Οι ηγέτες του ΝΑΤΟ έδειχναν εντυπωσιασμένοι και ιδιαίτερα ενθουσιώδεις κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Μουσείο Πράδο της Μαδρίτης. Ενας πραγματικά εξαιρετικός μουσειακός χώρος με εκθέματα πολύ μεγάλης αξίας. Εκεί οι ηγέτες οι οποίοι συμμετείχαν στη Σύνοδο Κορυφής είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τα αριστουργήματα της ισπανικής τέχνης. Ο Εμανουέλ Μακρόν ήταν εκείνος ο οποίος έδινε τη μεγαλύτερη προσοχή στους πίνακες των κορυφαίων κλασικών ισπανών ζωγράφων, ενώ ο Μπόρις Τζόνσον κοιτούσε με προσοχή έργα που είχαν να κάνουν κυρίως με πορτρέτα στρατιωτικών ηγετών και πολεμιστών. Ο βρετανός πρωθυπουργός, άσχετα με τις «εκκεντρικότητες» και τα χοντρά λάθη που κάνει αρκετές φορές όσον αφορά τη διακυβέρνηση της πατρίδας του, γνωρίζει καλά τον χώρο των εικαστικών τεχνών, όπως επίσης και τα θέματα που αφορούν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Το Πράδο είναι ένα μουσείο με τεράστια επισκεψιμότητα, ξακουστό στο πέρατα του κόσμου. Στεγάζει μία από τις σπουδαιότερες συλλογές έργων τέχνης στον πλανήτη με πυρήνα τη Βασιλική Συλλογή, με πίνακες κυρίως του 16ου και του 17ου αιώνα. Η ισπανική ζωγραφική κυριαρχεί στον εκθαμβωτικής ομορφιάς χώρο. Υπάρχουν 140 έργα του Γκόγια και 50 του Βελάσκεθ. Μαζί με τους ισπανούς εικαστικούς υπάρχουν και τα πολύτιμα έργα των Ιταλών, Ολλανδών και Φλαμανδών. Στο Πράδο υπάρχουν επίσης έργα του δικού μας Δομίνικου Θεοτοκόπουλου. Ο επισκέπτης δεν μπορεί παρά να σταθεί μπροστά στο πασίγνωστο έργο του Ντιέγκο Βελάσκεθ (1656) με τίτλο «Las Meninas», ένα από τα σημαντικότερα της δυτικής τέχνης. Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι πολυσυζητημένος. Η Ινφάντα Μαργαρίτα βρίσκεται στο Βασιλικό Αλκάθαρ της Μαδρίτης, ενώ γύρω της είναι δύο κοπέλες επί των τιμών, δύο νάνοι αλλά και ο ίδιος ο καλλιτέχνης εν ώρα εργασίας. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του πίνακα είναι ότι αλληλεπιδρά με τον θεατή. Ο Βελάσκεθ μοιάζει να μας κοιτάει, ενώ σε έναν καθρέφτη διακρίνονται οι φιγούρες του βασιλιά και της βασίλισσας που λόγω της θέσης του θεωρητικά στέκονται… δίπλα μας. Τα βλέμματα τραβάει και ο πίνακας «Η γυμνή Μάγια» του Φρανθίσκο Γκόγια. Ο ζωγράφος κλήθηκε σε απολογία για το έργο αυτό (το δημιούργησε γύρω στο 1800) από την Ιερά Εξέταση. Αργότερα ο Γκόγια θα ζωγραφίσει και μια πανομοιότυπη «Ντυμένη Μάγια» που βρίσκεται στην ίδια αίθουσα του μουσείου. Και βέβαια όλοι στέκονται μπροστά στο έργο «Η προσκύνηση των ποιμένων» (1612-1614), το τελευταίο έργο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου, γνωστότερου παγκοσμίως ως Ελ Γκρέκο. Αξίζει να βρεθείτε στη Μαδρίτη για να επισκεφθείτε το περίφημο Πράδο. Αποτελεί αξέχαστη εμπειρία.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω