Η ανάπτυξη καθαρών μορφών ενέργειας μειώνει όλο και περισσότερο την επιρροή τής πετρελαϊκής βιομηχανίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Παρουσιάσεις αναλυτών που έλαβαν μέρος σε πρόσφατη διεθνή συζήτηση που διοργάνωσε το Bloomberg για τη χρηματοδότηση νέων μορφών ενέργειας (Bloomberg New Energy Finance – BNEF) έδειξαν ότι στην αγορά κερδίζει συνεχώς έδαφος ο σχεδιασμός αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων. Τα αυτοκίνητα αυτά κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
Νέες λύσεις
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μεταφορές στο μέλλον αναμένεται πως θα είναι πολύ διαφορετικές από αυτές που τροφοδοτούν σήμερα οι πετρελαϊκές εταιρείες.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν νέες λύσεις στην προσπάθεια να μειωθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου, οι οποίες δεν έχουν πλέον σχέση ούτε με παραδοσιακά καύσιμα ή με βιοκαύσιμα όπως είναι η αιθανόλη. Αυτό συμβαίνει επειδή όλο και περισσότερες εταιρείες αρχίζουν να κατασκευάζουν οχήματα που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας –με ηλεκτρισμό και κυψέλες καυσίμων. Είναι ενδεικτικό ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να «απογειώνονται» καθώς μόνο πέρυσι οι παγκόσμιες πωλήσεις έφθασαν τα 288.500 οχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της BNEF. Μπορεί ο αριθμός αυτός να αναλογεί μόλις στο 0,5% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, αλλά είναι πενταπλάσιος σε σύγκριση με το 2011. Οι κατασκευαστές, την ίδια ώρα, ετοιμάζονται να αυξήσουν κι άλλο την παραγωγή αφού βλέπουν ότι μπορεί να μειωθεί κι άλλο το κόστος.

Μείωση κόστους
Το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται με την ίδια ταχύτητα που μειώθηκε το κόστος των φωτοβολταϊκών την τελευταία δεκαετία. Οι τιμές των μπαταριών Li-ion που κινούν τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μειωθεί 60% από το 2010 και θα συνεχίσουν να μειώνονται με τους ίδιους ρυθμούς, εκτιμά η BNEF. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε μια δεκαετία το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα βρεθεί πολύ κοντά στο κόστος των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Παγκόσμιο σύστημα εμπορίας ρύπων

Η καγκελάριος της Γερμανίας Ανγκελα Μέρκελ θέλει να δημιουργηθεί ένα παγκόσμιο σύστημα εμπορίας ρύπων σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή.Σύμφωνα με το Bloomberg, η επέκταση του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων, που σήμερα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, θα βοηθήσει σημαντικά στην επίτευξη των στόχων αυτών. Η Γερμανία, η οποία επιδιώκει να αντικαταστήσει τα πυρηνικά εργοστάσια και τις μονάδες παραγωγής ενέργειας από άνθρακα και να τα αντικαταστήσει με φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρα, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της πράσινης ανάπτυξης.

Σήμερα 190 χώρες επιδιώκουν να συμφωνήσουν για τη μείωση των εκπομπών ρύπων που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα. Το 2009 ανεπτυγμένες οικονομίες και επενδυτές δεσμεύτηκαν να χορηγούν σε αναπτυσσόμενες χώρες 100 δισ. δολάρια ετησίως μέχρι το 2020 σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Στα τέλη του έτους οι εκπρόσωποι των χωρών θα συγκεντρωθούν στο Παρίσι με στόχο να επιτευχθεί μια συνολική παγκόσμια συμφωνία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ