Χωρίς φυσικά καταστήματα η τράπεζα του μέλλοντος

Νέες ψηφιακές υπηρεσίες πληρωμών με επίκεντρο των εξελίξεων το κινητό τηλέφωνο, θα λανσάρουν στην αγορά οι ελληνικές τράπεζες τους επόμενους μήνες, διευρύνοντας τα μέσα συναλλαγών για τους πελάτες τους.

Νέες ψηφιακές υπηρεσίες πληρωμών με επίκεντρο των εξελίξεων το κινητό τηλέφωνο, θα λανσάρουν στην αγορά οι ελληνικές τράπεζες τους επόμενους μήνες, διευρύνοντας τα μέσα συναλλαγών για τους πελάτες τους.

Μιλώντας στο 2ο digital finance forum, τραπεζικά στελέχη από τις σχετικές διευθύνσεις, παρουσίασαν τις προοπτικές της τραπεζικής μέσω smart phones και μίλησαν για τις επενδύσεις που πραγματοποιούν σε αυτόν τον τομέα, για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων τους.
Όπως εξήγησαν, τους επόμενους μήνες οι e-πληρωμές στην Ελλάδα θα αλλάξουν δραματικά, καθώς πλέον όλοι οι πελάτες των τραπεζών θα μπορούν να πληρώνουν παντού με το νέο τους ψηφιακό πορτοφόλι, χωρίς να χρειάζεται να έχουν μαζί την κάρτα τους.
Το τρέχον περιβάλλον ευνοεί τη διάδοση αυτής της τεχνολογίας, λόγω των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, ως αποτέλεσμα των οποίων αυξήθηκαν σημαντικά ο αριθμός τόσο των εν κυκλοφορία καρτών, όσο και των τερματικών αποδοχής τους.
Σε δεύτερο χρόνο, με την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας, οι νέες τράπεζες δε θα ανοίγουν φυσικά καταστήματα, αλλά θα εξυπηρετούν τους πελάτες μόνο μέσω διαδικτύου. Ήδη στην Ισπανία η πρώτη ηλεκτρονική τράπεζα έχει κάνει την εμφάνισή της!
Τα σχέδια των τραπεζών
Ο κ. Σπύρος Αγγελόπουλος, Manager του τομέα easypay, e-investments and Direct Sales της Τράπεζα Πειραιώς, παρουσίασε τη νέα υπηρεσία winbank wallet, μέσω της οποίας οι κάτοχοι χρεωστικών καρτών της τράπεζας μπορούν να πραγματοποιήσουν πληρωμές με το κινητό τους οπουδήποτε.
Αφού αποθηκεύσουν την κάρτα τους στη σχετική εφαρμογή, μπορούν στη συνέχεια να ολοκληρώσουν συναλλαγές σε τερματικά ανέπαφων συναλλαγών (POS), χωρίς να χρειάζεται να έχουν μαζί το «πλαστικό».
Ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη συνεχούς προσαρμογής των τραπεζών στις τεχνολογικές εξελίξεις, σημειώνοντας ότι μόνο με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να διατηρήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερα μερίδια στις ηλεκτρονικές πληρωμές, καθώς αυξάνεται ο ανταγωνισμός από ανεξάρτητα ιδρύματα που λειτουργούν μόνο ψηφιακά..
Ανέφερε μάλιστα ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της ταχύτητας με την οποία τρέχουν οι εξελίξεις στο συγκεκριμένο τομέα, μία εφαρμογή που αναπτύχθηκε στη Νότιο Αφρική, μέσα σε μόλις 18 ημέρες, η οποία έδωσε τη δυνατότητα αποδοχής πληρωμών με κάρτα σε πλανόδιους πωλητές.
Οι τάσεις της αγοράς
Από την πλευρά της η Εφη Πρεσβεία, Επικεφαλής Επιχειρηματικής Μονάδας Ηλεκτρονικού Επιχειρείν της Eurobank, τόνισε ότι η νέα γενιά θέλει το κινητό ως αποκλειστικό μέσο σύνδεσης με την τράπεζα συνεργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό έκανε γνωστό ότι πολύ σύντομα η Eurobank θα προσφέρει το δικό της ψηφιακό πορτοφόλι στους πελάτες της, μέσω του οποίου θα μπορούν να πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές με το κινητό τους σε POS.
Σύμφωνα με την παρουσίασή της, οι τάσεις στην αγορά είναι οι εξής:
– Το φυσικό πορτοφόλι γίνεται ηλεκτρονικό
– Δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς χρημάτων με χρήση ενός αριθμού τηλεφώνου, ενός e-mail ή ενός λογαριασμού στο facebook, χωρίς να χρειάζεται η χρήση οποιουδήποτε άλλου τραπεζικού στοιχείου
– Η προσφορά εργαλείων που βοηθούν τους χρήστες να παίρνουν πιο αποτελεσματικά χρηματοοικονομικές και άλλες αποφάσεις.
Με τον τρόπο αυτό οι τράπεζες θα μάθουν τη συμπεριφορά του πελάτη τους και θα του προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες προσαρμοσμένα στις ανάγκες του.
– Η ίδρυση mobile banks, δηλαδή τραπεζών που δεν έχουν φυσικά δίκτυα, αλλά η σύνδεση μαζί τους γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου.
Ήδη στην Ισπανία ο τραπεζικός όμιλος La Caixa έχει δημιουργήσει την πρώτη mobile bank, η οποία εξυπηρετεί τους πελάτες της αποκλειστικά μέσω μίας εφαρμογής στο κινητό τους τηλέφωνο.
– Η γρήγορη είσοδος στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, με τη χρήση τετραψήφιων αριθμών, δαχτυλικών αποτυπωμάτων ή ακόμη και μίας selfie.
– Η δημιουργία υπηρεσιών voice και video banking, μέσω των οποίων ο χρήστης θα μπορεί να συνδέεται με εκπρόσωπο της τράπεζας, χρησιμοποιώντας βίντεο ή ήχο για την πραγματοποίηση μιας συνομιλίας.
– Το κλείσιμο ραντεβού με υπάλληλο καταστήματος μέσω εφαρμογής στο κινητό, για θέμα που δεν μπορεί να τακτοποιηθεί εξ αποστάσεως.
Από το e- στο m-
Τέλος ο κ. Σταύρος Πέτρουλας, Αναπληρωτής Διευθυντής, Διεύθυνση Ηλεκτρονικών Εργασιών & Εναλλακτικών Δικτύων της Εθνικής Τράπεζας, υποστήριξε ότι πλέον έχουμε περάσει στην εποχή της μετάβασης από το e-banking στο mobile banking, για την πραγματοποίηση συναλλαγών, τραπεζικών και μη.
Θέλοντας να καταδείξει τις τάσεις που κυριαρχούν ήδη στη Δυτική Ευρώπη και στις ΗΠΑ, ανέφερε το παράδειγμα διαφήμισης της Royal Bank of Scotland, στην οποία η τράπεζα παρουσιάζει το πιο πολυσύχναστο κατάστημά της στις 7:30 το πρωί.
Και δείχνει το βαγόνι ενός τρένου, όπου οι περισσότεροι επιβάτες πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους μέσω tablets και κινητών τηλεφώνων.
Ο κ. Πετρούλας έκανε γνωστό πως η Εθνική Τράπεζα θα λανσάρει πολύ σύντομα ένα νέο ψηφιακό πορτοφόλι, το οποίο θα διαφέρει από τον ανταγωνισμό, καθώς θα δίνει τη δυνατότητα πληρωμών με χρέωση όχι μόνο καρτών, αλλά και του καταθετικού λογαριασμού του χρήστη.
«Με τον τρόπο αυτό μειώνονται σημαντικά τα έξοδα εκκαθάρισης μίας συναλλαγής, δίνοντας κίνητρο σε εμπόρους να υιοθετήσουν τις e-πληρωμές» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι «στόχος μας με αυτήν την εφαρμογή είναι να »πιάσουμε» τις συναλλαγές που γίνονται σήμερα ως επί το πλείστον με μετρητά».
Εξάλλου, έμποροι και πελάτες, εφόσον διαθέτουν και οι δύο την απαραίτητη εφαρμογή, μέσω της Εθνικής Τράπεζας, θα μπορούν να συνδέονται μεταξύ τους ακόμη και μέσω Bluetooth!
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk