Που πάμε θέατρο, τι βλέπουμε στις σκηνές, ποιες παραστάσεις ξεχωρίζουν αυτή την περίοδο, που παρατηρούνται πολλά sold out; Παρακάτω ορισμένες προτάσεις για έξοδο, καθώς κάποια έργα ολοκληρώνουν τον κύκλο τους και κάποια άλλα παίρνουν παράταση, λόγω επιτυχίας και αυξημένης ζήτησης εισιτηρίων.

«Αιαυτός»

Θέατρο Σφενδόνη

Οι Ανδρέας Κωνσταντίνου και Γιάννης Παπαδόπουλος στην παράσταση «Αιαυτός»

Η παράσταση «Αιαυτός» του θεατρικού συγγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη («Πεθαίνω σαν χώρα») παρουσιάζεται στο Θέατρο Σφενδόνη από την Ομάδα Kursk, κάθε Δευτέρα και Τρίτη σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη με τους Ανδρέα Κωνσταντίνου και Γιάννη Παπαδόπουλο επί σκηνής. Το έργο είναι εμπνευσμένο από τον Αίαντα του Σοφοκλή και ο Χάρης Φραγκούλης παίρνει εύσημα για την σκηνοθεσία του.

Διαβάζουμε σχετικά με το έργο: «Το τέλος του ήρωα. Ο μύθος του Αίαντα μετά την πρόσκρουσή του στο φως του διαφωτισμού που φέρνει ο άνθρωπος το 1789. Φως του Εωσφόρου ή άγιο φως; Ο άνθρωπος που μόνος ουρλιάζει προς το κενό που άφησαν οι θεοί σε έναν έρημο τόπο που γίνεται τόπος θυσίας του ανθρώπινου σώματος για το ανθρώπινο σώμα. Ένας λόγος παράφορος καταρράκτης που γίνεται μουσική/προσευχή για τον πόθο.» Στο Θέατρο Σφενδόνη μέχρι και την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου.

«Festen»

Θέατρο Άλμα

«Festen» του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου @Elina Giounanli

H μεταφορά στους χώρους του Θεάτρου Άλμα της εμβληματικής ταινίας του κινήματος «Δόγμα 95» (με τον τίτλο «Οικογενειακή γιορτή» την περίοδο της διανομής τους στους ελληνικούς κινηματογράφους), σε θεατρική διασκευή των Μπο Χάνσεν και Μόγκενς Ρούκοφ και σε δραματουργική επεξεργασία – σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, σημειώνει επιτυχία ως βιωματική εμπειρία για τον θεατή.

Λέει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης: «Μία παράσταση με καλεσμένους στην γιορτή και όχι με θεατές. Μία παράσταση που μας κάνει τους μάρτυρες που χρειάζεται ο Κρίστιαν. Που χωρίς την δική μας μαρτυρία δεν έχει νόημα να ειπωθεί η ιστορία. Το μόνο που θα χρειαστεί να αποφασίσει ο καλεσμένος μας πριν έρθει στην γιορτή, είναι αν θα αποτελέσει μέλος της οικογένειας ή στενός φίλος και θα καθίσει μαζί της στο τραπέζι, αν θα καθίσει δίπλα ή αν θα πάρει μέρος στη γιορτή από κάποια απόσταση. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι έτοιμος να εμπλακεί προσωπικά».

Τα sold out είναι συνεχή για ένα από τα πολυαναμενόμενα θεατρικά έργα της τρέχουσας σεζόν, αλλά υπάρχουν ελπίδες για εισιτήρια καθώς η παράσταση συνεχίζεται μέχρι τα μέσα Απριλίου. 

«Το συνέδριο για το Ιράν»

ΠΛΥΦΑ

«Το συνέδριο για το Ιράν»

Τον Ρώσο συγγραφέα και σκηνοθέτη Ιβάν Βιριπάγιεφ τιμάει φέτος με ανεβάσματα έργων του η θεατρική σκηνή της Αθήνας και πολύ σωστά κάνει. Στο ΠΛΥΦΑ παρουσιάζεται αυτή την περίοδο το γραμμένο το 2018 και πολιτικά φορτισμένο «Το συνέδριο για το Ιράν» και μάλιστα σε πανελλήνια πρώτη, από την Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη.

Τοποθετημένο στη Δανία, που θεωρείται πρότυπο ευρωπαϊκού κράτους, «το έργο του Βιριπάγιεφ μας μεταφέρει σε ένα συνεδριακό αμφιθέατρο στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, όπου εννέα μέλη της εγχώριας πνευματικής ελίτ συναντώνται για να συζητήσουν το περίπλοκο Ιρανικό Ζήτημα και τη διένεξη μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Πολύ γρήγορα, όμως, το «Συνέδριο για το Ιράν» μετατρέπεται σε ένα «Συνέδριο για το Εμείς» και σε μια σύγκρουση διαφορετικών αντιλήψεων σχετικά με το σύμπαν, την ανθρώπινη ύπαρξη και το αιώνιο ζήτημα για το ποιο είναι τελικά το νόημα της ζωής.»

Πολλοί είναι αυτοί που σπεύδουν να δουν την παράσταση η οποία συζητιέται για τη λιτή και εύστοχη απόδοση της πολιτικής σκοπιάς του Ρώσου δραματουργού. Οι παραστάσεις συνεχίζονται μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου.

«Μια ζωή – Ο μoνόλογος μιας μοδίστρας»

Θέατρο Ιλίσια-Βολανάκης

Νένα Μεντή, «Μια ζωή – Ο μονόλογος μιας μοδίστρας»

Αδύνατον να βρεις εισιτήριο καθώς φαίνεται να είναι sold out μέχρι και τον Μάιο που ρίχνει αυλαία. Ωστόσο, μπορείτε να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για ευκαιρίες και ακυρώσεις εισιτηρίων. O Πέτρος Ζούλιας και η Νένα Μεντή συναντιούνται ξανά στη σκηνή του «Ιλίσια-Βολανάκης», όπου για πρώτη φορά παρουσιάστηκε η μεγάλη επιτυχία τους, ο μονόλογος «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου».

Στο νέο θεατρικό έργο του Ζούλια, με τη συγγραφική και σκηνοθετική του πένα: «Μια ηλικιωμένη μοδίστρα έρχεται αντιμέτωπη με κομμάτια της ζωής της καθώς μαζεύει ρούχα από το ατελιέ της για να μετακομίσει. Η προσωπική της ιστορία συναντά κομμάτια από την ιστορία της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας. Μόνιμη συντροφιά στο ταξίδι των αναμνήσεων της, τα τραγούδια που σημάδεψαν γεγονότα και στιγμές της πορείας της.»

«Sexy laundry»

Θέατρο Κάππα

Σπύρος Παπαδόπουλος, Ρένια Λουιζίδου, «Sexy laundry»

Μετά από 4 χρόνια sold out παραστάσεων, η κωμωδία της Μισέλ Ριμλ σε σκηνοθεσία Σπύρου Παπαδόπουλου με τον ίδιο στη σκηνή μαζί με τη Ρένια Λουιζίδου, ολοκληρώνει τον κύκλο της την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου.

Προλαβαίνετε να κλείσετε τα εισιτήριά σας και να διαβάσετε την συνέντευξη της Ρένιας Λουιζίδου στο ΒΗΜΑ. Η αγαπητή ηθοποιός υποδύεται την Άλις, το άλλο μισό του Λάρι (Σπύρος Παπαδόπουλος) σε ένα γάμο που κρατάει γερά 25 χρόνια. Οι δυο τους βρίσκονται σ’ ένα δωμάτιο πολυτελούς ξενοδοχείου προσπαθώντας να ξαναβρούν το περασμένο μεγαλείο του πάθους τους.

Από τις 12 Μαρτίου το «Sexy Laundry» θα παρουσιαστεί για λίγες παραστάσεις στο Θέατρο Αριστοτέλειον της Θεσσαλονίκης.

«Όταν έκλαψε ο Νίτσε»

Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας/ Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής

«Οταν έκλαψε ο Νίτσε» σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου.

Μέσα από μια σειρά μυστικές συμφωνίες, ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος Φρήντριχ Νίτσε και ο Αυστριακός γιατρός Γιόζεφ Μπρόιερ, ένας από τους πατέρες της ψυχανάλυσης, συναντιούνται στη Βιέννη του 19ου αιώνα, σε μια εμπνευσμένη διαδικασία διπλής ψυχοθεραπείας.

Η θεατρική διασκευή του παγκόσμιου μπεστ σέλλερ του Ίρβιν Γιάλομ, από την Ευαγγελία Ανδριτσάνου σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου που επανήλθε στη θεατρική σκηνή τη σεζόν 2024-2025, συνεχίζεται με τεράστια επιτυχία και μεταφέρεται, λόγω μεγάλης ζήτησης, από το Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, από τις 19 Φεβρουαρίου.

Η θεατρική διασκευή της θεατρολόγου και μεταφράστριας του Ίρβιν Γιάλομ στην Ελλάδα, Ευαγγελίας Ανδριτσάνου, επικεντρώνεται κυρίως στην ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον θεραπευτή και στον θεραπευόμενο, όπως την παρακολουθούμε να ταλαντεύεται σε τεντωμένο σκοινί σ’ αυτή την παράδοξη αμοιβαία ψυχοθεραπεία.

Φρίντριχ Νίτσε ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης. Γιατρός Γιόζεφ Μπρόιερ ο Γιάννης Κότσιφας. Τη θέση του Θάνου Λέκκα στο ρόλο του Ζίγκμουντ Φρόιντ αναλαμβάνει από τις 19/2 ο Μάνος Βαβαδάκης.

*Αγοράστε εισιτήρια για όλες τις κορυφαίες εκδηλώσεις στο inTickets.gr.