Ο αναμενόμενος θρίαμβος του Κρίστοφερ Νόλαν και της ταινίας του «Οπενχάιμερ»  στα Βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου όπου κέρδισε σε επτά κατηγορίες, ανάμεσα στις οποίες καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας και καλύτερου Α’ ανδρικού ρόλου (ο Ιρλανδός Κίλιαν Μέρφι «νίκησε» τελικά τον Αμερικανό Πολ Τζιαμάτι των «Παιδιών του χειμώνα»), δεν αλλάζει κάτι στην ούτως ή άλλως εξαιρετική πορεία της ταινίας «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου η οποία προφανώς συνεχίζεται με την βράβευσή της σε πέντε κατηγορίες στα ίδια βραβεία.

Φωτ.: REUTERS/Hollie Adams

Η Εμα Στόουν που πρωταγωνιστεί στο «Poor things» ήταν το φαβορί στην κατηγορία του καλύτερου Α γυναικείου ρόλου και κέρδισε (είναι το δεύτερό της BAFTA μετά το «La La Land» και ίσως σε μερικές μέρες θα έρθει και το δεύτερό της Οσκαρ μετά το «La La Land»). Σε τρεις δε από τις υπόλοιπες κατηγορίες στις οποίες η ταινία του Γ. Λάνθιμου διακρίθηκε, τον σχεδιασμό παραγωγής, το μακιγιάζ και τα κοστούμια, η είδηση θα ήταν αν δεν κέρδιζε.

Ο μόνος άτυχος από τους υποψήφιους του «Poor things» ίσως τελικά να είναι ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, ο μοντέρ της ταινίας, ο οποίος ενώ επίσης άξιζε βράβευσης για την καταπληκτική δουλειά του, δεν μπορείς να πεις ότι αδικήθηκε γιατί το μοντάζ της Τζένιφερ Λέιμ στο «Οπενχάιμερ» που τελικά κέρδισε είναι ένας από τους λόγους στους οποίους η ταινία οφείλει μεγάλο μέρος της καλλιτεχνικής αρτιοτητας της.  

View this post on Instagram

A post shared by BAFTA (@bafta)

Πέρα από το ότι έκανε μια πραγματικά αριστουργηματική ταινία, δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι ο Κρίστοφερ Νόλαν είναι πρώτον «παιδί» της Βρετανίας και δεύτερον ένας σκηνοθέτης που παρότι έχει κατακτήσει δικαιωματικά μια θέση ανάμεσα στους σπουδαίους auteurs των καιρών μας, δεν έχει τιμηθεί με ένα πραγματικά μεγάλο βραβείο. Αυτή είναι η χρονιά του και αυτά τα δύο BAFTA που κέρδισε, ως σκηνοθέτης και ως παραγωγός, είναι τα πρώτα της καριέρας του παρότι μέχρι τον «Οπενχάιμερ» μετρούσε πέντε υποψηφιότητες, ως σκηνοθέτης  παραγωγός αλλά και σεναριογράφος.

Εκεί που θα πρέπει να δόθηκε σκληρή μάχη είναι σε δυο μη αγγλόφωνες ταινίες στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας σε γλώσσα άλλη από την αγγλική: στην «Ζώνη ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ και στην «Ανατομία μιας πτώσης», που θεωρητικά ήταν το φαβορί. Εδώ ενδεχομένως να μίλησε και ο σοβινισμός των Βρετανών καθώς η «Ζωνη ενδιαφέροντος» που τελικά κέρδισε, είναι δημιούργημα Βρετανού σκηνοθέτη, του Τζόναθαν Γκλέιζερ. 

Εν τω  μεταξύ το παράδοξο είναι ότι η ίδια ταινία που είναι γυρισμένη στην γερμανική γλώσσα κέρδισε και στην κατηγορία της καλύτερης βρετανικής ταινίας καθώς ως παραγωγή είναι αγγλική. Το αποτέλεσμα ήταν η  «Ανατομία μιας πτώσης» της Γαλλίδας Ζιστίν Τριέ να αρκεστεί σε ένα μόνο βραβείο, του πρωτότυπου σεναρίου παρότι υποψήφια σε επτά κατηγορίες. 

Το σίγουρο πάντως είναι ότι τώρα γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον το τελικό στάδιο των βραβεύσεων για το 2024 που είναι βεβαίως τα Οσκαρ τα οποία θα δοθούν την Κυριακή 10 Μαρτίου. Γιατί όλα τα άλλα βραβεία, για τα Οσκαρ δουλεύουν και πολλές φορές στα Οσκαρ γίνονται οι μεγάλες, ανατροπές…