• Αναζήτηση
  • Υψηλή τάση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία

    Θα υπέθετε κανείς ότι οι Γερμανοί, περήφανοι για τη φήμη που έχουν αποκτήσει τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν, θα ήταν από τους τελευταίους που θα εγκατέλειπαν τις Porsche 911 με τους πανίσχυρους βενζινοκινητήρες και τις Mercedes S με τους θηριώδεις πετρελαιοκινητήρες για να βγουν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας τους, τις περίφημες autobahnen, με ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Ενα αμερικανικό Tesla, ας πούμε. Ή ένα γαλλο-ιαπωνικό Nissan Leaf, κινδυνεύοντας μάλιστα να μείνουν ξαφνικά από… ρεύμα.

    Θα υπέθετε κανείς ότι οι Γερμανοί, περήφανοι για τη φήμη που έχουν αποκτήσει τα αυτοκίνητα που κατασκευάζουν, θα ήταν από τους τελευταίους που θα εγκατέλειπαν τις Porsche 911 με τους πανίσχυρους βενζινοκινητήρες και τις Mercedes S με τους θηριώδεις πετρελαιοκινητήρες για να βγουν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας τους, τις περίφημες autobahnen, με ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Ενα αμερικανικό Tesla, ας πούμε. Ή ένα γαλλο-ιαπωνικό Nissan Leaf, κινδυνεύοντας μάλιστα να μείνουν ξαφνικά από… ρεύμα.
    Δεν έχουν έτσι τα πράγματα. Κατ’ αρχάς, μετά το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές εκπομπής ρύπων από τους σύγχρονους και υπερτιμημένους, όπως αποδείχθηκε, πετρελαιοκινητήρες, και οι γερμανικές φίρμες έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να βάλουν όλα τα μοντέλα τους στην πρίζα.
    Δεύτερον, η γερμανική κοινή γνώμη φαίνεται να ξεπερνά στερεότυπα δεκαετιών για την αυτοκίνηση και να συμφιλιώνεται με τον ηλεκτρισμό.
    Τρίτον, οι σταθμοί φόρτισης των (αδύναμων ακόμη…) μπαταριών των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων άρχισαν ήδη να φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια. Οχι μόνο στις autobahnen, αλλά σε όλους τους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους.

    Χωρίς ανασφάλεια


    «Το ταξίδι μετ’ επιστροφής από τη Στουτγάρδη στο Οσλο που έκανα στο τιμόνι ενός τετράπορτου μαύρου Tesla Model S δεν είχε καμία σχέση με εκείνο που είχα κάνει προ πενταετίας με ένα Renault Zoe. Τότε είχα οδηγήσει τα 3.800 χιλιόμετρα με την αγωνία να βρω τρόπο να φορτίσω το Zoe. Τώρα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Δεν νιώθει κανείς μοναξιά και ανασφάλεια»
    δήλωσε στο Bloomberg η ειδικευμένη σε θέματα αυτοκινήτου δημοσιογράφος Χάνα Χέφνερ. Η Γερμανία, άλλωστε, θα γίνει εφέτος η τρίτη αγορά υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, προσπερνώντας ακόμα και τη Νορβηγία.
    Οσο για το γερμανικό δίκτυο ανεφοδιασμού των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, επεκτείνεται με ρυθμούς πέντε φορές ταχύτερους συγκριτικά με το αμερικανικό. Ο αριθμός των σταθμών ανεφοδιασμού αυξήθηκε κατά το ένα τρίτο πέρυσι στους 8.515, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Statista. Αντιστοιχεί ένας σταθμός ανά περίπου 25 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Χρειάζεται να κάνει μια μικρή έρευνα προτού ξεκινήσει για μια μεγάλη διαδρομή σε επαρχιακούς δρόμους, όχι όμως και στους αυτοκινητόδρομους.

    Συμμαχία κατασκευαστών

    Πέντε γερμανοί κατασκευαστές άλλωστε, η VW, η BMW, η Ford Motor και η Daimler, συνεργάζονται για την κατασκευή ενός επαρκούς δικτύου ανεφοδιασμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους. Χάρη στην εντυπωσιακή αυτή συμμαχία το ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο θα αποκτήσει εφέτος 100 κέντρα φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ ο αριθμός τους θα τετραπλασιαστεί έως τα τέλη της δεκαετίας.
    Τις πολιτικές ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης προωθεί, όμως, με θέρμη και η γερμανική κυβέρνηση. Το σχέδιο που είχε εξαγγείλει η Ανγκελα Μέρκελ για να φθάσουν στο ένα εκατομμύριο τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρισμό στους γερμανικούς δρόμους έως το έτος 2020 δεν φαίνεται να πετυχαίνει, παρά το ότι οι πωλήσεις αυξάνονται με ρυθμό 64% ετησίως. Από το 2016 οι γερμανοί καταναλωτές εισπράττουν επίδομα 4.000 ευρώ αν αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο και επίδομα 3.000 ευρώ αν επιλέξουν υβριδικό. Η νέα κυβέρνηση μεγάλου συνασπισμού αναμένεται να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση και με άλλα μέτρα, υιοθετώντας και φορολογικά κίνητρα.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk