To VW Polo γεννήθηκε όταν πλέον η γερμανική φίρμα είχε πατήσει τα 45 της χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ουσιαστικά, η ιστορία της VW ξεκίνησε το 1930, όταν γεννήθηκε και η ανάγκη για την κατασκευή ενός αυτοκινήτου για τον λαό, λύση που δόθηκε από το αφεντικό της φίρμας, τον Φέρντιναντ Πόρσε, το 1936, παρουσιάζοντας τον θρυλικό Σκαραβαίο.

Από τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η VW είχε εστιάσει την προσοχή της στο VW Bully, το Beetle, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του ’70 κάνει την εμφάνισή του ένα μοντέλο οικογενειακών προδιαγραφών.
Είναι το Passat, που βγαίνει στην παραγωγή το 1973. Είναι όμως η εποχή –και η πετρελαϊκή κρίση –που επιτάσσει την κατασκευή ενός μικρού μοντέλου. Η λύση δίνεται γρήγορα και το πρώτο VW Polo δεσπόζει ταχύτατα στην παγκόσμια αγορά.
Γίνεται δημοφιλές –εκείνη την εποχή το αντίπαλόν του δέος ήταν λίγο αργότερο, το Ford Fiesta –με την πρώτη γενιά να καθορίζει ακόμη και σήμερα τη μοίρα των νεότερων γενεών.
Mε γονίδια από το Audi 50!
Το 1975 γεννιέται το πρώτο VW Polo, ενώ λίγο αργότερα η γερμανική φίρμα παρουσιάζει άλλο ένα θρυλικό μοντέλο, το Golf GTi! Σημαντικό: το πρώτο VW Polo οφείλει την παρουσία του στην Audi. Ουσιαστικά, η πρώτη γενιά Polo ήταν η «κλωνοποίηση» του Audi 50. Ηταν ένα γοητευτικό σε εμφάνιση μοντέλο, με απλές γραμμές –σπορ εκείνη την εποχή -, που προσφερόταν μόνο σε τρίθυρο αμάξωμα.
Η πιο «φτωχή» έκδοση είχε κινητήρα 900 κ.εκ. και απέδιδε 35 ίππους. Η πιο ισχυρή είχε μοτέρ βενζίνης 1,3 λίτρων και η ισχύς των 60 ίππων θεωρούνταν ιδιαίτερα υψηλή. Η πεντάθυρη έκδοση του Polo είχε άλλο όνομα. Ηταν το VW Derby.
Η πρώτη ανανέωση έρχεται αρκετά γρήγορα για τα χρονοδιαγράμματα της εποχής. Το 1979 η VW βάζει στο σχεδιαστήριο για ένα εκτεταμένο λίφτινγκ το πρώτο Polo, το οποίο αποκτά πλαστικούς προφυλακτήρες!

Σύστημα Start/Stop από το 1981
Η δεύτερη γενιά Polo κάνει την εμφάνισή της το 1981. Αξιο αναφοράς το ότι παρουσιάζεται με ένα σύστημα –κάτι σαν το σημερινό Start/Stop –που απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Ο κινητήρας, χάρη στο σύστημα Formel E, ενεργοποιείται μόλις ο οδηγός επιλέξει σχέση στο κιβώτιο. Εξι χρόνια αργότερα έρχεται και η πρώτη έκδοση GTi.
Το VW Polo G40 διαθέτει τούρμπο κινητήρα 1272 κ.εκ., αποδίδει 113 ίππους και επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8 δευτερόλεπτα. Η τελική του αγγίζει σχεδόν τα 200 χλμ./ώρα!
Η ανανέωση της δεύτερη γενιάς αργεί. Το 1990 επανασχεδιάζεται και μένει στην παραγωγή ως το 1994. Ετσι η δεύτερη γενιά έμεινε στην αγορά για περισσότερο από 13 χρόνια.
Με όπλο το σύγχρονο προφίλ
Το 1994 παρουσιάζεται η τρίτη γενιά. Ο νέος άνεμος σχεδίασης, το πιο σύγχρονο εσωτερικό και οι κινητήρες ως και 100 ίππους δεσπόζουν στο νέο μοντέλο. Η ανανέωση επέρχεται το 2000, όπου πλέον το νέο Polo εισέρχεται στη νέα χιλιετία με όπλο στοιχεία που το κάνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικό. Το 2002 παρουσιάζεται η τέταρτη γενιά. Είναι πλέον πιο μοντέρνα από κάθε άλλη προηγούμενη, διαθέτει νέα στοιχεία στον τομέα της ασφάλειας και πετυχαίνει ιδιαίτερες εμπορικές επιτυχίες.
Η συγκεκριμένη γενιά κρατιέται για οκτώ χρόνια. Η προτελευταία γενιά ξεκινάει την εμπορική της καριέρα το 2010. Εδώ, διακρίνονται τα νέας γενιάς μοτέρ τεχνολογίας TSi, 1.2 και 1.4 λίτρων, ενώ από τις εκδόσεις που ξεχωρίζουν είναι αυτή του Cross Polo.
Νέο VW POLO
Το Volkswagen Polo είναι ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, με παραγωγή που αγγίζει τα 15 εκατομμύρια οχήματα.
Από το λανσάρισμά του το 1975, εξελίχθηκε από ένα entry-level μοντέλο σε ένα υψηλής ποιότητας, καινοτόμο, αλλά προσιτό compact αυτοκίνητο. Tέσσερις δεκαετίες μετά, το Polo συνεχίζει την ίδια εξελικτική πορεία που χαρακτήρισε κάθε γενιά του ανταγωνισμού.
Το νέο Polo 6ης γενιάς, που αποκαλύφθηκε πριν από λίγες ημέρες, είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, προσφέρεται με νέους κινητήρες, νεότερα συστήματα πληροφοριών και ψυχαγωγίας και πρωτοποριακά συστήματα υποβοήθησης.
Χάρη στην αύξηση των διαστάσεών του, το Polo θα προσφέρει μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό και έναν σημαντικά πιο μεγάλο χώρο αποσκευών (351 λίτρα).
Θα υιοθετεί αρκετά συστήματα υποβοήθησης από το Golf και το Passat, όπως το σύστημα ελέγχου του περιβάλλοντος χώρου «Front Assist», συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και της αναγνώρισης των πεζών, και τον αυτόματο έλεγχο της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα «ACC», την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας «Blind Spot Detection», που ελέγχει τη «νεκρή γωνία» και συνοδεύεται από το σύστημα υποβοήθησης «εξόδου από τη θέση στάθμευσης» και την αυτόματη λειτουργία της «εισόδου και εξόδου από θέση στάθμευσης» «Park Assist».
Το φάσμα των πέντε βενζινοκινητήρων ξεκινά από τον 1.0 MPI με 75 PS και φτάνει ως τον νέο 1.5 TSI Evo με 150 PS και την απενεργοποίηση κυλίνδρων ACT. Ασφαλώς, στην κορυφή βρίσκεται ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας του Polo GTI απόδοσης 200 PS. Αναφορικά με τους πετρελαιοκινητήρες, το Polo θα διατίθεται με δύο κινητήρες 1.6 TDI ισχύος 80 PS και 95 PS. Στη χώρα μας θα είναι διαθέσιμο στα τέλη του 2017.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ