• Αναζήτηση
  • Σε τροχιά υλοποίησης η σύνδεση της Motor Oil με το σιδηροδρομικό δίκτυο

    Από το μνημόνιο συνεργασίας στη φάση της υλοποίησης περνά η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του διυλιστηρίου της Motοr Oil στους Αγίους Θεοδώρους με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο.

    Από το μνημόνιο συνεργασίας στη φάση της υλοποίησης περνά η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του διυλιστηρίου της Motοr Oil στους Αγίους Θεοδώρους με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η απόφαση για την έγκριση εκτέλεσης του επενδυτικού αυτού έργου, συνολικού ύψους 12 εκατ. ευρώ που θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από την εταιρεία, βάζει τις βάσεις για την πρώτη σε μια σειρά αντίστοιχων συνεργειών στις οποίες στοιχηματίζει ο ΟΣΕ για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας με τις βιομηχανικές περιοχές. Οπως όλα δείχνουν, το επόμενο βήμα θα αφορά τις εγκαταστάσεις της Motοr Oil στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

    Μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων

    Ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής αναμένεται να διευκολύνει τη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων στη Βόρεια Ελλάδα, στις Βαλκανικές χώρες και στην Κεντρική Ευρώπη μέσω του Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου 7 (RFC-7), μέλος του οποίου είναι ο ΟΣΕ. Η αναβάθμιση του βασικού άξονα αφορά το σύνολο των βιομηχανιών της περιοχής, ενώ στη συνέχεια κάθε επιχείρηση θα έχει τη δυνατότητα να φροντίσει για τη σύνδεσή της με αυτόν. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται σε ενάμιση  περίπου χρόνο.
    Συγκεκριμένα, αναρτήθηκε στη Διαύγεια η έγκριση εκτέλεσης έργου επί της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής για την υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των Διυλιστηρίων της «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΑΕ» στους Αγίους Θεοδώρους, με τον υφιστάμενο μετρικού εύρους σιδηροδρομικό άξονα Αγίων Θεοδώρων έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Ισθμού, αλλά και την κατασκευή του όλου έργου από τα Διυλιστήρια έως τον σταθμό επί της υφιστάμενης γραμμής.
    Η απαιτούμενη δαπάνη για τις μελέτες, τα έργα και τις αδειοδοτήσεις για τη σύνδεση των διυλιστηρίων με τον σιδηροδρομικό άξονα ως και το έργο επισκευής της υποδομής και της επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής με την εγκατάσταση των αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) από τα Διυλιστήρια έως τον ΣΣ Ισθμού θα χρηματοδοτηθεί πλήρως από την εταιρεία. Θα διατηρηθεί παράλληλα το δικαίωμα ένταξης του συνόλου ή μέρους του έργου σε ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
    Οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου θα καθοριστούν από τον ΟΣΕ, που είναι ο διαχειριστής της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση τις ισχύουσες προδιαγραφές ασφαλείας και διαλειτουργικότητας για τα σιδηροδρομικά και συνοδά έργα ανάλογων περιπτώσεων. Επίσης, ο Οργανισμός θα συμβάλει στην ομαλή και ταχύρρυθμη εκτέλεση του έργου με την παροχή των κατάλληλων στοιχείων και τεχνικών προδιαγραφών, καθώς και με την επίβλεψη μελετών και έργων. Επίσης, θα συμβάλει με τη διάθεση βαρέων μηχανημάτων γραμμής για την οριζοντιογραφική και υψομετρική τακτοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και μέρους των αναγκαίων σιδηροδρομικών υλικών εκ της περίσσειας του.

    Εγκατάσταση αγωγού οπτικών ινών

    Σύμφωνα με τη σχετική έγκριση, που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο του έργου, η Motοr Oil θα χρηματοδοτήσει τη συνολική δαπάνη που θα απαιτηθεί για την προμήθεια υλικών για την πλήρη και έντεχνη εγκατάσταση ενός υπόγειου αγωγού οπτικών ινών από τα Διυλιστήρια έως τον ΣΣ Ισθμού. Οι τεχνικές προδιαγραφές και η θέση θα καθοριστούν από τον ΟΣΕ για την εξυπηρέτηση του ίδιου του Οργανισμού αλλά και των κατοίκων της περιοχής.
    Οπως προβλέπεται από την απόφαση, θα συσταθεί υπέρ της «ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΑΕ» δουλεία διόδου για περίοδο 50 ετών μετά τη σύμφωνη γνώμη της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ με περιεχόμενο το δικαίωμα διέλευσης χρήσης και συντήρησης τεσσάρων υπόγειων αγωγών καυσίμου της εταιρείας, διαμέτρου εκάστου έως 12in σε ορισμένη εδαφική ζώνη στο εύρος ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, εκτιμώμενου πλάτους 1,5 μ. περίπου και βάθους 1,5 μ. περίπου, σε ικανή απόσταση και παράλληλα της σιδηροδρομικής γραμμής από τα Διυλιστήρια έως τη θέση Βρωμοπήγαδο. Στην ίδια πρόβλεψη, περιλαμβάνεται και το δικαίωμα διέλευσης, χρήσης και συντήρησης του αγωγού οπτικών ινών.
    Το σύνολο του έργου μετά την ολοκλήρωση και την παραλαβή του από τον ΟΣΕ θα αποτελέσει αναπόσπαστο μέρος της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής και θα περιέλθει στην κυριότητα και αρμοδιότητα του Διαχειριστή Υποδομής (ΟΣΕ).

    HeliosPlus

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk