Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ συμπληρώνει εφέτος 47 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Aποτελεί μία από τις κυριότερες εξαγωγικές επιχειρήσεις της Ελλάδας με 17 προϊόντα της να εξάγονται σε 30 χώρες. Δέσμευση της εταιρείας αποτελεί η αύξηση των θετικών συνεπειών των δραστηριοτήτων της στην ελληνική οικονομία. Aπό το 2008 προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι για την παραγωγή της Amstel και της Alpha μέσω του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας, στηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο τους παραγωγούς της Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδας. Συγκεκριμένα για την τριετία 2008-2010 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προμηθεύτηκε συνολικά περίπου 40.000 τόνους υψηλής ποιότητας ελληνικού κριθαριού από εγχώριους παραγωγούς. Η αξία της ποσότητας αυτής ανέρχεται στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ η προστιθέμενη αξία για την ελληνική κοινωνία ξεπερνάει τα 3 εκατ. ευρώ. Για το 2011 η εταιρεία προμηθεύτηκε 18.000 τόνους ελληνικού κριθαριού, που αντιστοιχούν στο 30% των ετήσιων αναγκών της. Ως το 2014 στόχος είναι να φτάσει στους 70.000 τόνους ώστε να καλύψει εξ ολοκλήρου τις ανάγκες της παραγωγής με ελληνικό κριθάρι. Εφέτος η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έκανε ένα βήμα ακόμη προχωρώντας σε πειραματικές καλλιέργειες με στόχο την ανεύρεση νέων ποικιλιών, οι οποίες θα διαθέτουν καλύτερα χαρακτηριστικά ως προς τη στρεμματική απόδοση και την ποιότητα. Στους Πειραματικούς Αγρούς της εταιρείας πραγματοποιούνται δοκιμές 20 νέων και αποδοτικότερων ποικιλιών κριθαριού, η καλλιέργεια των οποίων θα καταστήσει το ελληνικό κριθάρι περισσότερο ανταγωνιστικό και θα οδηγήσει στην περαιτέρω ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.
Είναι λογικό λοιπόν η περηφάνια των εργαζομένων για την εταιρεία να αποτελεί ξεχωριστό στοιχείο της εταιρικής της κουλτούρας. Η φιλοσοφία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας βασίζεται στο τρίπτυχο «άνθρωπος, περιβάλλον, επιχειρηματικότητα». Τα τελευταία χρόνια τα προγράμματα κοινωνικής ευθύνης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας χωρίζονται σε δύο κεντρικούς άξονες: στο περιβάλλον και στην υπεύθυνη κατανάλωση. Oι εργαζόμενοι δίνουν δυναμικά το «παρών» σε ενέργειες που αφορούν τη φροντίδα του περιβάλλοντος μέσω της ενεργούς συμμετοχής τους στους καθαρισμούς των παραλιών, της κινητοποίησής τους για την ανακύκλωση κ.ά. Οι ενέργειες είναι συνεχόμενες και πάρα πολλές σε πλήθος. Η εταιρεία μέσα από σχεδιασμένες καμπάνιες ενημερώνει τους εργαζόμενους και τους κάνει συμμέτοχους σε όλες αυτές τις δραστηριότητες με καινοτόμο και δημιουργικό τρόπο. Η εσωτερική επικοινωνία σε όλα τα επίπεδα είναι βασική προτεραιότητά της.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πρεσβεύει μία κουλτούρα προσανατολισμένη προς τη γνώση• παράγοντας που είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς της μακροχρόνιας επιτυχίας της. Επενδύει συστηματικά στη συνεχή ανάπτυξη, καθώς και στην επιμόρφωση των εργαζομένων, καθώς το 2011 οργάνωσε περίπου 500 εκπαιδευτικά προγράμματα.
Η εταιρεία έχει αναπτύξει μια σειρά από πρακτικές οι οποίες επιβεβαιώνουν το ανθρωποκεντρικό της πρόσωπο. Κάποιες από αυτές είναι: η παροχή μίας επιπλέον εβδομάδας άδειας λοχείας, παροχές στα παιδιά των εργαζομένων για αρίστευση στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο, παροχή επιδόματος φύλαξης παιδιών (ως την ηλικία των 6 ετών), καθώς και επιδόματος κατασκήνωσης παιδιών ως 15 ετών. Είναι πολύ σημαντικό δε ότι η εταιρεία προσπαθεί να διατηρήσει συνεχείς και ενεργές σχέσεις με τους συνταξιούχους της διοργανώνοντας ετήσια γιορτή.

Βαρβάρα Παναγοπούλου,
διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Οι άνθρωποί μας αποτελούν την καρδιά της εταιρείας
Εδώ και 47 χρόνια, οι άνθρωποί μας αποτελούν την καρδιά της εταιρείας συμβάλλοντας με τις προσπάθειες, τις ικανότητες, τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό τους στην ανάπτυξη και στην επιτυχία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Το γεγονός ότι ανέδειξαν για δεύτερη συνεχή χρόνια την εταιρεία είναι η καλύτερη αναγνώριση των πρακτικών και μεθόδων που εφαρμόζει και αναδεικνύει τη σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού που έχει καλλιεργηθεί ανάμεσα στην εταιρεία και στους ανθρώπους μας.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, μετά την περσινή κατάκτηση της 1ης θέσης, βραβεύεται και φέτος ως το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα για το 2012. Η βράβευσή μας για δεύτερη συνεχή χρονιά, μας κάνει πραγματικά περήφανους και αποδεικνύει στην πράξη ότι η εταιρεία μας ξεχωρίζει για την ιστορία της, τη συνέπεια, την αξιοπιστία και την υπευθυνότητά της. Ιδιαίτερα τη φετινή δύσκολη χρονιά όπου το οικονομικό περιβάλλον δημιουργεί συνεχείς προκλήσεις στις επιχειρήσεις και οι εργασιακές σχέσεις δοκιμάζονται, η διασφάλιση ενός εργασιακού περιβάλλοντος που σέβεται και αναπτύσσει τον εργαζόμενο αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία και σημασία. Στόχος και δέσμευσή μας είναι να γινόμαστε συνέχεια καλύτεροι, να παραμένουμε ψηλά, προσφέροντας ένα αξιοκρατικό, ποιοτικό και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον αλλά και έναν δημιουργικό χώρο εξέλιξης και ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ