Μετ’ εμποδίων φαίνεται πως πραγματοποιείται  η πολυαναμένόμενη επανεκκίνηση των τρένων. Αυτή τη βδομάδα ήταν να ξεκινήσουν περισσότερα δρομολόγια ωστόσο επειδή δεν τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας και σε πολλές περιπτώσεις αγνοούνται οι λεγόμενες δικλείδες ασφαλείας, κάτι τέτοιοιο δεν κατέστη δυνατό.

Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμενόταν  να επανακκινήσει  η γραμμή του προαστιακού προς Κιάτο, ωστόσο κάτι τέτοιο δε θα συμβεί καθώς υπάρχουν προβλήματα επικοινωνίας μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών.

Σύμφωνα με τη ΡΑΣ, το σύστημα GSMR, που αφορά την επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών θέλει 4 μήνες προκειμένου να πιστοποιηθεί.

Για το λόγο αυτό  δεν ξεκινάει η επανεκκίνηση της γραμμής του προαστιακού προς το Κιάτο  και τα δρομολόγια δεν πρόκειται να διεξαχθούν.  Μεταξύ των δρομολογίων που δεν θα επανεκκινήσουν προς το παρόν είναι και το  Intercity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπως και προς το Κιάτο.

Ο κεντρικός σταθμάρχης Αθηνών Γιάννης Κοκκινάκης, ανέφερε πως ήδη έχουν γίνει κάποιες δοκιμές για το GSMR και λειτουργεί κανονικά, ωστόσο απόφαση δεν έχει παρθεί για το ποια άποψη θα υπερισχύσει, αυτή του ΟΣΕ ή αυτή της ΡΑΣ.

«Θα το δει ο ΟΣΕ αν είναι να ξεκινήσει 1η Απρίλη το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Θα το δει ο ΟΣΕ μαζί με την Hellenic Train. Σήμερα ήταν να ξεκινήσουν και τα δρομολόγια για το Κιάτο αλλά αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό μέχρι στιγμής γιατί υπάρχουν κάποια προβλήματα από την Hellenic Train. Ο ΟΣΕ έχει κάνει τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει», είπε αρχικά.

«Σύμφωνα με το χαρτί που έχω στα χέρια μου, είναι από τον ΟΣΕ, από τη διεύθυνση κυκλοφορίας, έχουν ξεκινήσει από τις 22 του μήνα και γίνονται εργασίες συντήρησης στο τμήμα της ηλεκτρικής έλξης μεταξύ Λιοσίων μέχρι το Κιάτο. Δυστυχώς όταν μένει ανενεργό ένα δίκτυο γίνονται και πολλές δολιοφθορές. Την 25η Μαρτίου κάποιοι έκλεψαν καλώδια απ΄ το Ζευγολατιό μέχρι το Κιάτο. Αμέσως η υπηρεσία ενήργησε και χθες το βράδυ ήταν έτοιμα».

»Ένα τμήμα όπως ο ΟΣΕ είναι 2.500 χιλιόμετρα και είναι αδύνατο να φυλάσσεται ολόκληρο. Και γίνονται προσπάθειες ανάταξης του δικτύου», συμπλήρωσε ο κ. Κοκκινάκης

Γιατί δεν μπαίνουν και άλλα δρομολόγια;

«Δεν το γνωρίζω αυτό εγώ, το γνωρίζει η Hellenic Train. Ο ΟΣΕ είχε κάνει τις χαράξεις είχε βγάλει τα δρομολόγια, είχε βάλει μείωση ταχύτητας, είχε βάλει 2 σταθμάρχες στα Μέγαρα, ίσως να είναι το πρόβλημα με τα τούνελ. Έχουμε συνολικά 5 τούνελ από το Κιάτο μέχρι το ΣΚΑ, που είναι στους Αγίους Θεοδώρους δύο τούνελ, έχουμε 2 τούνελ στην Κακιά Σκάλα και ένα στην Ευταξία. Έχουν γίνει δοκιμές και με το Tetra, και το VHF και με το GSMR και όλα λειτουργούν.

«Μέσα στα τούνελ θα είναι έτοιμο σε 10 μέρες και για τα φώτα που δεν έχουν μέσα, και οι εξαεριστήρες όλα θα ετοιμαστούν. Δεν ξέρω τι θα γίνει με το Intercity είναι θέμα της Hellenic Train», κατέληξε.

Καταπέλτης το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας για ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ και ΤΟΜΗ ALSTOM

Σύμφωνα με το πόρισμα πρέπει να πάνε κατηγορούμενες όλες οι διοικήσεις απ΄ το 2013. Το 21013 έγινε ο διαγωνισμός, το 2014 ολοκληρώθηκε. Βγαίνει η ALSTOM με την ΤΟΜΗ. Το 2015 σπάει η κοινοπραξία TOMH και ALSTOM. Το 2016-17 μπαίνει ο δημοσιονομικός έλεγχος μαζί με την ΕΕ.

Το 2018 φεύγει η ΤΟΜΗ και εκχωρεί τα δικαιώματά της στην συνέταιρο κοινοπραξία, την ALSTOM και το 2019 παρεμβαίνει και η ΕΕ γιατί μέχρι και σήμερα δεν λειτουργεί τίποτα.

Η τραγωδία στα Τέμπη «απογύμνωσε» με τον πλέον τραγικό και θλιβερό τρόπο παθογένειες, σειρά λαθών και εγκληματικές παραλείψεις από όλους τους εμπλεκόμενους στον ελληνικό σιδηρόδρομο που τελικά στοίχισαν τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Μάλιστα το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας έφερε ξανά στο προσκήνιο την πολυσυζητημένη σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ για την εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης, η οποία ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, εντούτοις δεν έχει εγκατασταθεί ακόμα.