Ομόλογο-«διαβατήριο» για τη μεγέθυνση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Από αύριο η δημόσια προσφορά ύψους έως €500 εκατ. – Ποια έργα θα χρηματοδοτήσει
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Το πρώτο ομόλογο με δημόσια προσφορά μετά το lockdown θα εκδώσει ο όμλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ύψους έως 500 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος σε αυτό το εγχείρημα έχει «σύμμαχο» τον ισχυρό ισολογισμό του, τις προοπτικές ανάληψης νέων έργων και κυρίως το θετικό ιστορικό από τρεις παλαιότερες εκδόσεις που έχουν ανταμείψει τους επενδυτές.
Τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν θα συμβάλουν στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του ομίλου στους τομείς των παραχωρήσεων, των υποδομών και της ενέργειας από θερμικές πηγές (σε ποσοστό 80%), ενώ μικρό μέρος των κεφαλαίων θα χρησιμοποιηθεί και για την αναχρηματοδότηση μέρους του δανεισμού του ομίλου.
Εξαιρετικό track record
Παρά το «μούδιασμα» που υπάρχει στην επενδυτική κοινότητα λόγω του κορωνοϊού, η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξη για την επιτυχία του εγχειρήματος, καθώς υφίσταται εξαιρετικό track record από προηγούμενες εκδόσεις του ομίλου. Ειδικότερα, το καλοκαίρι του 2017 το ομόλογο, ύψους 60 εκατ. ευρώ, της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή υπερκαλύφθηκε κατά 2,7 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,85% και αποπληρώθηκε πρόωρα. Τον Μάρτιο του 2018 το ομόλογο των 120 εκατ. ευρώ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπερκαλύφθηκε κατά 2,08 φορές με επιτόκιο 3,95%, ενώ το περασμένο φθινόπωρο η «πράσινη» έκδοση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ύψους 150 εκατ. ευρώ υπερκαλύφθηκε κατά 4,56 φορές και ήταν η πρώτη εταιρεία που πέτυχε στη συγκεκριμένη αγορά τίτλων σταθερού εισοδήματος του ΧΑ επιτόκιο κάτω του 3% (2,6%).
Προτεραιότητα του επενδυτικού προγράμματος του ομίλου, που θα χρηματοδοτηθεί από το ομόλογο, είναι η ενίσχυση των μακροχρόνιων, επαναλαμβανόμενων εσόδων του μέσα από επενδύσεις – ιδιόκτητες και με συμβάσεις παραχώρησης ή ΣΔΙΤ – σε βασικές υποδομές όπως:
– Ο νέος αερολιμένας στο Καστέλι Ηρακλείου. Το έργο, προϋπολογισμού 480 εκατ. ευρώ, έχει συμβατικό χρόνο κατασκευής 5 έτη από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.
– Ο νέος σταθμός ηλεκτροπαραγωγής συνολικής ισχύος 665 MW με καύσιμο φυσικό αέριο. Ο σταθμός έχει αδειοδοτηθεί από τη ΡΑΕ και θα κατασκευαστεί στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής.
– Η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65, από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία Οδό, μήκους 64 χλμ. και κόστους 400 εκατ. ευρώ.
– Το καζίνο στο Ελληνικό. Ο όμιλος μετέχει με ποσοστό 30% στην κοινοπραξία με τη Mohegan που αποτελεί τον προτιμητέο επενδυτή για την κατασκευή και εκμετάλλευση του τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο στο Ελληνικό. Μια επένδυση που θα προσεγγίσει το 1 δισ. ευρώ.
Το προφίλ του ομίλου
Ο όμιλος δραστηριοποιείται στους τομείς των υποδομών & παραχωρήσεων, της καθαρής ενέργειας, των ιδιωτικών έργων, της παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες και θερμικές πηγές, καθώς και στους στους τομείς της διαχείρισης απορριμμάτων και των έργων περιβάλλοντος. Κατά τη διάρκεια της κρίσης επένδυσε 2,5 δισ. ευρώ και για το επόμενο διάστημα έχει δρομολογήσει ένα ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στους τομείς των παραχωρήσεων και των υποδομών, με συμμετοχή του σε έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 3,5 δισ. ευρώ.
– Το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα περιλαμβάνει είτε υφιστάμενα έργα, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, είτε έργα που βρίσκονται σε ώριμο πλέον στάδιο και για τα οποία αναμένονται εξελίξεις το επόμενο διάστημα. Οπως αναφέρει ο κ. Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και CEO του ομίλου, «η Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στηρίζει έμπρακτα την ελληνική οικονομία με επενδύσεις μεγάλης εγχώριας προστιθέμενης αξίας. Μέσω των επενδύσεων αυτών αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 20.000 νέες θέσεις εργασίας την προσεχή πενταετία».
Σήμερα ο όμιλος απασχολεί περίπου 4.500 εργαζομένους σε 16 χώρες.
Το 2019 οι ενοποιημένες πωλήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκαν στα 1,156 δισ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία ανήλθε στα 285,1 εκατ. ευρώ και τα κέρδη ύστερα από φόρους έφτασαν τα 55,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 55% σε σχέση με το 2018.
Ανεκτέλεστο €1,7 δισ.
Ο όμιλος στους τομείς των παραχωρήσεων ελέγχει το 32,5% στον νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης, το 100% στη Νέα Οδό – Ιόνια Οδό, το 100% στην Κεντρική Οδό και το 17% στην Ολυμπία Οδό. Στους τομείς της παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας δραστηριοποιείται μέσω των ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και ΗΡΩΝ, ενώ στις υποδομές μέσω της κατασκευαστικής ΤΕΡΝΑ διατηρεί ένα σημαντικό ανεκτέλεστο ύψους 1,7 δισ. ευρώ.
Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή λειτουργεί, κατασκευάζει ή έχει πλήρως αδειοδοτήσει εγκαταστάσεις ΑΠΕ ισχύος 2 GW στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ και συνεχίζει την ανάπτυξή της με νέες επενδύσεις στην παραγωγή καθαρής ενέργειας, στην αποθήκευση με αντλησιοταμίευση και στην ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων, ο συνολικός προϋπολογισμός των οποίων προσεγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.

