• Αναζήτηση
  • Καθίσματα που ανιχνεύουν απώλεια των αισθήσεων του οδηγού δρομολογεί η Ford

    Με φόντο τη γήρανση του πληθυσμού στο δυτικό κόσμο η «μπλε οβάλ» φίρμα παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνολογία η οποία επιτρέπει την ανίχνευση τυχόν απώλειας των αισθήσεων του οδηγού και στη συνέχεια αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την ασφαλή στάθμευση του αυτοκινήτου.

    Μετά τα θερμαινόμενα, τα ψυχόμενα και τα καθίσματα που κινούνται για να σε κρατήσουν στην θέση σου σε απότομες στροφές, η Ford, γράφει την επόμενη σελίδα στο κεφάλαιο καθίσματα, αλλά και στα συστήματα ασφαλείας με φόντο και τη γήρανση του πληθυσμού στο δυτικό κόσμο.

    Τσεκ απ και πρώτες βοήθειες

    Η νέα τεχνολογία καθισμάτων που παρουσίασε η Ford αποτελείται από αισθητήρες οι οποίοι ουσιαστικά κάνουν ηλεκτροκαρδιογράφημα στον οδηγό, ανιχνεύοντας ασυνήθεις καρδιακούς παλμούς. Παράλληλα μία κάμερα που στοχεύει τον οδηγό ανιχνεύει, τυχόν αφύσικη στάση του σώματός του και ενδεχόμενο λιποθυμίας.

    Τα δεδομένα από τις δύο πηγές συνδυάζονται και αν, συμβεί κάτι στον οδηγό, ενεργοποιείται το σύστημα αυτόνομης οδήγησης το οποίο παρεμβαίνει στα συστήματα πέδησης, στο πεντάλ γκαζιού και στο σύστημα διεύθυνσης, ούτως ώστε, να σταματήσει το αυτοκίνητο ασφαλώς, ενώ, στη συνέχεια το αυτοκίνητο δίνει σήμα στις υπηρεσίες πρώτων βοηθειών.

    Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής του Κέντρου Έρευνας και εξέλιξης της Ford, Πιμ βαν ντε Τζαχτ, «η συγκεκριμένη τεχνολογία καλείται να αντιμετωπίσει τη γήρανση του πληθυσμού καθώς, στο μέλλον, το φαινόμενο ενός 100χρονου στο τιμόνι δεν θα είναι σπάνιο». «Το 30% των άνω των 65 ετών αναπτύσσουν κάποιου είδους καρδιακό πρόβλημα», συμπληρώνει ο ίδιος επισημαίνοντας ότι ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός γηραιότερων οδηγών και αγοραστών αυτοκινήτων αναμένεται να ενισχύσει το πρόβλημα, απαιτώντας μέτρα για τη λύση του.

    Παράλληλα, όπως σημειώνει ο καθηγητής Αρχιμ Λίντερ, στέλεχος του κέντρου έρευνας και εξέλιξης της Ford η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να ανιχνεύσει και άλλου είδους παθήσεις οι οποίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην απώλεια των αισθήσεων του οδηγού και στην αδυναμία να ελέγξει το αυτοκίνητο, όπως η υψηλή πίεση και διαταραχές στους ηλεκτρολύτες. Σε ό,τι αφορά τις παραμέτρους διάθεσης της συγκεκριμένης τεχνολογίας από την Ford σύμφωνα με τον Πιμ βαν ντε Τζαχτ, το συγκεκριμένο σύστημα θα μπορούσε να περάσει στην παραγωγή μέσα σε πέντε χρόνια.

    Science
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk