Παιδί μιας συνδυαστικής λογικής που υπαγορεύει την αντικατάσταση δύο μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών, του 407 και του 607 με ένα μόνο αυτοκίνητο, το 508 δεν καλείται απλώς να αντιμετωπίσει στο δρόμο και στους πίνακες των πωλήσεων το Ford Mondeo ή το VW Passat. Θα επιχειρήσει τουλάχιστον στις κορυφαίες εκδόσεις του να διεκδικήσει πωλήσεις και από αυτοκίνητα όπως η BMW σειράς 3 και το Audi A4 -τα λεγόμενα premium τετράθυρα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Καταλαβαίνω ότι όσοι γνωρίζετε την προϊστορία των Γάλλων απέναντι στους Γερμανούς στη συγκεκριμένη κατηγορία κρυφογελάτε, αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να προσπεράσετε τα ελληνικά καταναλωτικά ήθη και να δείτε λίγο μακρύτερα, στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, εκεί όπου τα όρια των επιλογών μετατοπίζονται διαρκώς.

Μια ματιά άλλωστε στη γκάμα των κινητήρων του 508 όπου κυριαρχούν οι diesel εκδόσεις αποδεικνύει ότι οι Γάλλοι δείχνουν από την πρώτη στιγμή όλα τα δυνατά τους χαρτιά.

Ατμοσφαιρικά και υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου με έμφαση στην απόδοση, την ροπή και την οικονομία καυσίμου που συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια έξι ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλές εκπομπές ρύπων.
{{{ moto }}}
Σχεδίαση που όχι μόνο δεν περνά απαρατήρητη αλλά καθιστά το 508, το πιο ενδιαφέρον και ταυτόχρονα δυναμικό μοντέλο αυτής της κατηγορίας που έχει αυτή την περίοδο στη γκάμα του οποιοσδήποτε από τους Γάλλους κατασκευαστές. Επηρεασμένες από την σχεδίαση του πρωτότυπου SR1 οι γραμμές του 508 δεν κρύβουν τις νέες λεπτομέρειες που χρησιμοποιεί πλέον η Peugeot στα μοντέλα της, όπως η μεγάλη γρίλια και η ανάγλυφη λέξη στην άκρη του καπό. Στην έκδοση SW μάλιστα έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ισορροπημένα estate της γαλλικής σχολής και όχι μόνο, που δεν θυσιάζει την χωρητικότητα για χάρη του design.

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύουν τα 660 λίτρα στον χώρο αποσκευών του 508 SW, 115 περισσότερα από τα 435 λίτρα της τετράθυρης έκδοσης. Η τελευταία αν και είναι σχεδόν δέκα εκατοστά μακρύτερη από το παλιό 407 είναι και σημαντικά ελαφρύτερη, αποδεικνύοντας ότι οι Γάλλοι έχουν πάντοτε στο πίσω μέρος του μυαλού τους τους ανταγωνιστές τους, άρα και τον τρόπο που το 508 πρέπει να κινείται στον δρόμο.

Στον θάλαμο επιβατών τώρα τα πράγματα είναι εξίσου αν όχι περισσότερο βελτιωμένα με σύγχρονη σχεδίαση, κομψή αισθητική και μια αύρα πολυτέλειας, κάτι σαν αυτό που οι άνθρωποι του marketing ορίζουν ως «αίσθηση αυτοκινήτου ανώτερης ποιότητας».

Τα μαλακά πλαστικά, το προσεγμένο φινίρισμα αλλά κυρίως ο περισσότερος χώρος για τους επιβάτες με επιπλέον πόντους για τα πόδια στα πίσω καθίσματα, κερδίζουν την προσοχή σου ενώ σε επιπέδο εξοπλισμού το 508 διαθέτει όλα όσα περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που έχει πια περάσει στην όχθη της πολυτελούς κατηγορίας.

Πλήρες πακέτο αερόσακων, ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς, δερμάτινες επενδύσεις, cruise control, διζωνικό ή τετραζωνικό κλιματισμό, πανοραμική γυάλινη οροφή -στην SW έκδοση-, LED φώτα ημέρας, αισθητήρες για διάφορες λειτουργίες, head-up display για την απεικόνιση πληροφοριών στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ακόμη και θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ!

Όλα αυτά βέβαια θα ξεκαθαρίσουν λίγο πριν το Πάσχα, όταν το 508 θα κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους και εμείς θα γνωρίζουμε ακριβείς τιμές και επίπεδα εξοπλισμού.

Τότε θα δούμε και πως θα συμπεριφερθεί το αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους αφού για ολοένα και περισσότερους πια ένα από τα κορυφαία ζητούμενα είναι η οδική συμπεριφορά. Αν και δεν επιλέγουμε πάντοτε με γνώμονα αυτή, δύσκολα την αγνοούμε, όχι τουλάχιστον χωρίς ένα σοβαρό αντιστάθμισμα.

Σε επίπεδο ισχύος τα μοτέρ βενζίνης των 120 και 156 ίππων είναι και γνωστά από άλλα μοντέλα της Peugeot και ικανά να φέρουν το 508 στην γραμμή της εκκίνησης για την διεκδίκηση μιας θέσης ανάμεσα στις πέντε κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας του.

Το λιγότερο ισχυρό συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ενώ αυτό με τους 156 ίππους είτε με μηχανικό εξάρι είτε με αυτόματο έξι σχέσεων.

Εως τον Απρίλιο, κρατήστε στο μυαλό σας ότι αυτοί είναι οι δύο διαθέσιμοι κινητήρες για όσους ζουν σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Μια ματιά στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών θα σας πείσει για το πόσο τυχεροί είναι όσοι μπορούν να αποκτήσουν εκδόσεις diesel καθώς το μειωμένο κόστος χρήσης συμβάλλει στην ταχύτερη απόσβεση οποιασδήποτε τέτοιας αγοράς.

Στην κορυφαία έκδοση μάλιστα υπάρχει και η έκπληξη της Peugeot, μια διαφορετική διάταξη στην μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια που υπόσχεται πολλά για την οδική συμπεριφορά του 508 σε σχέση με το παρελθόν. Περισσότερες πληροφορίες ειδικά για αυτό, προσεχώς!

To Peugeot 508 σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,792 / 1,853 / 1,456

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,817

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.598 (1.6 VTI & 1.6 THP), 1.560 (1.6 HDI), 1.997 (2.0 HDI), 2.179 (2.2 HDI)

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 120 (1.6 VTI), 156 (1.6 THP), 112 (1.6 HDI), 140 (2.0 HDI), 163 (2.0 HDI), 204 (2.2 HDI)

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 160 (1.6 VTI), 240 (1.6 THP), 270 – 285 (1.6 HDI), 320-340 (2.0 HDI), 340 (2.0 HDI), 450 (2.2 HDI)

Βάρος (κιλά): Από 1.390

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 6,2 (1.6 VTI), 6,7 (1.6 THP), 4,4 (1.6 HDI), 4,8 (2.0 HDI), 5,7 (2.0 HDI), 5,7 (2.2 HDI)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):
144 (1.6 VTI), 154 (1.6 THP), 109 (1.6 HDI), 125 (2.0 HDI), 149 (2.0 HDI), 150 (2.2 HDI)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
11,5 (1.6 VTI), 8,6 (1.6 THP), 11,3 (1.6 HDI), 9,8 (2.0 HDI), 9,2 (2.0 HDI), 8,2 (2.2 HDI)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 203 (1.6 VTI), 218 (1.6 THP), 188 (1.6 HDI), 210 (2.0 HDI), 223 (2.0 HDI), 232 (2.2 HDI)

Στην Ελλάδα: Απρίλιος 2011
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ