• Αναζήτηση
  • Ο Πειραιάς ανοίγει πανιά και στον… τουρισμό

    «Εναυσμα» για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά θεωρείται στο μεγάλο λιμάνι η έγκριση για εργασίες

    «Εναυσμα» για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά θεωρείται στο μεγάλο λιμάνι η έγκριση για εργασίες κατασκευής ξενοδοχείου 4 αστέρων στην οδό Ομηρίδου Σκυλίτση 62, σε έναν από τους βασικούς οδικούς άξονες της πόλης.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, το πιο αισιόδοξο σενάριο προβλέπει ότι το ξενοδοχείο αναμένεται να είναι έτοιμο στα τέλη του 2020. Μάλιστα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κατασκευάστρια εταιρεία, το ξενοδοχείο έχει σχεδιαστεί για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες για σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες στον Πειραιά.

    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει για τον Πειραιά αυξημένη ζήτηση τόσο για δωμάτια ξενοδοχείων όσο και για αγορά διαμερισμάτων από ξένους, όπως Αραβες, Κινέζους κ.ά., που πραγματοποιούν ταξίδια είτε επιχειρηματικά είτε για ξεκούραση.

    Η πόλη, λένε παράγοντες των κατασκευαστικών εταιρειών, έχει δυνατότητες τρομερής ανάπτυξης και μαζί με την Αθήνα θα έχει μεγάλη ζήτηση για ταξίδια Σαββατοκύριακου (citybreak) που μπορούν να συνδυαστούν με επίσκεψη σε νησιά του Σαρωνικού είτε με παράταση διακοπών συνδυάζοντας την παραμονή στην πόλη με μια τριήμερη-τετραήμερη κρουαζιέρα ή με ολιγοήμερες διακοπές σε ένα από τα νησιά του Αιγαίου.

    Επίσης πόλος έλξης χιλιάδων ανθρώπων από το εξωτερικό εκτιμάται πως θα αποτελέσει πολύ σύντομα και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος που διαθέτει την Εθνική Βιβλιοθήκη και τη Λυρική Σκηνή σε συνδυασμό με την ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα, του ΣΕΦ και του Μικρολίμανου, οπότε θα αυξηθεί η ανάγκη για περισσότερα ξενοδοχεία στην περιοχή του Πειραιά που να μπορούν να τους εξυπηρετήσουν.

    Οπως λένε στελέχη του δήμου, η τουριστική ανάπτυξη της πόλης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για τη δημοτική αρχή, η οποία θέλει να επενδύσει στην ανταγωνιστικότητα του προορισμού.

    Στόχος, σημειώνουν, είναι η παραμονή τουλάχιστον του 25% των αφίξεων των επιβατών κρουαζιέρας στην πόλη, ώστε να επισκέπτονται μουσεία και εκθέσεις, να περιηγούνται στην πόλη, να προβαίνουν σε αγορές και να απολαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες αναψυχής, να απολαμβάνουν την τοπική κουζίνα, να αναπτύσσουν και να προσωποποιούν τις δικές τους βιωματικές εμπειρίες, δημιουργώντας – ειδικότερα μέσω των social media – ένα ζωντανό και συνεχές ρεύμα προβολής της πόλης.

    Προσθέτουν ακόμη ότι σημαντικό βήμα για την ανάδειξη του Πειραιά ως αυτόνομου προορισμού είναι να γίνει το λιμάνι του Πειραιά λιμάνι εκκίνησης για τουρισμό κρουαζιέρας. Υπενθυμίζεται πως έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας η απόφαση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς για αυξήσεις, από 1.1.2020, σε λιμενικά τέλη και υπηρεσίες, την ίδια στιγμή που υπάρχει ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες κρουαζιέρας για επιστροφή στην Τουρκία από το 2019.

    Επίσης υπογραμμίζουν ότι ο Πειραιάς μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης για επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου καθώς μπορεί να προσελκύσει πέρα από τους τουρίστες της κρουαζιέρας, ξένους τουρίστες, αλλά και επισκέπτες από τους υπόλοιπους δήμους της Περιφέρειας Αττικής

    Παράλληλα, μέσο υλοποίησης του σχεδιασμού αποτελεί επίσης και η πολλαπλή αναβάθμιση της ελκυστικότητας του Πειραιά και η «τοποθέτηση» (positioning) της πόλης του Πειραιά στη διεθνή και εσωτερική τουριστική αγορά ως νέου, αναγνωρίσιμου τουριστικού προορισμού και στην ανάδειξη της ταυτότητας της πόλης.

    Τα στελέχη του δήμου επισημαίνουν ότι για τον σκοπό αυτόν δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία «ζωτικού χώρου» περιπάτου και διεκπεραίωσης των επιβατών/επισκεπτών στο ιστορικό, εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο της πόλης, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προσέλκυση επιβατών κρουαζιέρας (αλλά και άλλων επισκεπτών) στην πόλη του Πειραιά. Παράλληλα, προβλέπεται η εμπορική τόνωση της πόλης, με τη διασύνδεση του συγκεκριμένου ζωτικού χώρου με το εμπορικό κέντρο μέσα από ένα δίκτυο πεζοδρόμων (και ποδηλατοδρόμων), αλλά και τη δημιουργία περιμετρικής πολιτιστικής και ποδηλατικής διαδρομής όπως σχεδιάζεται στο πλαίσιο της ΟΧΕ.

    Επιπλέον σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία του εγχειρήματος θεωρείται η διαρκής συνεργασία, η οποία υπάρχει με την Περιφέρεια και τους φορείς της πόλης.

    Παράλληλα ο δήμος υλοποιεί μια σειρά από δράσεις προβολής όπως:

    «Ενίσχυση της διακριτής ταυτότητας για τον Πειραιά «Προορισμός Πειραιάς». Παραγωγή περιεχομένου για τη δημιουργία ειδικού τουριστικού οδηγού για τον Πειραιά και την προώθηση του προορισμού. Σύγχρονο τουριστικό portal- «Destination Piraeus», σε συνδυασμό με νέα, διαδραστική εφαρμογή. Δημιουργία εφαρμογών για έξυπνα τηλέφωνα και τάμπλετ, με χρήση τεχνολογιών augmented reality. Διαχείριση του προϊόντος του προορισμού μέσα από κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Συμμετοχή σε διεθνείς και εγχώριες τουριστικές εκθέσεις και φιλοξενία τουριστικών δημοσιογράφων, μπλόγκερ και πρακτόρων. Ηδη σε συνεργασία με τον ΕΟΤ αλλά και με την Περιφέρεια Αττικής έχουν φιλοξενηθεί στην πόλη εκπρόσωποι διεθνών τουριστικών μέσων και τουριστικοί πράκτορες. Λειτουργία Γραφείου Εξυπηρέτησης Επισκεπτών εντός των ορίων του ΟΛΠ για την ενημέρωση των επισκεπτών κρουαζιέρας. Ηδη λειτουργεί το γραφείο στον ΟΛΠ εξυπηρετώντας καθημερινά εκατοντάδες επισκέπτες και στόχος είναι και η λειτουργία περιπτέρου εξυπηρέτησης επισκεπτών και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών εντός του επόμενου έτους. Προβολή του Destination Piraeus στα τουριστικά λεωφορεία. Προβολή σε σημαντικές εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στον δήμο. Περαιτέρω ενέργειες διαφήμισης και προβολής του προορισμού μέσα από καταχωρίσεις και προβολή σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, κανάλια προβολής του εξωτερικού και τηλεόραση. Διεθνής δικτύωση για τη μεγιστοποίηση της προβολής του προορισμού. Προβολή ως προορισμού για αθλητικό, θαλάσσιο, θρησκευτικό, πολιτισμικό τουρισμό».

    HeliosPlus

    Κοινωνία