Frigoglass: Ζημιές και μείωση πωλήσεων το α΄τρίμηνο 2016

Ζημιές και μείωση πωλήσεων εμφάνισε ο όμιλος Frigoglass στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Ειδικότερα, οι ζημιές ανήλθαν στα 8,3 εκατ. ευρώ από 3,8 εκατ. ευρώ ζημιές το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν στα 101,1 εκατ. ευρώ, ήτοι μείωση 15,1%.

Ζημιές και μείωση πωλήσεων εμφάνισε ο όμιλος Frigoglass στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Ειδικότερα, οι ζημιές ανήλθαν στα 8,3 εκατ. ευρώ από 3,8 εκατ. ευρώ ζημιές το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν στα 101,1 εκατ. ευρώ, ήτοι μείωση 15,1%.
Η μείωση των πωλήσεων επαγγελματικών ψυγείων στις ζυθοποιίες στη Ρωσία, απόρροια των δυσμενών συνθηκών της αγοράς, επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του τριμήνου του ομίλου Frigoglass, ενώ και τ ασθενές μακροοικονομικό περιβάλλον της Νιγηρίας συνέχισε να επηρεάζει τις πωλήσεις του.
Ο κ. Νίκος Μαμουλής, διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε ότι «Η πτώση των πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο οφείλεται κυρίως στη συρρίκνωση των επενδύσεων σε επαγγελματικά ψυγεία των πελατών ζυθοποιίας στη Ρωσία καθώς και στις δυσμενείς μακροοικονομικές συνθήκες στη Νιγηρία που επηρέασαν τη ζήτηση των συσκευασιών γυαλιού. Ωστόσο, παρά τη μείωση των πωλήσεων, το περιθώριο EBITDA βελτιώθηκε κατά 50 μονάδες βάσης λόγω της αύξησης της αποδοτικότητας και του χαμηλού ενεργειακού κόστους του κλάδου υαλουργίας στο Jebel Ali καθώς και των πρωτοβουλιών μείωσης κόστους σε επίπεδο ομίλου.

Η αστάθεια των αγορών αναμένεται να συνεχιστεί λόγω της μεσοπρόθεσμης οικονομικής αβεβαιότητας, κυρίως σε Ρωσία και Νιγηρία. Σε αυτό το περιβάλλον, παραμένουμε προσηλωμένοι στους τομείς της δραστηριότητά μας που μπορούμε να ελέγξουμε. Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία αξίας για τους πελάτες μας, μέσω καινοτόμων προϊόντων, στη βελτίωση της αποδοτικότητας και στη μείωση του κόστους. Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε αυστηρές πολιτικές διαχείρισης κεφαλαιακών δαπανών και εξόδων. Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε για την περαιτέρω βελτιστοποίηση της παραγωγικής μας βάσης, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την αύξηση της αποδοτικότητας της οργανωτικής μας δομής. Είμαστε αισιόδοξοι ότι η επίτευξη μιας μακροπρόθεσμης σταθερής κεφαλαιακής δομής, σε συνδυασμό με τις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε, θα επιτρέψουν στην Frigoglass να εφαρμόσει την αναπτυξιακή της στρατηγική.»
Το ασταθές περιβάλλον της αγοράς και η οικονομική αβεβαιότητα σε ορισμένες από τις κύριες αγορές επηρέασαν τις πωλήσεις της Frigoglass το πρώτο τρίμηνο. Το τρέχον δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον στη Ρωσία, οδήγησε σε πτώση των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης σε διψήφιο ποσοστό. Επιπλέον, η έλλειψη διαθεσιμότητας του αμερικανικού δολαρίου και η αβεβαιότητα σχετικά με την πιθανή υποτίμηση του Νάιρα, περιόρισαν τη ζήτηση συσκευασιών γυαλιού στη Νιγηρία. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, παραμένει επιφυλακτική για το υπόλοιπο του έτους στις συγκεκριμένες αγορές.
Στοχεύοντας στον περιορισμό του αντίκτυπου των ανωτέρω στην κερδοφορία του ομίλου για το υπόλοιπο του έτους, σύμφωνα με τον ίδιο «παραμένουμε επικεντρωμένοι στην από κοινού με τους πελάτες μας ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, καθώς επίσης και σε πρωτοβουλίες βελτίωσης της αποδοτικότητας και μείωσης του κόστους. Μετά από το επιτυχημένο λανσάρισμα των νέων σειρών επαγγελματικών ψυγείων ICOOL και Smart, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην προϊοντική καινοτομία παρουσιάζοντας το 2016 τις σειρές Hybrid και EvoCool που βρίσκονται σε πιλοτική φάση. Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα παροχής υπηρεσιών (Integrated Services) κερδίζει έδαφος και επεκτείνεται σε περισσότερες αγορές. Παράλληλα, συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε πρωτοβουλίες για αύξηση της παραγωγικότητας και μείωσης του κόστους. Επίσης, παραμένουμε προσηλωμένοι στην περαιτέρω βελτιστοποίηση της παραγωγικής μας βάσης.
Σημαντικά βήματα επιτυγχάνονται στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης μέσω της μείωσης αποθεμάτων και βελτίωσης της είσπραξης των απαιτήσεων. Αναμένουμε ότι αυτές οι ενέργειες, θα ενισχύσουν τη δημιουργία ελεύθερων ταμειακών ροών το 2016. Επίσης, για τη χρονιά αναμένουμε συνολικές κεφαλαιακές δαπάνες ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, πολύ χαμηλότερα από το επίπεδο των 37 εκατ. ευρώ το 2015».
Όπως ανακοινώθηκε, κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2016, εγκρίθηκε η χορήγηση δανείου ύψους 30 εκατ. ευρώ και λήξης 31 Μαρτίου 2017 για την εξυπηρέτηση των αναγκών κεφαλαίου κίνησης και λοιπών εταιρικών σκοπών. Εν συνεχεία, η Frigoglass προχώρησε σε τροποποιήσεις των συμβάσεων ανοικτής πίστωσης (Revolving Credit Facilities) με τις τράπεζες, η εφαρμογή των οποίων είχε ως προϋπόθεση την έγκριση της δανειακής σύμβασης των 30 εκατ. ευρώ. Οι συμβάσεις ανοικτής πίστωσης επεκτάθηκαν έως την 31η Μαρτίου 2017, ενώ η Frigoglass αποπλήρωσε και ακύρωσε το ποσό των 10 εκατ. ευρώ κεφαλαίου των συγκεκριμένων πιστωτικών γραμμών. Κατόπιν έγκρισης της δανειακής σύμβασης των 30 εκατ. ευρώ, η Frigoglass χρησιμοποίησε 20 εκατ. ευρώ για κάλυψη αναγκών κεφαλαίου κίνησης και λοιπών εταιρικών υποχρεώσεων. Η δανειακή σύμβαση των 30 εκατ. ευρώ και η επέκταση των όρων των συμβάσεων ανοικτής πίστωσης επέτρεψαν στην Frigoglass να διασφαλίσει την απαραίτητη ευελιξία για να καλύψει τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της.
Η Frigoglass συνεχίζει να εργάζεται από κοινού με τους συμβούλους της με στόχο την εξέταση όλων των πιθανών επιλογών για την επίτευξη και εφαρμογή μιας σταθερής, μακροπρόθεσμης κεφαλαιακής δομής μέχρι το τέλος του έτους.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk