• Αναζήτηση
  • ΠΝΟ:Κανένας δεν αισθάνθηκε την ανάγκη για δημόσια συγγνώμη

    «Δυστυχώς διαπιστώνεται ότι μετά την πάροδο τριών σχεδόν εβδομάδων, όχι μόνον οι κατά νόμον αρμόδιοι δεν

    ΤοΒΗΜΑ Team

    «Δυστυχώς διαπιστώνεται ότι μετά την πάροδο τριών  σχεδόν εβδομάδων, όχι  μόνον οι κατά νόμον  αρμόδιοι  δεν  «ανακάλυψαν»  τα  αίτια  της  βύθισης, αλλά  ούτε  καν κατάφεραν  να  αντλήσουν  το  όποιο  περιεχόμενο των  δεξαμενών του  βυθισμένου πλοίου. Και  όχι  μόνον  αυτό,  αλλά άφησαν  στην κυριολεξία να  επεκταθεί η ρύπανση ανεπίτρεπτα  σε  όλη  την  Αττική  Παραλία. Και  το  δυστυχέστερο, κανείς είτε  Υπηρεσιακός  Παράγων  είτε  και Πολιτικό Πρόσωπο,  δεν  αισθάνθηκε  την  ανάγκη  για μια  δημόσια συγγνώμη.» Αυτά αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωση της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η οποία συνεδρίασε την Τετάρτη για το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ».
    Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «κατά την  χθεσινή  συνεδρίαση τονίστηκε  ότι  η αναμονή  της  εξέτασης του  όλου  θέματος  από  την Διοίκηση,   δεν  ήταν  τυχαία,  αλλά σκοπό  είχε την συγκέντρωση συγκεκριμένων  στοιχείων και  πληροφοριών ούτως  ώστε  βάσει αυτών   να  είναι δυνατή η  εξαγωγή  ασφαλών  συμπερασμάτων  και  όχι να  καταλήξει σε  δημοσιογραφικού  τύπου  ειδήσεις χάριν  των  «ειδήσεων»».

    Η ΠΝΟ σημειώνει ακόμη ότι «δεν πρόκειται  να  προβούμε  σε  καταμερισμό  ευθυνών ούτε  να γίνουμε  τιμητές  και  κήνσορες του  οποιουδήποτε. Για τον  σκοπό  αυτό ήδη  ασχολούνται  οι  Αρμόδιες  Αρχές   της  Χώρας  (διωκτικές  και  δικαστικές)  και αναμένουμε τα  αποτελέσματα και  τα  πορίσματα  των  ερευνών  τους.»

    Επιπλέον η Ομοσπονδία των ναυτικών θέτει μια σειρά ερωτήματα για τα οποία αναμένει απαντήσεις:
    «1. Ποια  ήταν  η  ειδική, κατάφωρα  μειωμένη,   οργανική   σύνθεση του συγκεκριμένου  πλοίου  και  ταυτόχρονα  των  πλοίων της  ίδιας  κατηγορίας  και  με  ποια  αντικειμενικά  κριτήρια  καθορίστηκε;

    2. Γιατί,  όπως  κατά επανάληψη  έχουμε  τονίσει με  πολλαπλά  έγγραφα  και  διαβήματα  μας θυσιάζονται  στο  βωμό  του  κέρδους,  τόσον η ασφάλεια  του πλοίων,  γενικότερα,   και των  επιβαινόντων  σε  αυτό,   με  την καθιέρωση  «ειδικών συνθέσεων» εγκεκριμένων  από  τους  εκάστοτε  Υπουργούς,   οι  οποίες  όμως  συνθέσεις  δεν  ανταποκρίνονται  και δεν  καλύπτουν  τις  πραγματικές  ανάγκες  των  πλοίων,  πράγμα  που βιώνεται καθημερινά  από  τους  ναυτεργάτες και  δυστυχώς διαπιστώνεται μετά τα  εκάστοτε  δυστυχήματα, που  στοιχίζουν  όμως ανθρώπινες  απώλειες; Ελπίζουμε και  ευχόμαστε  να  ταρακουνηθούν  και να  ξυπνήσουν  οι  αρμόδιες  Υπηρεσίες  και  να  επανδρώνονται επιτέλους  τα  πλοία  όχι  με  «ειδικές»,   αλλά  με  συνθέσεις,  που  να  ανταποκρίνονται στις  πραγματικές  τους  ανάγκες.

    3. Γιατί  δεν  τοποθετήθηκαν  αμέσως,  από το  πρώτο  λεπτό της  βύθισης,  τα κατάλληλα  φράγματα για  το  περιμάζωμα  του  ναυαγίου και να  αποτραπούν έτσι τα  όσα  στην συνέχεια επακολούθησαν  με  την  ρύπανση να  ξεπερνάει  κάθε  προηγούμενο,   σε  έκταση,   όριο; Γιατι δεν  επιλήφθηκαν  αμέσως  τα απορρυπαντικά πλοία και  γιατί μέχρι  και  σήμερα  δεν  έχει ολοκληρωθεί  η  απάντληση του ΑΓ. ΖΩΝΗ  ΙΙ;»
    Επιπροσθέτως η ΠΝΟ υπογραμμίζει ότι «σε  σχέση με τις  φήμες  για   την  κατάργηση  της Υπηρεσίας  Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων   και την  ανάθεση  του  έργου της  σε  Ιδιώτες,  η Ομοσπονδία μας  είναι  κάθετα  αντίθετη  σε  μία τέτοια  εξέλιξη. Δεν καταργείται   έτσι  εύκολα  και  αβασάνιστα   ένας τέτοιος βασικός  θεσμός  στον  χώρο  της  ναυτιλίας επειδή  υπήρξαν  ή  υπάρχουν  ορισμένοι επίορκοι. »
    Τέλος απαιτεί «εκκαθάριση,  θωράκιση  και  αναβάθμιση  της  Επιθεώρησης  των Εμπορικών  Πλοίων  ώστε  πράγματι  να  επιτελεί  το  έργο  και τον σκοπό  της  σύστασης  της   και  όχι  την  παράδοσή  της  στους  ιδιώτες. Και  βέβαια, είναι  αυτονόητο, ότι  απαιτείται  να  τεθεί  και  ένα  όριο  ηλικίας των πλοίων  σε  συνδυασμό με  την  διαρκή ουσιαστική Επιθεώρηση και τακτική και αδιάλειπτη συντήρηση  τους,    προκειμένου  να  διατηρείται  η  αξιοπλοϊα  τους  στο  μέγιστο  δυνατό βαθμό,  και, παράλληλα,  η  σταδιακή  ανανέωση  των ήδη γερασμένων πλοίων.»
    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk