Τα πρόσωπα της χρονιάς που φεύγει. Οι άνθρωποι που μας απασχόλησαν με τις ζωές, με τις επιλογές, με τα επιτεύγματά τους. Προσωπικότητες που ξεχώρισαν με το έργο και τη στάση ζωής τους.

Δεν βρίσκονται όμως όλοι για τους προαναφερθέντες λόγους στην ανασκόπηση που ακολουθεί. Κάποιοι μπήκαν γιατί έζησαν τη μεγάλη στιγμή μετά από δεκαετίες αναμονής κι άλλοι γιατί μας στεναχώρησαν βαθιά με το άδοξο τέλος τους.

Θυμόμαστε τα πρόσωπα που ξεχώρισαν το 2023. Για τους πολύ σωστούς, μα και για τους πολύ λάθος λόγους.

Matthew Perry

Ξεκινάμε αυτή την ανασκόπηση δίνοντας μια εξήγηση για τον τίτλο. Ο Matthew Perry βρίσκεται στη λίστα αυτή για τον πιο λάθος λόγο. 28 Οκτωβρίου ο προσωπικός βοηθός του τον βρίσκει αναίσθητο στο τζακούζι του σπίτι του. Καλεί κατευθείαν το 911.

Ένα τέλος άδοξο για τον άνθρωπο που ήθελε να κάνει τους γύρω του να γελάνε. Ένα τέλος που όλο και πλησίαζε κι όλο απομακρυνόταν. Κατά τη διάρκεια της ζωής του – και κυρίως στο απόγειο της καριέρας του- ο Matthew Perry, έκανε 12 χειρουργικές επεμβάσεις, 15 ταξίδια σε κλινικές αποτοξίνωσης και ξόδεψε 9 εκατομμύρια δολάρια προσπαθώντας να θεραπευτεί από τους εθισμούς του. Τα είχε καταφέρει.

«Προσποιούμουν πόνους στην πλάτη και πονοκεφάλους προκειμένου να με προμηθεύουν με Vicodin. Εβλεπα ταυτόχρονα οκτώ διαφορετικούς γιατρούς. Ξυπνούσα και έψαχνα να βρω τρόπους να μοιράσω τα 55 Vicodin που χρειαζόμουν να παίρνω καθημερινά. Όταν είσαι τοξικομανής, όλα είναι θέμα μαθηματικών. Θα πάω σε αυτό το μέρος και θα πάρω τρία.

Μετά έχω να πάω σε αυτό το άλλο μέρος, όπου θα καθίσω περισσότερη ώρα, οπότε χρειάζεται να πάρω πέντε. Είναι εξουθενωτικό αλλά πρέπει να το κάνεις, διαφορετικά νιώθεις άρρωστος, πολύ άρρωστος.

Δεν το έκανα για να μαστουρώσω ή για να περάσω καλά. Δεν πήγαινα άλλωστε σε πάρτι. Ηθελα απλώς να καθίσω στον καναπέ μου, να πάρω πέντε Vicodin και να δω καμιά ταινία. Αυτό για μένα τότε ήταν παράδεισος. Δεν είναι πλέον».

Οι διασώστες που φτάνουν επιβεβαιώνουν τον θάνατό του. Γλυκιά και ταραγμένη ψυχή.

Το φιλαράκι του ο Τζόι τον αποχαιρετά. Μαζί κι εμείς δανειζόμενοι τα λόγια του. «Οι στιγμές που περάσαμε μαζί είναι ειλικρινά από τις αγαπημένες στιγμές της ζωής μου. Ανοιξε τα φτερά σου και πέταξε αδελφέ μου, είσαι επιτέλους ελεύθερος».

Taylor Swift

Στα 33 της, η Taylor Swift, μετράει 12 Βραβεία Grammy. Το 2023 έγινε η καλλιτέχνιδα με τα περισσότερα streaming στο Spotify παγκοσμίως. Η Taylor Swift ανακηρύχθηκε Πρόσωπο της Χρονιάς από το περιοδικό Time κι έγραψε ιστορία ως η πρώτη γυναίκα που κερδίζει τον συγκεκριμένο τίτλο για δεύτερη φορά.

Η Taylor Swift είναι η πρώτη προσωπικότητα του κόσμου των τεχνών που ονομάζεται Προσωπικότητα της Χρονιάς για την επιτυχία της ως καλλιτέχνιδα. Ο αρχισυντάκτης του Time τονίζει ότι από το 1927 η εν λόγω διάκριση απονέμεται συχνά σε επικεφαλής κρατών ή τιτάνες της βιομηχανίας, όμως «η Taylor Swift βρήκε τον τρόπο να υπερβεί τα σύνορα και να αποτελέσει μια πηγή φωτός».

Αυτή ήταν η χρονιά που τελειοποίησε την τέχνη της – όχι μόνο με τη μουσική της, αλλά και με τη θέση της ως η κορυφαία αφηγήτρια ιστοριών της σύγχρονης εποχής. Ο κόσμος, με τη σειρά του, παρακολούθησε, έκανε κλικ, έκλαψε, χόρεψε, τραγούδησε μαζί της, γέμισε στάδια και κινηματογράφους, άφησε τα κομμάτια της να ντύσουν μουσικά τη ζωή του. Για τη Swift, είναι μια κορυφαία στιγμή, αδιαμφισβήτητα.

Στην πρώτη της συνέντευξη μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια, δήλωσε: «Αισθάνομαι ότι είναι η πιο σημαντική στιγμή της καριέρας μου, που συμβαίνει στα 33 μου. Και για πρώτη φορά στη ζωή μου, ήμουν ψυχικά αρκετά δυνατή για να αντέξω ό,τι συνεπάγεται αυτό».

«Μεγάλο μέρος αυτού που επιτέλεσε η Taylor Swift το 2023 είναι απροσμέτρητο. (…) Υποσχέθηκε να δώσει αξία στα όνειρα, στα αισθήματα και τις εμπειρίες των ανθρώπων, ιδιαίτερα των γυναικών που αισθάνονται παραμελημένες και συστηματικά υποτιμημένες», δήλωσε ο διευθυντής του Time, Σαμ Τζέικομπς.

Η Taylor Swift αναγνωρίζεται πια ως είδωλο του φεμινισμού. «Τι υπήρχε από την απαρχή του κόσμου; Μια πατριαρχική κοινωνία. Τι τροφοδοτεί μια πατριαρχική κοινωνία; Τα χρήματα, η ροή των εισοδημάτων, η οικονομία.

Επομένως, εάν δούμε όλο αυτό με τον πλέον κυνικό τρόπο, το γεγονός ότι οι ιδέες των γυναικών γίνονται ολοένα και πιο κερδοφόρες σημαίνει ότι θα υπάρχουν περισσότερα έργα τέχνης γυναικών που θα παράγονται. Αυτό είναι απίστευτα ενθαρρυντικό», θα πει η ίδια. Speak Now.

Γιώργος Λάνθιμος

Ο Γιώργος Λάνθιμος έγινε το πρόσωπο που ξεχώρισε στο 80ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας. Η τελευταία του ταινία, »Poor Things», απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα. Κι έβαλε πλώρη. Επτά υποψηφιότητες στα βραβεία των Χρυσών Σφαιρών που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου διεκδικεί, συμπεριλαμβανομένων των καλύτερης κωμωδίας /μιούζικαλ και σκηνοθεσίας.

Ο Γιάννης Ζουμπουλάκης, γράφει: Η ταινία, στην οποία το τέρας του Φρανκενστάιν μοιάζει να συναντά την εποχή του #MeToo, είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του σκωτσέζου συγγραφέα Αλασντερ Γκρέι (1934-2019), το οποίο ο Γιώργος Λάνθιμος είχε στο μυαλό του από τότε που γύριζε την «Ευνοούμενη».

«Νιώθω ότι το θέμα αυτού του βιβλίου είναι πολύ επίκαιρο σε πολλούς τομείς, από τις σχέσεις ανάμεσα στους ανθρώπους, γυναίκες και άνδρες, ως τις δομές της κοινωνίας» απάντησε σε ερώτηση του «Βήματος» μιλώντας στη συνέντευξη Τύπου της ταινίας μετά την προβολή της.

«Το βιβλίο γράφτηκε στη δεκαετία του 1990 και είναι περίεργο που δεν έχουν αλλάξει πράγματα πολλά από τότε. Μέσω ενός γοτθικού μυθιστορήματος, η αναφορά σε σύγχρονα θέματα που γίνεται είναι σαφής».

Τα Όσκαρ πλησιάζουν. Γιατί το αξίζει.

Βασιλιάς Κάρολος

»God save the King». Χρειάστηκε να περάσουν 75 χρόνια για να ακουστεί. Ο Κάρολος ήταν ένας πρίγκιπας σε αναμονή. Περίμενε περισσότερο από κάθε άλλον μέχρι να φτάσει η στιγμή να ανέβει στον θρόνο κι αυτό δεν θα το χαλάλιζε για κανέναν.

Όσο κι αν έβλεπε τη δημοφιλία του να καταρρέει, όσο κι αν πύκνωναν οι φωνές που ζητούσαν να παραιτηθεί της σειράς διαδοχής και να παραδώσει τη θέση του στον λαοφιλή γιό του, πρίγκιπα William. 8 Σεπτεμβρίου 2022.

Η Βασίλισσα Ελισάβετ αφήνει την τελευταία της πνοή. Ο Κάρολος αυτομάτως ανακηρύσσεται βασιλιάς. Στις 6 Μαΐου 2023 ο Κάρολος στέφεται βασιλιάς, ο 40ός που στέφεται στο Αβαείο και ο 7ος μονάρχης που φόρεσε το στέμμα του Αγίου Εδουάρδου με ιστορία 360 εών.

Το στέμμα ζυγίζει 2,26 κιλά και αποτελείται από χρυσό και 444 πολύτιμους λίθους. Την επιμέλεια της τελετής είχε ο ίδιος ο Κάρολος που θέλησε με τις επιλογές του να δώσει μια πρώτη εικόνα του τρόπου που θα βασίλευε.

Η τελετή περιελάμβανε για πρώτη φορά τη συμμετοχή πνευματικών ηγετών από διαφορετικές θρησκείες με στόχο να δείξει την ποικιλομορφία της σύγχρονης βρετανικής κοινωνίας. Στον βασιλιά Κάρολο παρουσιάστηκαν τα ιστορικά κειμήλια του στέμματος – συμπεριλαμβανομένων των σκήπτρων, της σφαίρας, του δαχτυλιδιού και του κουταλιού για τη στέψη.

300 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο παρακολούθησαν τη στέψη του Καρόλου και της Καμίλα.

Beyonce

Από τον βασιλιά, στη βασίλισσα. Στην Queen Bey η οποία πέντε χρόνια μετά το ‘’On the Run’’ σόου, επέστρεψε το 2023 με το ‘’Renaissance World Tour’’. 57 συναυλίες και πλήθος αλαλάζον σε κάθε στάση της παγκόσμιας περιοδείας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes, η Beyonce υπολογίζεται ότι εισέπραξε σχεδόν 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό είναι κατά 500 εκατομμύρια δολάρια μεγαλύτερο από από τα εκτιμώμενα κέρδη της τάξης των 1,6 δισ. της Taylor Swift από τη δική της αντίστοιχη περιοδεία με τίτλο ‘’Eras’’.

Η έναρξη δόθηκε στη Στοκχόλμη στις 23 Μαΐου. Όχι άδικα τα διεθνή Μέσα γράφουν για το «φαινόμενο Beyonce». Η Beyonce ξεσήκωσε θαυμαστές και πληθωρισμό. Σε άνοδο των τιμών των ξενοδοχείων και των εστιατορίων οδήγησε η απόφασή της να ξεκινήσει την παγκόσμια περιοδεία της από τη Στοκχόλμη.

Οι πιστοί ακόλουθοί της έκαναν «μαζική απόβαση» στην πόλη προκειμένου να βρεθούν στη συναυλία της, σύμφωνα με τον Μάικλ Γκραν επικεφαλής οικονομολόγο της Danske Bank, της μεγαλύτερης τράπεζας στη Δανία.

Απόρροια της φρενίτιδας ο ετήσιος πληθωρισμός των τιμών καταναλωτή υποχώρησε στο 9,7% τον Μάιο από 10,5% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία, ενώ οικονομολόγοι σε δημοσκόπηση του Reuters είχαν προβλέψει μεγαλύτερη επιβράδυνση στο 9,4%. «Αυτό δεν είναι σίγουρα φυσιολογικό», δήλωσε ο Γκραν στο CNN, ενώ πρόσθεσε πως «δημοφιλείς προσωπικότητες έρχονται εδώ συνεχώς, αλλά σπάνια βλέπουμε κάτι σαν αυτό».

Με το άλμπουμ “Renaissance”, το οποίο και ηχογράφησε εν μέσω πανδημίας, η Beyonce θέλησε να αποτίσει φόρο τιμής στις queer ρίζες της house μουσικής. «Η δημιουργία αυτού του άλμπουμ μου επέτρεψε για να ονειρευτώ και να βρω διέξοδο κατά τη διάρκεια μιας τρομακτικής περιόδου για τον κόσμο.

Μου επέτρεψε να νιώσω ελεύθερη και περιπετειώδης σε μια εποχή που ελάχιστα πράγματα κινούνταν. Η πρόθεσή μου ήταν να δημιουργήσω ένα ασφαλές μέρος, ένα μέρος χωρίς κριτική. Ένα μέρος για να είμαι ελεύθερη από την τελειομανία και την υπερβολική σκέψη. Ένα μέρος για να φωνάξω, να απελευθερωθώ, να νιώσω την ελευθερία. Ήταν ένα όμορφο ταξίδι εξερεύνησης», ανέφερε η ίδια.

Who run the world? Η απάντηση δόθηκε (ξανά).

Fran Drescher

«Έχουμε πρόβλημα. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ώρα για εμάς. Οι καλλιτέχνες περιθωριοποιούνται και ατιμώνται από ένα επιχειρηματικό μοντέλο που έχει αλλάξει δραστικά από το streaming και την τεχνητή νοημοσύνη.

Αυτό που συμβαίνει εδώ είναι σημαντικό γιατί αυτό που συμβαίνει σε εμάς συμβαίνει σε όλους τους τομείς της εργασίας, όταν οι εργοδότες κάνουν τη Wall Street και την απληστία προτεραιότητά τους και ξεχνούν τους βασικούς συντελεστές που κάνουν τη μηχανή να λειτουργεί. Είμαστε τα θύματα εδώ. Εχουμε θυματοποιηθεί από μία αδηφάγα οντότητα. Είμαι σοκαρισμένη από τον τρόπο με τον οποίο μας αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με τους οποίους δουλεύουμε.

Ειλικρινά, δεν μπορώ να το πιστέψω πόσο μακριά στεκόμαστε σε τόσα πράγματα. Πώς επικαλούνται την έλλειψη χρημάτων, όταν χάνουν χρήματα δεξιά και αριστερά, πληρώνοντας εκατομμύρια δολάρια στους CEO τους. Είναι απεχθές, θα έπρεπε να ντρέπονται. Βρίσκονται στη λάθος πλευρά της ιστορίας.

Οι εταιρείες αρνήθηκαν ουσιαστικά να δεσμευτούν σε ορισμένα θέματα και σε άλλα ύψωσαν τοίχους απέναντί μας. Μέχρι να διαπραγματευτούν πράγματι με καλή πίστη δεν μπορούμε να αρχίσουμε να προσεγγίζουμε μια συμφωνία».

Η Fran Drescher, πρόεδρος του SAG-AFTRA του Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών, γίνεται το σύμβολο του αγώνα των ηθοποιών του Χόλιγουντ. Στις 8 Νοεμβρίου το ισχυρό συνδικάτο των αμερικανών ηθοποιών σε μιας ιστορικής σημασίας κίνηση ανακοίνωσαν την έναρξη της απεργίας τους. Ήταν η πρώτη φορά -εδώ και 63 χρόνια- που σεναριογράφοι και ηθοποιοί στην Αμερική προχώρησαν ταυτόχρονα σε απεργία.

Ο λόγος της Drescher σαρωτικός. Με υψωμένη τη γροθιά ήταν αποφασισμένη να μην λυγίσει στις πιέσεις. «Δεν μπορούν να υπάρξουν χωρίς εμάς». Δικαιότερες αμοιβές και καλύτερες εργασιακές συνθήκες, διεκδικούσαν οι ηθοποιοί με τα στούντιο του Χόλιγουντ να επιμένουν σε «ψιχία». Το Χόλιγουντ «παρέλυσε». Η Fran Drescher είχε απόλυτο δίκιο, δεν μπορούσαν να υπάρξουν χωρίς εκείνους.

Το τηλέφωνό της χτυπά. Η φωνή του George Clooney ακούγεται. «Θα στοιχημάτιζα το σπίτι μου και θα το έχανα, ότι δεν θα μπορούσες να πετύχεις αυτή τη συμφωνία, ότι δεν θα ξεπερνούσες το ένα δις δολάρια».

Μετά από 118 ημέρες απεργίας, το σωματείο και η Fran Drescher, κατόρθωσαν να έλθουν σε συνεννόηση με τους εκπροσώπους των μεγάλων στούντιο. «Αυτή η σύμβαση είναι μια τεράστια νίκη για τους εργαζόμενους καλλιτέχνες και σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τη βιομηχανία», θα δηλώσει μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας η Drescher.

Νταντά Αμέσου Δράσεως.

Greta Gerwig

H Barbie γράφει ιστορία. Η Greta Gerwig γράφει ιστορία. Η ταινία κέρδισε 377 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο σαββατοκύριακο κυκλοφορίας της. Aυτό είναι το πιο επιτυχημένο εισπρακτικό ντεμπούτο που έχει κάνει ποτέ ταινία σκηνοθετημένη από γυναίκα.

Η Barbie παιζόταν επί 17 ημέρες στους κινηματογράφους όταν έσπασε το ρεκόρ κι έγινε η μεγαλύτερη παγκόσμια επιτυχία στην ιστορία της Warner Bros ξεπερνώντας ακόμα και το »Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2», ταινία που μέχρι πρότινος κατείχε τον τίτλο της πιο κερδοφόρας κυκλοφορίας του κινηματογραφικού στούντιο.

Έπειτα από 19 ημέρες προβολής η Greta Gerwig σπάει το «φράγμα» του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, αλλά και το «αντρικό άβατο» ενός πολύ κλειστού κλαμπ. Όπως σημειώνουν αμερικανικά ΜΜΕ, μόνο 53 ταινίες στην ιστορία του box office έχουν κάνει εισπράξεις άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Την ακολουθεί η Πάτι Τζένκινς με την ταινία Wonder Woman του 2017 που παγκοσμίως έφτασε τα 821.800 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις παγκοσμίως.

Στην ιστορία του Χόλιγουντ, πολύ λίγοι άνθρωποι – 28 για την ακρίβεια, όλοι τους άντρες – σκηνοθέτησαν ταινία που έκανε εισπράξεις άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων. Πλέον στους 28 αυτούς άντρες έχει προστεθεί επάξια και η Greta Gerwig, καταρρίπτοντας τον μύθο των απλοϊκών «κοριτσίστικων ταινιών» που φτιάχνονται από γυναίκες για γυναίκες κι έχουν περιορισμένη απήχηση.

James Cameron και Greta Gerwig συναντήθηκαν πρόσφατα, σε μια συνέντευξη στο Variety. «Μια από τις αγαπημένες μου στιγμές στην Barbie ήταν η στιγμή του μονολόγου της America Ferrera για τους αγώνες που δίνουν καθημερινά οι γυναίκες, αλλά και για την κριτική που δέχονται.

Ουσιαστικά, συνοψίζεις χιλιάδες χρόνια του γυναικείου διλήμματος σε ένα λεπτό. Δεν νομίζω ότι έχει γίνει ποτέ τόσο συνοπτικά και έχει πετύχει τον στόχο τόσο τέλεια», είπε ο Cameron απευθυνόμενος στην Gerwig.

Ας θυμηθούμε ένα μικρό απόσπασμα εκείνου του φεμινιστικού μονόλογου που ακουμπά σε καθημερινά βιώματα όλων μας. «Είναι κυριολεκτικά αδύνατο να είσαι γυναίκα. Όσο όμορφη και όσο έξυπνη κι αν είσαι, ποτέ δεν πιστεύεις ότι είσαι αρκετά καλή.

Πρέπει πάντα να είμαστε εξαιρετικές, αλλά με κάποιο τρόπο το κάνουμε πάντα λάθος. (…) Και στο τέλος σου λένε ότι όχι μόνο τα έχεις κάνεις όλα λάθος, αλλά και ότι για όλα φταις εσύ. Έχω κουραστεί τόσο πολύ να βλέπω τον εαυτό μου και κάθε άλλη γυναίκα να γίνεται κόμπος για να φαίνεται συμπαθητική. Και αν όλα αυτά ισχύουν ακόμα και για μια κούκλα, τότε δεν ξέρω καν τι να σκεφτώ πια».

Greta Gerwig, τα κατάφερες.

Χριστόφορος Παπακαλιάτης

«Κρατάω το “Maestro” πολύ κοντά στην καρδιά μου και νιώθω βαθιά τιμή και χαρά που αυτή η ιστορία θα ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο μέσω του Netflix. Ανυπομονώ για αυτό το ταξίδι».

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης γράφει για πρώτη φορά μετά την ανακοίνωση του Netflix. Το “Maestro” γίνεται η πρώτη ελληνική σειρά που στριμάρει στην πλατφόρμα. Παρασκευή 17 Μαρτίου το »Maestro in Blue» ξεκινά το ταξίδι του σε όλο τον πλανήτη, με απαρχή το MEGA.

Tο »Maestro» βρίσκεται στη θέση 403 ανάμεσα στη λίστα που περιλαμβάνει 18.214 τίτλους παγκοσμίως, με τις ώρες παρακολούθησης να φτάνουν τις 41.100.000.

«Είμαι πολύ περήφανος για το έργο αυτό, γιατί θεωρώ πως καλλιτεχνικά είναι μια μοναδική στιγμή, όχι μόνο για ‘μένα, αλλά για όλους όσοι βρεθήκαμε μαζί. Είμαι εξαιρετικά τυχερός, γιατί χάρη στους συγκεκριμένους ηθοποιούς, η ιστορία απέκτησε νόημα και ουσία. Για ‘μένα αυτό έχει σημασία.

Να μπορείς να πεις την ιστορία σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αυτή να έχει νόημα. Η φωτογραφία, η μουσική, το μοντάζ, οι κάμερες και όλοι οι συνεργάτες, έχουν όλοι δώσει τον καλύτερο εαυτό τους προκειμένου να φτιάξουμε ένα έργο στη γλώσσα μας, αλλά που θα μπορεί να σταθεί και παγκόσμια. Για μένα το “Maestro” είναι ίσως η πιο δύσκολη δουλειά που έχω κάνει, αλλά σίγουρα και η πιο καλή.

Ήθελα να γράψω 8 πρωταγωνιστές, 8 μοντέλα ανθρώπων στην κοινωνία που ζούμε. Και μέσα από αυτούς τους 8 ήρωες, να βγουν οι ιστορίες. Σίγουρα τα κοινωνικά θέματα με απασχολούν πάρα πολύ. Δεν υπάρχουν βιογραφικά στοιχεία, αλλά υπάρχουν πολλές επιρροές από όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μου», είπε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

Στην εκπομπή »Good Morning America» του ABC, ο δημιουργός θα μιλήσει με ειλικρίνεια: «Δεν ήξερα ότι το Maestro θα έκανε τέτοια επιτυχία. Ήλπιζα ότι θα αρέσει στο Netflix και όταν το είδαν και μας τηλεφώνησαν ενθουσιαστήκαμε».

Ο επίλογος ανήκει στον Χριστόφορο Παπακαλιάτη. «Είμαι διαρκώς από πάνω και κάνω χίλια πράγματα μαζί προκειμένου να γίνει αυτό που ονειρεύομαι. Αν απέδειξα κάτι, αυτό είναι ότι τελικά άξιζε».

Χαρούλα Αλεξίου

Η Νεφέλη των παιδικών μας χρόνων. Φλόγες μακρινές, του φευγιού μας όνειρα. Οι άγνωστες φωνές μιας ενηλικίωσης. Ένα όνομα που μας δόθηκε για να μην το χάσουμε και για να μην χαθούμε. Η Χαρούλα μας.

Η κορυφαία ελληνίδα ερμηνεύτρια η οποία επανασυστήνεται με το »Reworks». Με συνεργασίες νέες σε οκτώ δικά της τραγούδια. Οι παραγωγοί της νέας γενιάς, Ερμής Γεραγίδης (Ermis) και Ισίδωρος Κιλούδης (Issy Beats), με τον Μάνο Θεοφίλου να έχει το γενικό πρόσταγμα του project, ανέλαβαν την ευθύνη να παρουσιάσουν ξανά στο κοινό, οκτώ από τα δεκάδες τραγούδια του παρελθόντος της Χαρούλας Αλεξίου.

Όσες νέες μουσικές «χειραψίες» κι αν κάνουμε μαζί της, εκείνη έχει μια καρδιά, έχει μόνο μια καρδιά, την οποία μας έχει από χρόνια ανοίξει διάπλατα. Η Χαρούλα όλων μας εφευρίσκει ξανά τον καλλιτεχνικό εαυτό της.

Συνεργάζεται με τον Χρήστο Μάστορα, τον ΛΕΞ, την Kid Moxie, τους O.P.A. δημιουργώντας ένα μοναδικά συγκινητικό άκουσμα αναμνήσεων. Η φωνή αυτή ακούγεται στην εισαγωγή του «Εσύ με ξέρεις πιο πολύ».

Ένα σημείωμα από εκείνη για όλους εμάς. «Όλοι θέλουμε μια αδελφή ψυχή στη ζωή μας. Έναν άνθρωπο που θα μπορεί να σταθεί πλάι μας κι εμείς πλάι σε αυτόν. Θα είναι οι έρωτές μας, οι φιλίες μας, οι αδελφές ψυχές αυτές που θα μας ψάξουν ακόμα και στα σκοτάδια μας». Θα την ψάχνουμε πάντα. Θα ακουμπάμε στη φωνή της, τις χαρές και τις λύπες μας, το παρόν και το παρελθόν μας.

Για αυτό το τελευταίο μίλησε στη Δώρα Αναγνωστοπούλου στο »Mega Stories». «Είναι σαν να μην υπάρχουμε χωρίς το παρελθόν μας. Τι να πετάξω από το παρελθόν; Αυτό που με έχει σχηματίσει, αυτό που είμαι είναι γιατί υπάρχει αυτό, υπάρχει το παρελθόν.

Υπάρχει ο τρόπος που μεγάλωσα, υπάρχουν τα βιώματά μου, η σχέση μου με τη μάνα μου, η έλλειψη του πατέρα μου, το ότι μπήκα στη ζωή από πολύ μικρή και έπρεπε να φροντίσω τον εαυτό μου και τους άλλους. Αυτό με έκανε να μην μασάω.

Και αυτό έχω να πω σαν μήνυμα, ότι στη ζωή αγωνίζεσαι μέχρι το τέλος. Και πρέπει να αγωνίζεσαι μέχρι το τέλος γιατί αλλιώς έχεις πνιγεί, έχεις χαθεί, έχεις πεθάνει».

Βασίλης Κεκάτος

«Δεν είχα σκεφτεί ποτέ στη ζωή μου να κάνω τηλεόραση. Στο μυαλό μου το »Milky Way» το είχα σαν ταινία. Μία πολύ πολύ μεγάλη ταινία». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του βραβευμένου με Χρυσό Φοίνικα στο κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών Βασίλη Κεκάτου, λίγο μετά την προβολή του διπλού επεισοδίου της πρώτης του τηλεοπτικής δουλειάς που προβλήθηκε από το MEGA.

Μια σειρά που αγαπήθηκε πολύ γιατί τόλμησε να κάνει όνειρα μεγάλα και παρουσίασε μια ρεαλιστική πραγματικότητα με όρους αλήθειας. Όπως έγραφε η Αγγελική Κουρουτζή στο ΒΗΜΑ, ο Κεκάτος μάς έδωσε «μια ιστορία ενηλικίωσης που έρχεται κάπως πιο γρήγορα απ’ ό,τι υπολόγιζαν οι νεαροί πρωταγωνιστές και, αντί να δώσει νόημα στις ζωές τους, απειλεί να γκρεμίσει τα όνειρά τους σαν κάποιο απειλητικό ουράνιο σώμα που προσκρούει βίαια στον πλανήτη Γη».

«Η τηλεόραση είναι νομίζω καθρέφτης της κοινωνίας μας. Τα τελευταία δύο χρόνια άρχιζα να βλέπω τηλεόραση για να δω προς τα πού πάει το πράγμα και κυρίως πού θα εκθέσουμε αυτό που κάνουμε.

Το κυριότερο που βλέπω είναι μια κρητική μαγκιά, άντρες να είναι στα χωράφια, μια γυναίκα να βιάζεται και γενικά κάτι φρικιαστικό να γίνεται. Νομίζω ότι του τηλεθεατή τού αρέσει πάρα πολύ να βλέπει τη φρίκη στο κουτί.

Εγώ δεν επιθυμώ να δείξω αυτό. Δεν ξέρω αν κάτι αλλάζει με την τέχνη. Ενδεχομένως η τέχνη να είναι μια μικρή σπίθα, η οποία μπορεί να γίνει παρανάλωμα, αλλά μπορεί να σβήσει και αμέσως. Εμείς πήγαμε να ανάψουμε μια φωτιά μέσα στο χιόνι. Οπότε δεν ξέρω αν έχουμε πολλές ελπίδες. Παρ’ όλα αυτά γνωρίζουμε ότι κάναμε αυτό που θέλαμε. Ότι ούτως ή άλλως προσπαθούμε για κάτι και σαν άνθρωποι και σαν καλλιτέχνες.

Οχι ότι εμείς θα κάνουμε την κοινωνία καλύτερη, απλώς έχουμε κάποιες διαφορετικές απόψεις, λίγο πιο σύγχρονες. Δεν έχω κάποιο σχέδιο στο μυαλό μου, ούτε θέλω να αλλάξω την κοινωνία. Ελπίζω αυτές οι ιστορίες κάπως να μπουν στα σπίτια των ανθρώπων, να τις συζητήσουν.

Σίγουρα θα βαρεθούν, σίγουρα θα τσακωθούν, σίγουρα θα γελάσουν, μπορεί να συγκινηθούν. Μακάρι να συγκινηθούν όσο περισσότεροι γίνεται για να υπάρξουν και άλλες ιστορίες λίγο πιο δύσκολες, από το σύνηθες εύπεπτο υλικό της τηλεόρασης», λέει ο Βασίλης Κεκάτος πριν η ιστορία του ταξιδέψει στις οθόνες μας.

Η φωτιά που άναψε στο χιόνι καίει ακόμα και είναι σίγουρο πως θα παραμείνει αναμμένη για πολλά χρόνια.