Γ. Σταθάκης: Η συμφωνία θα είναι επωφελής και για τα δύο μέρη

«Σεβόμαστε την εντολή του ελληνικού λαού και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια συμφωνία που θα απεμπλέξει το σύστημα», δήλωσε στην Βουλή ο υπουργός Οικονομίας και Υποδομών Γ. Σταθάκης, επισημαίνοντας για την πορεία διαπραγμάτευσης με τους εταίρους, ότι «κάνουμε υποχωρήσεις σε πολλά θέματα αλλά θα καταλήξουμε σε μια συμφωνία επωφελή και για τα δυο μέρη».

«Σεβόμαστε την εντολή του ελληνικού λαού και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια συμφωνία που θα απεμπλέξει το σύστημα», δήλωσε στην Βουλή ο υπουργός Οικονομίας και Υποδομών Γ. Σταθάκης, επισημαίνοντας για την πορεία διαπραγμάτευσης με τους εταίρους, ότι «κάνουμε υποχωρήσεις σε πολλά θέματα αλλά θα καταλήξουμε σε μια συμφωνία επωφελή και για τα δυο μέρη».

Κατά την συζήτηση της επερώτησης της ΝΔ για τα δημόσια έργα, ο κ. Σταθάκης κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ότι «παρότι ηττήθηκε κατά κράτος στις εκλογές έχοντας επιλέξει από τότε την ιδέα της καταστροφολογίας, παραμένει στην ίδια στρατηγική: ότι η κυβέρνηση είναι ανίκανη και δεν μπορεί να βάλει σε μια σειρά το ΕΣΠΑ και ότι πάγωσαν και σταμάτησαν όλα τα έργα».

«Πείτε μας ποιο έργο σταμάτησε –΄΄κινδυνεύουν να σταματήσουν΄΄, είναι η ακριβής φράση που χρησιμοποιούν», είπε αναφερθείς στους βουλευτές της ΝΔ που άσκησαν κριτική στην κυβέρνηση ότι έχει οδηγήσει σε «πάγωμα» όλων των έργων. «Απεντάσσουμε έργα διότι είμαστε ειλικρινείς, ευθείς και αποφασίζουμε με ισχυρά κριτήρια ποια θα συνεχίσουμε και ποια όχι», είπε τονίζοντας ότι «η καταστροφολογία δεν βοηθάει κανέναν».

Αναφορικά με τους οδικούς άξονες είπε ότι «εμείς δεν θα τους σχεδιάζαμε με τον τρόπο που σχεδιάστηκαν» και έκανε λόγο για «παντελή απουσία ορθολογιστικής λογικής διοδίων», επισημαίνοντας ότι υπήρξαν «λανθασμένες επιλογές στα χρηματοδοτικά μοντέλα ενώ το Δημόσιο αναλάμβανε ένα μεγάλο μέρος του ρίσκου». Μάλιστα είπε ότι η διακοπή των έργων δεν οφείλεται στο Δημόσιο αλλά όπως είπε «αυτές οι συμβάσεις που είχαν προβλήματα ακυρώθηκαν και επί δυο χρόνια επί ΝΔ σταμάτησαν λόγω της απόσυρσης της ιδιωτικής χρηματοδότησης».

«Δεν έφταιγε το δημόσιο για αυτό», σημείωσε ενώ αναφερθείς στην επανεκκίνησή τους κατά την προηγούμενη διακυβέρνηση είπε ότι «έγινε με πλήρη απορρόφηση του κινδύνου από το Δημόσιο και υποκατάσταση της τραπεζικής χρηματοδότησης με δημόσια χρηματοδότηση και δέσμευση πόρων από το προηγούμενο αλλά και το επόμενο ΕΣΠΑ το οποίο είναι δεσμευμένο». Σχετικά δε με την αύξηση των διοδίων «εν μέσω κρίσης», είπε ότι είχε αποτέλεσμα οικονομικές παρενέργειες και αύξηση της χρήσης των παράλληλων δρόμων.

Ωστόσο, ο κ. Σταθάκης διαβεβαίωσε ότι «θα ολοκληρωθούν τα έργα με τις υπάρχουσες συμβάσεις», τονίζοντας όμως ότι «δεν τίθεται θέμα ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν βελτιώσεις κοινή συναινέσει με τους παραχωρησιούχους». Όπως είπε αυτές τις σκέψεις τις έχουμε μεταφέρει σε όλους μεταξύ των οποίων και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. «Δεν υπάρχει κάτι καταστροφικό. Εργαζόμαστε για να βρούμε λύσεις επωφελείς για το δημόσιο και τους χρήστες των δρόμων», δήλωσε. Ενώ απαντώντας στην κριτική της ΝΔ είπε ότι η κατάσταση που υπάρχει «δεν μπορεί να παράξει τεράστιες ή μόνιμες ζημιές στα έργα». «Υπάρχουν καθυστερήσεις και προβλήματα αλλά εδώ ήμαστε για να τα λύνουμε», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Για τα περιφερειακά αεροδρόμια τόνισε ότι είναι «αναπόφευκτο κομμάτι της συνολικής διαπραγμάτευσης» και εξήγησε ότι «επιζητούμε τρόπους με τους οποίους οι ισχύουσες συμβάσεις χωρίς να καταργηθούν θα βελτιωθούν αισθητά υπέρ του δημοσίου συμφέροντος».

Ενώ σχετικά με το πακέτο Γιούνκερ σημείωσε ότι «έχουν γίνει σχεδόν τα πάντα που έπρεπε να γίνουν» και είπε ότι η λίστα με τα έργα που υπήρχαν ήταν ένα «συνονθύλευμα έργων ανώριμων τεχνικά και μάλλον ασύμβατων με το τρέχον πρόγραμμα». Γι’ αυτό διευκρίνισε ότι «αναζητούμε έργα που εντάσσονται στο πακέτο Γιούνκερ ώστε με την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο τέλος Ιουνίου να είναι έτοιμη η χώρα να προτείνει έργα συμβατά».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk