• Αναζήτηση
  • Νέα ανατροπή για την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο – Ροδοδάφνη

    Από ανατροπή σε ανατροπή πάει ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

    Από ανατροπή σε ανατροπή πάει ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η μειοδότρια ΑΚΤΩΡ παίρνει, σύμφωνα με πληροφορίες, εκ νέου προβάδισμα στο έργο, το οποίο είχε αποφασιστεί όμως να οδεύσει προς την ΤΕΡΝΑ.

    Αν και η ΑΚΤΩΡ είχε προσφέρει τη μεγαλύτερη έκπτωση της τάξεως του 53,83%, είχε κριθεί έκπτωτη από την Επιτροπή Διαγωνισμού και στα τέλη Ιουνίου προσωρινή ανάδοχος ανακηρύχθηκε η ΤΕΡΝΑ, η προσφορά της οποίας απείχε περίπου 5 εκατ. ευρώ (έκπτωση 46,68%).
    Η νεότερη εξέλιξη που γυρίζει το παιχνίδι στο γήπεδο της ΑΚΤΩΡ ήρθε ακριβώς με την ίδια πλειοψηφία που το οδήγησε ένα μήνα νωρίτερα στα χέρια της ΤΕΡΝΑ. Η χθεσινή απόφαση του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ελήφθη με πλειοψηφία τεσσάρων μελών υπέρ και τριών κατά. Απόφαση όμως που δεν εξασφαλίζει ότι η μονομαχία ανάμεσα στις δυο εταιρείες για το εν λόγω έργο δεν θα συνεχιστεί, καθυστερώντας ακόμα περισσότερο την έναρξη της εργολαβίας.
    Υπενθυμίζεται ότι η ΑΚΤΩΡ είχε κριθεί έκπτωτη από την Επιτροπή Διαγωνισμού διότι δεν πιστοποιείτο «εμπειρία υποσταθμού έλξης αντίστοιχη της, επί ποινή αποκλεισμού, ζητούμενης εμπειρίας της παραγράφου 22.Δ.1(Α1)». Σύμφωνα με τον νέο μάλιστα νόμο 4412/2016 για τις Δημόσιες Συμβάσεις, σε αυτή την περίπτωση μπορεί να εκπέσει και η εγγυητική επιστολή συμμετοχής, ποσού 1,34 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έκανε ένσταση κατά της απόφασης που βασίστηκε στο εν λόγω σκεπτικό και το ΔΣ ανέτρεψε τελικά την προηγούμενη δική του κρίση.
    Το έργο που θα οδηγήσει το έργο στα 35 χλμ. από την Πάτρα
    Το έργο περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες εργασίες για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων «Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Πάτρα». Το μήκος της εργολαβίας καλύπτει περίπου 71 χλμ. και θα φέρει την ηλεκτροκίνηση στο Αίγιο, στα 32 χλμ. μακριά από την πόλη της Πάτρας. Όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο άξονα της Πελοποννήσου, το τρένο θα πιάνει ταχύτητες 200 χλμ./ώρα.
    Η διάρκεια του έργου είναι 30 μήνες και στόχος είναι να ξεκινήσει μέσα στο 2018 προκειμένου να ολοκληρωθεί το 2021. Μέρος της σύμβασης αποτελεί και η συντήρηση της ηλεκτροκίνησης για περίοδο 36 μηνών μετά το πέρας της κατασκευής.
    Στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, μήκους 71 χλμ., βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες κατασκευής της υποδομής και της επιδομής της νέας γραμμής. Ως προς την ηλεκτροκίνηση του δικτύου, βρίσκεται σε φάση  προετοιμασίας η δημοπράτηση ενός ακόμη έργου της κατασκευής επιδομής με σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση και της ηλεκτροκίνησης για τα υπόλοιπα 32 χλμ. Εκτιμώμενο κοστος αυτού του έργου, που έχει αναγγελθεί από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη ότι θα δημοπρατηθεί το τρίτο τρίμηνο του 2018, ανέρχεται σε 91 εκατ. ευρώ.
    Κοινωνία