• Αναζήτηση
  • Νέα Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ

    Υπεγράφη την Παρασκευή το πρωί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η νέα Σύμβαση Παραχώρησης

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Υπεγράφη την Παρασκευή το πρωί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η νέα Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε. Τη Σύμβαση υπέγραψαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. Δημήτρης Μακρής.

    Στην τελετή υπογραφής ήταν παρόντες ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Κωνσταντίνος Μέλλιος, οι εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος και Αθανάσιος Λιάγκος, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες.

    Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η υπογραφή της Σύμβασης αποτελεί το δεύτερο μεγάλο βήμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την οποία η ΟΛΘ ΑΕ θα περάσει στα χέρια της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) της εταιρίας που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS». Η σύμβαση θα υπογραφεί και από τον υπουργό Οικονομικών, ενώ στη συνέχεια θα εισαχθεί στη Βουλή για νομοθετική κύρωση.


    Ο κ. Κουρουμπλής ευχαρίστησε τους συντελεστές της προσπάθειας για την αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως είπε, σκοπεύει στην αναβάθμιση και στη δυναμική ανάπτυξη του λιμανιού. Αναφέρθηκε στις διαρκείς και επίπονες προσπάθειες και διαπραγματεύσεις που έγιναν, και που είχαν ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση των δικαιωμάτων της πόλης και των κατοίκων της, αλλά και όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΘ. «Επιτεύχθηκε ο στόχος που ήταν η παραχώρηση του ΟΛΘ να εξυπηρετεί τη συνολική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας, συνολικά», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

    Και πρόσθεσε ότι η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ παίρνει πλέον το δρόμο για τη Βουλή, η έγκριση της οποίας, αναμένεται να έχει δοθεί ως το τέλος Φεβρουαρίου. Θα ακολουθήσουν οι διαδικασίες εγκατάστασης του νέου επενδυτή ο οποίος θα είναι δεσμευμένος να προχωρήσει στις προβλεπόμενες επενδύσεις, που «θα δώσουν μια νέα δυναμική εικόνα στη Θεσσαλονίκη. Θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, γιατί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι κομβικό λιμάνι που συνδέεται με τα διευρωπαϊκά δίκτυα, συνδέεται άρρηκτα με τα Βαλκάνια, και την Κεντρική Ευρώπη. Είναι λιμάνι με σημαντικό και καθοριστικό ρόλο για την εξέλιξη της ευρύτερης περιοχής».

    Ο κ. Κουρουμπλής κατέληξε σημειώνοντας την πολύ καλή συνεργασία με τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και της ΟΛΘ ΑΕ, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η σύγκλιση, παρά τις διαφορετικές απόψεις.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, δήλωσε σχετικά: «Η υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ σηματοδοτεί τη νέα εποχή στην πορεία ανάπτυξης του λιμένα Θεσσαλονίκης. Η εταιρία αλλάζει σελίδα. Στρατηγικός στόχος είναι ο λιμένας Θεσσαλονίκης να ανέβει κατηγορία στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Προσβλέπουμε στην επιτυχία της εταιρίας με το στρατηγικό επενδυτή προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης. Σήμερα είναι σημαντική μέρα για την ιστορία του λιμένα της Θεσσαλονίκης και της προοπτικής του».

    Σημειώνεται, ότι πριν τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ στη South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), την εταιρία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», έναντι συνολικού τιμήματος 231,926 εκατ. ευρώ, ο ΟΛΘ λειτουργούσε τις λιμενικές υποδομές και παράλληλα ήταν δημόσια αρχή υπεύθυνη για το λιμάνι, δηλαδή ο ελέγχων και ο ελεγχόμενος παράλληλα. Η αρχική σύμβαση παραχώρησης που είχε υπογραφεί το 2001 μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου είχε διάρκεια 50 χρόνια.

    Η νέα τροποποιημένη σύμβαση, στην οποία προβλέπεται η αφαίρεση των διοικητικών αρμοδιοτήτων από τον ιδιώτη ΟΛΘ, πλέον, και παράλληλα η ρύθμιση των σχέσεών του με το ελληνικό Δημόσιο, λήγει το 2051, με επιστροφή όλων των λιμενικών υποδομών και εξοπλισμού στο ελληνικό Δημόσιο,

    Μέσα στον Φεβρουάριο αναμένεται να κυρωθεί και στη Βουλή ενώ έχει ήδη έχει κοινοποιηθεί στους ιδιώτες επενδυτές. Αρμόδια υπουργεία για τη σύνταξή της είναι το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Ναυτιλίας, με το ΤΑΙΠΕΔ να παρέχει τεχνική βοήθεια στη διαδικασία τροποποίησης και επαναδιατύπωσης.

    Σύμφωνα με πληροφορίες στη νέα σύμβαση παραχώρησης εξαιρούνται επί του Προβλήτα 1 μία σειρά από κτίρια που δεν απαιτούνται για την παροχή λιμενικών υπηρεσιών, ενώ προβλέπει υποχρέωση της SEGT για επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων.

    Παράλληλα, εξασφαλίζεται ότι θα διατηρηθούν οι σημερινές χρήσεις και λειτουργίες του Προβλήτα 1, η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτόν και η εξακολούθηση της χρήσης του για την υλοποίηση πολιτιστικών και δημόσιων δράσεων, που θα πραγματοποιούνται κατόπιν διαβούλευσης με τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

    Επίσης, συγκεκριμένα κτίρια δημοσίων υπηρεσιών εξαιρούνται του δικαιώματος παραχώρησης, ενώ η νέα εταιρεία του ΟΛΘ υπό ιδιώτη επενδυτή αναλαμβάνει την υποχρέωση να τηρήσει το ιστορικό αρχείο του Οργανισμού σε κατάλληλους χώρους, οι οποίοι θα είναι ανοιχτοί και επισκέψιμοι από το κοινό.

    Μέσω της νέας τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης, το ελληνικό Δημόσιο θα είναι κερδισμένο, καθώς, πλέον, θα εισπράττει ποσοστό 3,5% επί του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ, από 2% που ήταν έως σήμερα με την υφιστάμενη σύμβαση.

    Επίσης, μέσω κυρωτικού νόμου, προδιαγράφεται ότι το κόστος λειτουργίας της Αρχής Λιμένος θα καλύπτεται από το ετήσιο αντάλλαγμα που θα εισπράττει το ελληνικό Δημόσιο και εν συνεχεία το υπόλοιπο θα αποδίδεται στους παραλιμένιους δήμους με βάση την επιβάρυνσή τους από τις λειτουργίες του λιμανιού.

    Οι δήμοι, μέχρι σήμερα, δεν ελάμβαναν κανένα αντάλλαγμα από τη σύμβαση παραχώρησης. Αναφορικά με την τιμολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών θα γίνεται με ιδιωτικά κριτήρια, με εξαίρεση τον κλάδο της ακτοπλοΐας, όπου δεν μπορεί να υπάρξει αύξηση των κοστολογήσεων ή νέες χρεώσεις, χωρίς έγκριση του ελληνικού Δημοσίου.

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk