• Αναζήτηση
  • Η πρεμιέρα της «Πάπισσας Ιωάννας» ενθουσίασε το κοινό

    Η φωνή του Δημήτρη Μαυρίκιου από το ηλεκτρολογείο, δέκα λεπτά με τις εννέα, χθες, βράδυ Τετάρτης, σήμανε την έναρξη της «Πάπισσας Ιωάννας», στη σκηνή της Πειραιώς 260. Η αίθουσα ήταν κατάμεστη _όπως θα είναι και απόψε, δεύτερη και τελευταία ημέρα της παράστασης.

    Η φωνή του Δημήτρη Μαυρίκιου από το ηλεκτρολογείο, δέκα λεπτά με τις εννέα, χθες, βράδυ Τετάρτης, σήμανε την έναρξη της «Πάπισσας Ιωάννας», στη σκηνή της Πειραιώς 260. Η αίθουσα ήταν κατάμεστη _όπως θα είναι και απόψε, δεύτερη και τελευταία ημέρα της παράστασης. Ο σκηνοθέτης, που υπογράφει και τη συγγραφή αλλά και την επιλογή των κειμένων, θέλησε να δώσει στο κοινό μια πρώτη ιδέα του «τι θα δει». Σαν μια πρόβα εν εξελίξει, σαν την πρώτη εκδοχή μιας μελλοντικά ολοκληρωμένης δουλειάς, σαν ένα πρώτο μέρος… Γι΄αυτό και η αρχή ξεκινούσε από το τέλος της Ιωάννας, από τον λιθοβολισμό της Πάπισσας και τη γέννα του μωρού….
    Καμιά εικοσαριά νέοι ηθοποιοί, ντυμένοι στα μαύρα, εθελοντές οι περισσότεροι, βγήκαν στη σκηνή: Ανάμεσά τους ορισμένοι εκ των βασικών συνεργατών του Δημήτρη Μαυρίκιου, όπως ο Δημήτρης Ντάσκας και ο Μανώλης Δούνιας έπαιρναν «πάσα» από τον σκηνοθέτη και εξηγούσαν επιμέρους ζητήματα από την πολυετή δουλειά που απαιτήθηκε μέχρις ότου αυτή η πρώτη εκδοχή της Πάπισσας φτάσει ενώπιον του κοινού…
    Στο βάθος η μεγάλη οθόνη με το βιντεοσκοπημένο υλικό και την υπογραφή του Μαυρίκιου, που όπως πάντα, δίνει μια ξεχωριστή αίσθηση κινηματογράφου μέσα στις θεατρικές του παραστάσεις. Ιδωμένη μέσα από την κυρίαρχη φυσιογνωμίας της μητέρας του, Κορνηλίας, η παράσταση της «Πάπισσας Ιωάννας» χτίστηκε σταδιακά, με λέξεις, σκηνές, εικόνες, μουσικές για να φθάσει σε μια θεατρική πληρότητα αβίαστα. Η πίστη, οι ανθρώπινες σχέσεις, η ερωτική πράξη, ο φόβος, η βία: Ολα βρήκαν τη θέση τους σ΄αυτή την παραγωγή που ενθουσίασε το κοινό, στηριζόμενη πάνω από όλα στην γλώσσα του Ροΐδη, που μας θύμισε τον λεκτικό μας πλούτο.
    Με τη λήξη της παράστασης (διάρκειας γύρω στα 100΄, χωρίς διάλειμμα), οι θεατές χάρισαν σε όλους τους συντελεστές ένα ζεστό παρατεταμένο χειροκρότημα, που κορυφώθηκε στον σκηνοθέτη και, λίγο πριν, στην πρωταγωνίστριά του: Η Ράνια Οικονομίδου, στον ρόλο της Κορνηλίας Ροΐδη, κυρίευσε με τη μεστή και βαθεία ανθρώπινη παρουσία της στην παράσταση, που δεν στερήθηκε εξαιρετικών ερμηνειών, τόσο από την Ιωάννα της Γιούλικας Σακφιδά όσο και από τον Εμμανουήλ Ροΐδη του Αλέξανδρου Βάρθη.
    Αξιοσημείωτες οι υποκριτικές επιδόσεις και όλων των άλλων ηθοποιών της σκηνής (Σπύρος Ανδρεόπουλος, Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, Αποστολία Παπαδαμάκη, Στέφανος Παπατρέχας, Γιάννης Φλουράκης, Αλίκη Αγγελοπούλου) αλλά και της οθόνης (Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Ευγενία Αποστόλου, Δημήτρης Βανός, Αθηνά Ευθυμίου, Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Εβελίνα Παπούλια, Έρη Ρίτσου).
    Η «Πάπισσα Ιωάννα» του Δημήτρη Μαυρίκιου επιβεβαίωσε τον κόσμο που φέρει μέσα του ο σκηνοθέτης, έναν κόσμο που ξέρει να μοιράζεται με τους ηθοποιούς, τους συνεργάτες και το κοινό….
      
    Πολιτισμός