ΠΟΕΔΗΝ: Νεκροταφεία ασθενοφόρων οι Διευθύνσεις των ΕΚΑΒ ανά την Ελλάδα

Νεκροταφεία ασθενοφόρων έχουν καταντήσει οι Διευθύνσεις των ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με έκθεση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), καθώς ασυντήρητα ασθενοφόρα λόγω έλλειψης χρημάτων, που κατά μέσο όρο έχουν διανύσει 600.000 έως 900.000 χιλιόμετρα, χαλάνε καθ’ οδόν και θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές πληρωμάτων και ασθενών.

Νεκροταφεία ασθενοφόρων έχουν καταντήσει οι Διευθύνσεις των ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με έκθεση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), καθώς ασυντήρητα ασθενοφόρα λόγω έλλειψης χρημάτων, που κατά μέσο όρο έχουν διανύσει 600.000 έως 900.000 χιλιόμετρα, χαλάνε καθ’ οδόν και θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές πληρωμάτων και ασθενών.

Η ΠΟΕΔΗΝ προχώρησε σε αναλυτική καταγραφή της κατάστασης που επικρατεί στο ΕΚΑΒ και στην έκθεσή της περιγράφει εικόνες πραγματικής διάλυσης, με τον στόλο είναι σε φθίνουσα αριθμητική πορεία, εξαιτίας συνεχών βλαβών (υψηλός μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων και διανυθέντων χιλιομέτρων), γεγονός που επηρεάζει κατά πολύ την επιχειρησιακή ετοιμότητα του ΕΚΑΒ.

Σύμφωνα με την έκθεση, απαρχαιωμένα ασθενοφόρα, των οποίων τα κοντέρ έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, είναι επικίνδυνα για τους εργαζόμενους και για τους ασθενείς.
Έχουν αγοραστεί το 2004 και δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο. Τα στάνταρ ασφαλείας για τα επαγγελματικά οχήματα είναι η αντικατάστασή τους κάθε πενταετία. Το κόστος συντήρησης κάθε οχήματος έχει υπερβεί έως τώρα δύο και τρείς φορές την αξία του ίδιου του οχήματος, ενώ λόγω της υποχρηματοδότησης του ΕΚΑΒ οι επισκευές των βλαβών γίνονται με πολύ αργούς ρυθμούς. Ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι επισκευές των οχημάτων και τα ελαστικά είναι δωρεά κατοίκων ή φορέων της περιοχής.

«Στις περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας που κατοικεί το 70% του πληθυσμού της χώρας και είναι ανεπτυγμένο το 70% των υπηρεσιών και του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΚΑΒ, δεν προμηθεύτηκαν νέα Ασθενοφόρα. Δεν ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός με ευθύνη της διοίκησης του ΕΚΑΒ και του Υπουργείου Υγείας. Μέχρι σήμερα δεν επαναπροκηρύχθηκε ο νέος διαγωνισμός (μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ). Στη καλύτερη των περιπτώσεων απαιτούνται τουλάχιστον δύο έτη για την διενέργεια, ολοκλήρωση των διαδικασιών του νέου διαγωνισμού και την παράδοση των νέων Ασθενοφόρων» αναφέρεται στην έκθεση.

Η ΠΟΕΔΗΝ υποστηρίζει ότι στον νομό Αττικής 75 ασθενοφόρα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες, ενώ καθημερινά «μένουν» ασθενοφόρα στους δρόμους κατά την διάρκεια διακομιδών και χάνετε πολύτιμος χρόνος για τον διακομιζόμενο Ασθενή. Επίσης, καταγγέλλει ότι δεν υπάρχει εφεδρικό όχημα στην Αττική και κατηγορεί τη διοίκηση του ΕΚΑΒ ότι ψεύδεται όταν λέει ότι στη κίνηση είναι πάνω από 63 ασθενοφόρα σε καθημερινή βάση στην Αττική. «Δεν υπάρχουν τόσα διαθέσιμα οχήματα. Στη κίνηση καθημερινά είναι το πολύ 60 οχήματα. Με βάση το πληθυσμό της Αττικής έπρεπε να είναι τα τριπλάσια» απαντά η ΠΟΕΔΗΝ.

Ακόμα στο ΕΚΑΒ της 2ης Περιφέρειας (Κεντρικής Μακεδονίας) και συγκεκριμένα στο νομό Θεσσαλονίκης 18 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά 22-23 ασθενοφόρα. Στη κίνηση με βάση το πληθυσμό θα έπρεπε να είναι τα διπλάσια.

Στο ΕΚΑΒ της 3ης Περιφέρειας (Δυτικής Ελλάδας), 18 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες και 5-10 ασθενοφόρα στα συνεργεία καθημερινά. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά σε όλη την Δυτική Ελλάδα 20-21 ασθενοφόρα. Στην κίνηση με βάση τον πληθυσμό και την έκταση θα έπρεπε να είναι τα τριπλάσια.

Στο ΕΚΑΒ της 5ης Περιφέρειας (Θεσσαλίας), 17 ασθενοφόρα οχήματα είναι ακινητοποιημένα με μόνιμες βλάβες. Τα 6 από αυτά είναι για απόσυρση. Σε επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται καθημερινά σε όλη την Θεσσαλία 21-22 ασθενοφόρα. Θα έπρεπε με βάση το πληθυσμό και την έκταση να είναι τα τριπλάσια.

Τραγελαφικά περιστατικά διακομιδών στην επαρχία

Το Κέντρο Υγείας Σκιάθου δεν διαθέτει πληρώματα ασθενοφόρων και την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου υπάλληλος του Δήμου Σκιάθου χωρίς καμία εκπαίδευση σε διακομιδές επιστρατεύτηκε να μεταφέρει ασθενή, επείγον περιστατικό που έχρηζε διακομιδής σε μεγάλο Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με μαρτυρία γιατρού του ΚΥ.

Το ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Ερυμάνθειας έπιασε φωτιά 23 Ιανουαρίου 2015, ενώ μετέφερε ασθενή και από τότε έως σήμερα δεν διαθέτει ασθενοφόρο. Επίσης, ασθενοφόρο που εκτελούσε την περασμένο μήνα διακομιδή έκτακτου περιστατικού από το Νοσοκομείο Καλαμάτας σε Νοσοκομείο Αθηνών, εσκασε το λάστιχο του λόγω φθοράς και έμεινε στο δρόμο. Κλήθηκε άλλο ασθενοφόρο και ευτυχώς δεν ετέθη σε κίνδυνο η ζωή του ασθενή.

Πριν μια εβδομάδα υπέστη βλάβη το μοναδικό ασθενοφόρο του Κέντρου Υγείας Δημητσάνας, κατά τη διάρκεια διακομιδής ασθενούς από το Κέντρο Υγείας στο Νοσοκομείο Τρίπολης. Κλήθηκε άλλο ασθενοφόρο από το Τομέα ΕΚΑΒ Τρίπολης.

Κέντρα Υγείας στο Νομό Λάρισας δεν διαθέτουν ασθενοφόρα με αποτέλεσμα να οι διακομιδές όλης της περιφέρειας να αναλαμβάνονται από τα ασθενοφόρα τον Τομέα ΕΚΑΒ Λάρισας, με μεγάλες καθυστερήσεις.

Τέλος, ασθενής εταφέρθηκε με ιδιωτικό όχημα στο Κέντρο Υγείας Βελεστίνου και στη συνέχεια κλήθηκε ασθενοφόρο από το ΕΚΑΒ Βόλου προκειμένου να διακομισθεί στο Νοσοκομείο Βόλου, αλλά τελικά ο 58χρονος πέθανε στο νοσοκομείο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk