Ένα από τα ακριβότερα ελληνικά κρασιά που πωλούνται στο εξωτερικό ανήκει στο Κτήμα Νεραντζή στις Σέρρες, το οποίο ξεκίνησε την πρώτη σοδειά το 2007 και σήμερα φιγουράρει σε εστιατόρια με Michelin, ενώ γνωστοί σομελιέ από όλον τον κόσμο επισκέπτονται το κτήμα για να γευτούν τα κρασιά του. Ο οινοποιός Νεραντζής Μητρόπουλος, πρώην εθνικός προπονητής της ελληνορωμαϊκής στους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004, ασχολείται παράλληλα με τον αθλητισμό και τα κτήματα, προσπαθώντας να διασώσει σπάνιες ποικιλίες των Σερρών και να δημιουργήσει ποιοτικά κρασιά, με στόχο κυρίως το εξωτερικό.
Το Κτήμα Νεραντζή, το οποίο είναι περίπου 100 φυτεμένα στρέμματα, βιολογικής διαχείρισης, στην Πεντάπολη του Νομού Σερρών, είναι μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, η οποία όμως έχει κυρίως εξαγωγικό χαρακτήρα, με τα 50% του τζίρου της να προέρχεται από το εξωτερικό. Διαθέτει ένα οινοποιείο που κόστισε 700.000 ευρώ, ενώ άμεσα πρόκειται να επενδυθούν περισσότερα από 450.000 ευρώ για να εκσυγχρονιστούν οι εγκαταστάσεις. Η ετήσια παραγωγή αγγίζει τις 50.000 φιάλες, εκ των οποίων μισές είναι κόκκινες και μισές λευκές, με διάφορες ποικιλίες, όπως Ασπρούδα Σερρών και Κόνιαρος, Μαλαγουζιά, Παμίτι, Ασύρτικο, αλλά και διεθνείς Merlot, Syrah, Cabernet Sauvignon, Chardonnay, Cinsaut. Μάλιστα τις ποικιλίες, Ασπρούδα Σερρών και Κόνιαρο (κόκκινο με πολλές δυνατότητες παλαίωσης) τις έχει αναβιώσει και διασώσει ο ίδιος, αφού είχαν εκλείψει και δεν είχαν χρησιμοποιηθεί χρόνια στις Σέρρες, ενώ σήμερα τις εμφιαλώνει και τις διακινεί σε γκουρμέ κάβες και εστιατόρια από τη Γερμανία, ως την Αυστρία και τη Νέα Υόρκη.
Ο κ. Μητρόπουλος, ιδρυτής της εταιρείας, μεγάλωσε σε μια οικογένεια που η ενασχόλησή της ήταν το κρασί, οπότε η παράλληλη δραστηριότητά του με τον αθλητισμό, (σσ. Είναι καθηγητής γυμναστικής ακαδημίας, με εξειδίκευση στην πάλη, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο) μπορεί να συνδυαστεί. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πάλη και το κρασί έχουν κοινά σημεία, αφού και ο πρωταθλητισμός και το κρασί χρειάζονται αργά, μεθοδικά και εδραιωμένα βήματα για την επιτυχία. Το οινοποιείο του ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006, ένα κτίριο με υπόγειες κάβες παλαίωσης, μουσείο και επισκέψιμους χώρους, ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο, σκοπεύει να επεκταθεί στον οινοτουρισμό και την ενασχόληση και με άλλα γεωργικά προϊόντα και ζώα στα κτήματα και ενδεχομένως και σε ξενώνες. Στο πλευρό του κ. Μητρόπουλου είναι η κόρη του, Εύη, που μετά το πτυχίο της στη Χημεία ακολούθησε σπουδές Οινολογίας στη Βουργουνδία.
Το 2007, η εταιρεία ξεκίνησε τις εξαγωγές στη Γερμανία, μετά την επίσκεψη ενός ειδικού master of wine, ο οποίος αξιολόγησε θετικά το κρασί και σύναψε συμφωνία με γερμανική εταιρεία διακίνησης κρασιών. Ο Νεραντζής Μητρόπουλος ανέφερε ότι δεν περίμενε να εκτιμηθούν τα κρασιά του τόσα ακριβά, καθώς σήμερα πωλείται ένα κρασί ποικιλία Κόνιαρος, 120 δολάρια σε εστιατόριο της Νέας Υόρκης. Στις ΗΠΑ, τα κρασιά Νεραντζή προωθούνται από την Frederick Wildman, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διανομής κρασιού στη Νέα Υόρκη σε γκουρμέ εστιατόρια με Michelin και κάβες.
Επιπλέον, όπως πρόσθεσε ο ίδιος, «δεν κυνηγήσαμε τίποτα στο εξωτερικό, αφού οι εταιρείες διακίνησης και οι σομελιέ έρχονταν αυτοί σε επαφή μαζί μας, έχοντας δοκιμάσει πρώτα το κρασί στο Μόναχο όπου ήταν η αφετηρία για την επέκταση σε όλον τον κόσμο». Μετά τη Γερμανία ακολούθησε η Αυστρία και η Νέα Υόρκη, ενώ το 2012, το κτήμα Νεραντζή κέρδισε 4 βραβεία, δύο χρυσά και δύο αργυρά, στον διεθνή διαγωνισμό κρασιών στο Βερολίνο. Αυτή την περίοδο, ο οινοποιός από τις Σέρρες συζητά για επέκταση στο Λονδίνο, την Ουκρανία και τη Σανγκάη, ενώ δεν επιθυμεί να διεισδύσει μεσοπρόσθεσμα και σε άλλες αγορές, αλλά να εδραιώσει τις υπάρχουσες. Η εταιρεία δραστηριοποιείται κυρίως στο εξωτερικό, διότι το προϊόν του είναι ακριβό και η Ελλάδα είναι μια μικρή και περιορισμένη αγορά, ενώ για να εδραιωθεί ένα κτήμα, σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει να έχει παρουσία σε 5 -6 αγορές.
Πρώτα, ο Νεραντζής Μητρόπουλος θωράκισε το σταφύλι, όπως προσθέτει ο ίδιος, ενώ αυτή την περίοδο να θέλει να δώσει έμφαση στις πωλήσεις και δη σε καλές αγορές του εξωτερικού, διότι θεωρεί ότι τώρα είναι ώριμοι για μια πιο μεγάλη παραγωγή, ανάπτυξη και δυναμική είσοδο. Πάντως, η κρίση δεν έχει επηρεάσει την εταιρεία, ενώ παρουσίασε και άνοδο πωλήσεων της τάξης του 20% το 2012, διότι όπως υποστηρίζει ο οινοποιός «κάνουμε τίμια προϊόντα που αξίζουν τις τιμές τους. Η ποιοτική δουλειά μαθαίνεται και η αλήθεια δεν χάνεται».