην οποία ούτως ή άλλως θα στεκόμασταν με ενδιαφέρον.

3. Με αυτή την έννοια τόσο ο τίτλος όσο και η εισαγωγική παράγραφος περιλαμβάνουν το σχολιασμό και το συμπέρασμα που βγάλαμε σε σχέση με τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στον Ιππόδρομο και τα ερωτήματα που προκύπτουν για τη στάση και της Ιπποδρομίες ΑΕ και της κυβέρνησης. Εντάσσονται στην υποχρέωση του Τύπου να κάνει αξιολογικές κρίσεις και σε κανένα βαθμό δεν αποτελεί αθέμιτη πρακτική ή απόπειρα συκοφάντησης του οποιουδήποτε. Είναι μια εκτίμηση που την μοιράζονται πλήθος παραγόντων του Ιπποδρόμου και την ακούσαμε συχνά στη διάρκεια της δημοσιογραφικής έρευνας που κάναμε. Σχετικές αναφορές μπορεί κανείς να βρει σε ανακοινώσεις συνδικαλιστικών οργανώσεων που έχουν σχέση με τον Ιππόδρομο αλλά και σε αρθρογραφία που έχει υπάρξει.

4. Εμείς δεν προβήκαμε σε καμία αξιολόγηση της στάσης της Ιπποδρομίες ΑΕ απέναντι στο θέμα του fair play. Εμείς διαπιστώσαμε δύο γεγονότα: Από τη μια την προσπάθεια που έκανε η διοίκηση της Φιλίππου Εταιρείας Ελλάδος για να υπάρξουν όροι fair play και από την άλλη, την αντιπαράθεση ανάμεσα στη Φίλιππο Ένωση και την Ιπποδρομίες ΑΕ.  Αυτό διαπιστώσαμε αυτό σχολιάσαμε. Όπως επίσης διαπιστώσαμε ότι  άνθρωποι του Ιπποδρόμου θεωρούν επιθετική τη συμπεριφορά της διοίκησης της Ιπποδρομίες ΑΕ. Αυτό είδαμε στο ρεπορτάζ, αυτό καταγράψαμε ως διαπίστωση και αξιολόγηση που κάνουν άνθρωποι του Ιπποδρόμου, χωρίς απαραίτητα να την υιοθετούμε.

Αντίστοιχα, για το θέμα των ελέγχων ντόπινγκ, εμείς απλώς παραθέτουμε τα γεγονότα τα οποία λένε ότι η νέα διοίκηση της Φιλίππου Ενώσεως έκανε μια προσπάθεια να βελτιώσει τα πράγματα. Επισημαίνουμε εδώ ότι ήταν απόφαση της Φιλίππου Ενώσεως να πηγαίνουν τα δείγματα στο συγκεκριμένο εργαστήριο στην Αγγλία στο οποίο αναφέρεται η εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία.

5. Η Ιπποδρομίες ΑΕ υποστηρίζει ότι χάρη στις προσπάθειές της ο Ιππόδρομος «εισήχθη σε τροχιά ανάκαμψης»  και ότι προσέφερε οικονομικές διευκολύνσεις τους υποψήφιους ιδιοκτήτες Ίππων (κάτι που το άρθρο επισημαίνει). Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι ο Ιππόδρομος αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με αποκορύφωμα το μεγάλο διάστημα στο οποίο δεν γίνονται ιπποδρομίες εδώ και καιρό. Απέναντι σε αυτό το πρόβλημα καλείται η τοποθετηθεί η Ιπποδρομίες ΑΕ.

6. Στη συνέχεια η εξώδικη δήλωση-διαμαρτυρία ασχολείται με την κριτική που κάνουμε στο σχέδιο νόμου που έχει καταθέσει ο υφυπουργός Αθλητισμού Γ. Βασιλειάδης. Καταρχάς μας προκαλεί εντύπωση που η Ιπποδρομίες ΑΕ αναλαμβάνει να απαντήσει στην κριτική μας, παρότι αυτή στρέφεται εναντίον του υπουργείου και της κυβέρνησης.

Εμείς υποστηρίζουμε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει αυτή τη στιγμή τη σύμφωνη γνώμη της Ιπποδρομίες ΑΕ (αυτό προκύπτει και από το ίδιο το περιεχόμενο της εξώδικης δήλωσης-διαμαρτυρίας), την ώρα που η Φίλιππος Ένωση Ελλάδος, το ΝΠΔΔ που εποπτεύει των ιπποδρομιών, ασκεί κριτική στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, όπως και συνδικαλιστικοί φορείς. Εμείς ούτε σε συνωμοσία αναφερθήκαμε ούτε σε συμπαιγνία.

Ειδικότερα εντοπίσαμε ότι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου περιορίζει τις αρμοδιότητες της Φιλίππου Ενώσεως, συμπεριλαμβανομένης της αρμοδιότητας που αφορά τον έλεγχο ντόπινγκ, δίνει δυνατότητα στον παραχωρησιούχο να επηρεάσει σημαντικά τις αποφάσεις ενός φορέα που έχει την αρμοδιότητα εποπτείας των Ιπποδρομιών (κάτι που σημαίνει ότι με το προτεινόμενο καθεστώς ο ελεγχόμενος επηρεάζει τις αποφάσεις του ελεγκτή), και αντί για έλεγχο νομιμότητας και σκοπιμότητας του αρμόδιου υπουργού επί του συνόλου των αποφάσεων που παίρνει η ΦΕΕ, προσφέρει απλώς ένα περιορισμένο έλεγχο νομιμότητας επί μέρους των αποφάσεων και μόνο.

Τα σημεία αυτά εύλογης κριτικής προκύπτουν από τη σύγκριση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου με το προτεινόμενο, ενώ στη δημόσια συζήτηση έχουν κατατεθεί σχετικές απόψεις αναλυτικά μέσα από τη δημόσια γνώμη της Φιλίππου Ένωσης Ελλάδος κατά τη δημόσια διαβούλευση του σχετικού σχεδίου νόμου.

7. Από όλα τα παραπάνω είναι προφανές ότι το ρεπορτάζ μας τοποθετήθηκε σε πραγματικά προβλήματα που υπάρχουν σήμερα και εξέθεσε με τρόπο τεκμηριωμένο και σε καμιά περίπτωση συκοφαντικό ή δυσφημιστικό, πραγματικά γεγονότα, εύλογα ερωτήματα και θεμιτές αξιολογικές κρίσεις. Κινηθήκαμε από ειλικρινές δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, για ένα ζήτημα που αφορά το κοινό αλλά και άπτεται και του δημοσίου συμφέροντος από τη στιγμή που το ιπποδρομιακό στοίχημα υπήρξε και σημαντική πηγή εσόδων του δημοσίου. Δεν αποτελεί υπαινικτικό κείμενο με νεφελώδεις και ασαφείς αιτιάσεις που οδηγούν σε νοήματα που βλάπτουν την φήμη και την αξιοπιστία τις Ιπποδρομίες ΑΕ.

Εξυπακούεται ότι στο πνεύμα της αντικειμενικότητας και της ολόπλευρης ενημέρωσης έχουμε πάντα τη διάθεση να φιλοξενούμε και τις απόψεις της Ιπποδρομίες ΑΕ, όπως και κάθε άλλου φορέα που εμπλέκεται στα ζητήματα του Ιπποδρόμου και του Ιπποδρομιακού στοιχήματος.