Στην Ολομέλεια της Βουλής (live) οι διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση

Αφιερωμένη στην… Παιδεία αποδεικνύεται η νέα κοινοβουλευτική χρονιά, καθώς η συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής ξεκινάει με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση

Αφιερωμένη στην… Παιδεία αποδεικνύεται η νέα κοινοβουλευτική χρονιά, καθώς η συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής ξεκίνησε με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, στο οποίο όμως επανέρχονται για τρίτη φορά (ύστερα από δύο αποτυχημένες προηγούμενες προσπάθειες να ψηφιστούν) οι διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση, τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών. Εκεί τοποθετείται το ενδιαφέρον τις επόμενες δύο ημέρες, όπου όμως είναι πιθανόν να υπάρξουν και αλλαγές στο αρχικό κείμενο πριν από την ψήφισή του.

Και αυτό διότι, όπως αναφέρουν πληροφορίες, για μία ακόμη φορά η βασική φιλοσοφία του «μίνι νομοσχεδίου» αντιβαίνει στις κατευθύνσεις των θεσμών και δημιουργεί συνθήκες «μονιμοποίησης» εκπαιδευτικών στην αγορά της ιδιωτικής Παιδείας σε μια περίοδο κατά την οποία αμφισβητήσεις συνοδεύουν και τη «μεταχείριση» των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα.
Σε αυτό το φόντο και με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να διασταυρώνουν ξίφη με τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων, παρέμβαση έκανε τη Δευτέρα και ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κ. Απόστολος Κακλαμάνης, ζητώντας να υπερψηφιστεί η ρύθμιση στη Βουλή, καθώς κατά τη γνώμη του κινείται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων των κυβερνήσεων ΠαΣοΚ, των οποίων είχε την ευθύνη εφαρμογής.

Η πρώτη συνεδρίαση της Ολομέλειας έγινε σήμερα, Τρίτη 30 Αυγούστου, το απόγευμα και η δεύτερη αύριο, Τετάρτη, το πρωί.

Πλήθος τροπολογιών την ύστατη στιγμή

Από τη Δευτέρα το βράδυ πάντως άρχισε να βρέχει τροπολογίες για θέματα που αφορούν την Παιδεία. Εν αρχή ήταν αυτές για την ειδική αγωγή οι οποίες συνδέονται με την κάλυψη των κενών στα σχολεία, για τις καθαρίστριες των σχολείων και για την έρευνα.

Η σημαντικότερη ωστόσο κατατέθηκε (εκπρόθεσμα) μεταξύ άλλων σήμερα, Τρίτη, και αφορά τους αιώνιους» φοιτητές.

Οι τελευταίες ρυθμίσεις με αυτή για τους «αιώνιους» φοιτητές

«Μια φορά φοιτητής, πάντα φοιτητής»! Αυτό είναι το αξίωμα που διέπει την πολιτική του υπουργείου Παιδείας που μετά την επαναφορά των «αιωνίων» φοιτητων καταργεί με διάταξη την οποία συμπεριέλαβε στο νομοσχέδιο και την υποχρέωσή τους να επανεγγράφονται ανά εξάμηνο.

Με τη διάταξη καταργείται η προϋπόθεση για την αυτοδίκαιη διαγραφή φοιτητών λόγω μη εγγραφής τους σε δύο συνεχόμενα εξάμηνα που ίσχυε έως σήμερα.

Παρ’ όλο που στην εισηγητική διάταξη αναφέρεται ότι το υπουργείο Παιδείας καταργεί μόνο την αυτοδίκαιη διαγραφή λόγω μη εγγραφής σε δύο εξάμηνα (τροποποίηση της παρ. 2 του άρ. 33 του Ν. 4009/2011), επειδή καταργεί επίσης τη διάταξη που αναφέρει μέχρι πότε διατηρείται η φοιτητική ιδιότητα (παρ. 1, άρ. 49 του Ν. 4009), τελικά αδρανοποιεί συνολικά τη διάταξη του προηγούμενου νόμου-πλαισίου η οποία παρέχει τη δυνατότητα είτε διαγραφής μετά το ν+2 είτε συνέχισης της φοίτησης με τις προϋποθέσεις του εσωτερικού οργανισμού των ΑΕΙ.

Έτσι η ιδιότητα του φοιτητή αποκτάται άπαξ με την εγγραφή και, πρακτικά και θεωρητικά, διατηρείται αιώνια!

Όπως ανέφερε σχετικά ο προηγούμενος νόμος 4009/2011, ο φοιτητής εγγράφεται στη σχολή στην αρχή κάθε εξαμήνου σε ημερομηνίες που ορίζονται από την κοσμητεία και δηλώνει τα μαθήματα που επιλέγει. Αν δεν εγγραφεί για δύο συνεχόμενα εξάμηνα, διαγράφεται αυτοδικαίως από τη σχολή. Για τη διαγραφή εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του κοσμήτορα.

Ο ίδιος νόμος ανέφερε: «Μετά το πέρας της περιόδου κανονικής φοίτησης, που ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών της σχολής, προσαυξημένο κατά τέσσερα εξάμηνα, οι φοιτητές μπορούν να εγγραφούν στα εξάμηνα, μόνον εφόσον πληρούν τους όρους συνέχισης της φοίτησης που καθορίζονται στον οργανισμό κάθε ιδρύματος.

β) Για τους φοιτητές μερικής φοίτησης, η περίπτωση α’ έχει εφαρμογή μετά το πέρας περιόδου που ισούται με το διπλάσιο χρόνο του ελάχιστου αριθμού των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών της σχολής».

«Ανοιχτοί» σε συζητήσεις

Σχετικά με τις διατάξεις για την ιδιωτική εκπαίδευση, ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης έχει δηλώσει ότι «θα ακούσουμε τις παρατηρήσεις των βουλευτών και είμαστε ανοιχτοί στο να δημιουργηθούν δυνατότητες συναινέσεων που ήδη διαφανήκανε στην Επιτροπή που συζητήθηκε το νομοσχέδιο».

Με την τροπολογία που επιχειρείται να ψηφισθεί για τρίτη φορά, καθώς στο παρελθόν είχε προκαλέσει αντιδράσεις, αυστηροποιείται η διαδικασία απολύσεων εκπαιδευτικών και μετά τα δύο χρόνια γίνεται σχεδόν αδύνατη καθώς θα κρίνεται από υπηρεσιακά συμβούλια συνδικαλιστών. Παράλληλα, οι πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προσφέρουν αυτά («φροντιστήρια» κ.τ.λ.) θα πρέπει να εγκρίνονται από τον ίδιο τον υπουργό Παιδείας. Τα φροντιστήρια, με την ίδια τροπολογία, δεν θα μπορούν να λειτουργούν σε περιόδους εορτών και καλοκαιρινών αργιών. Με τη διάταξη αυτή επιχειρείται να θεσπιστεί παράλληλα συγκεκριμένος τρόπος υπολογισμού των ωρομισθίων εκπαιδευτικών κατ’ αναλογία με εκείνον των δημοσίων εκπαιδευτικών. Σήμερα ισχύει καθεστώς ελεύθερης διαπραγμάτευσης στον χώρο των φροντιστηρίων.
Στο κλίμα αυτό, η ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) και οι ιδιοκτήτες σχολείων (σύνδεσμος ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων) συνέχισαν και τις προηγούμενες ημέρες να αλληλοκαταγγέλλονται, οι πρώτοι μιλώντας για ασυδοσία και «εφιαλτική κατάσταση» στην ιδιωτική εκπαίδευση και οι δεύτεροι για «πολιτικές φθόνου και μίσους» που είναι σε βάρος της εκπαιδευτικές διαδικασίας.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk