Αυτή η ιστορία με τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών (γλώσσας και λογοτεχνίας) στο πρωτότυπο έχει δημιουργήσει, καιρό τώρα, ένα μεγάλο χαλί (επιτραπείτω μοι) κάτω απ’ το οποίο έχουμε χώσει λογής λογής θέματα. Ιδεολογικής, πολιτικής και κοινωνικής τάξεως. Ετσι, κάθε φορά που ανοίγει το θέμα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στη Μέση Εκπαίδευση (για να μην αναφερθώ και στις ίδιες τις φιλοσοφικές σχολές), αντί να πάρουμε κάποιες συγκεκριμένες, λογικές και εφαρμόσιμες αποφάσεις, απλώς ανασηκώνουμε το χαλί, πιάνουμε τη μύτη μας, ανασύρουμε κάποιες παλαιές, έωλες ιδέες, τις ξεσκονίζουμε και συνεχίζουμε. Ωσπου να ανοίξει εκ νέου το θέμα. Και είναι φυσικό να συζητούμε και να ξανασυζητούμε τα ίδια επειδή ποτέ δεν τολμήσαμε να βρούμε κάτι άλλο. Παλιομοδίτες, όπως είμαστε, συνήθως, οι κλασικοί και οι κλασικίζοντες φιλόλογοι απαιτούμε τη διδασκαλία ενός μαθήματος το οποίο, χρόνια τώρα, φαίνεται να έχει αποβάλει το όποιο κύρος. ‘Η και χρησιμότητα. Για τα Λατινικά δεν έχω να πω κάτι διαφορετικό: σήπονται ήδη και ζέχνουν στις εκπαιδευτικές μας χωματερές.

Προσοχή: δεν έχω καμία, μα καμία πρόθεση να ψέξω κανέναν. Ούτε τους καθηγητές της ΜΕ ούτε τους πανεπιστημιακούς δασκάλους. Αναφέρομαι στο καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο και κατά συνέπεια στους κατά καιρούς συντάκτες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Προγράμματα που αφορούν πρωτίστως τη Μέση Εκπαίδευση. Προφανώς και δέχομαι ότι αν είναι να διδάξουμε τα όποια Αρχαία, ή τα όποια Λατινικά από τη Μέση Εκπαίδευση πρέπει να αρχίσουμε. Εκεί στη Μέση Εκπαίδευση μαθαίναμε τα παλιά χρόνια Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά. Οι ταπεινές πλην ρομαντικές φράσεις «Ο φίλος τον φίλον εν κινδύνοις ου λείπει», ή «Regina rosas amat», ήταν μια εύκολη αρχή. Ομως στο τέλος των προγραμμάτων εκείνων οι κλασικές γλώσσες μάς ήταν σαφώς οικειότερες από ό,τι στους σημερινούς μαθητές. Ακόμη και στο δημοτικό, εκεί στα δύσκολα μετεμφυλιωτικά χρόνια, είχαμε μάθει και τη δοτική: «Εν χωρίω τάδε τη 25η Μαρτίου κ.λπ.». Και περισπωμένες βάζαμε και οξείες και δασείες. Και υπογεγραμμένες. Αυτό προτείνω; Ε, όχι δα, κυρ αναγνώστημ!

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω