Ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, από την εταιρεία Mytilineos, ένα έργο που συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό.

Το έργο είχε ξεκινήσει το 2008, «ταλαιπωρήθηκε» επί ετών εξαιτίας της διάλυση εργολαβιών και επαναδημοπρατήσεων αλλά μετά την ανάληψή του από τη Mytilineos ολοκληρώθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, με το υπολειπόμενο τμήμα να αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.

Η Mytilineos, μέσω του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης, παρέδωσε στην κυκλοφορία τμήμα 17,4 χλμ. του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία. Την κατασκευή των υπολειπόμενων έργων του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, έχει αναλάβει η εταιρεία με σύμβαση που υπογράφηκε μόλις τον Νοέμβριο του 2020.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. και περιλαμβάνει τη σύνδεση με την Ιόνια Οδό, μέσω του Ανισόπεδου Κόμβου Ριβίου. Ο οδικός άξονας Ακτίου – Αμβρακίας ανήκει στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο με κωδ. Α52. Με την παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος του έργου από τη Χ.Θ. 31+500 έως τη Χ.Θ. 48+940, μήκους 17,4 χλμ., που παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας, συντομεύει η διαδρομή προς Λευκάδα και Πρέβεζα κατά 20 λεπτά. Παρακάμπτεται η πόλη της Αμφιλοχίας όπου τους θερινούς μήνες παρατηρείται δυσανάλογη αύξηση της κυκλοφορίας οχημάτων και αυξάνεται το επίπεδο της οδικής ασφάλειας καθώς οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται να κινούνται στην επικίνδυνη υφιστάμενη επαρχιακή οδό Αμφιλοχίας – Βόνιτσας μειώνοντας σημαντικά τον κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων.

Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50 μ. η καθεμία, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,50 μ. και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο NJ με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2,0 μ., δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17,00 μ. Στο παραδιδόμενο τμήμα του έργου περιλαμβάνονται η απευθείας σύνδεση των δύο αυτοκινητοδρόμων Ακτίου – Αμβρακίας και Ιόνιας Οδού, ο ανισόπεδος κόμβος Κ11, οκτώ τεχνικά άνω και κάτω διαβάσεων, σύνθετα γεωτεχνικά έργα σταθεροποίησης των ορυγμάτων με οπλισμένα αντίβαρα πρανών ορυγμάτων, συρματοκιβώτια και οπλισμένη γη.

Ενώ για τα τελευταία 400 μέτρα του αυτοκινητοδρόμου (έργο προαίρεσης) που διέρχονται στα όρια της Λίμνης Αμβρακίας απαιτήθηκαν για την έδραση του αυτοκινητοδρόμου έργα βελτίωσης του εδάφους με τη μέθοδο της δονητικής αντικατάστασης και την κατασκευή χαλικοπασσάλων σε βάθος έως και 20 μ. Στο έργο έχουν εφαρμοστεί οι πλέον πρόσφατες τεχνικές προδιαγραφές για όλες τις εργασίες, όπως τη σήμανση – ασφάλιση των αυτοκινητοδρόμων και τον ηλεκτροφωτισμό των κόμβων με λαμπτήρες led που εξοικονομούν σημαντικές δαπάνες κατά τη φάση λειτουργίας του. Τα εγκαίνια του τμήματος του έργου πραγματοποιήθηκαν παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος, κατά την παράδοση του έργου τόνισε πως η εταιρεία ανέλαβε το Άκτιο – Αμβρακία το 2020 υπό δύσκολες συνθήκες καθώς το έργο αντιμετώπιζε ήδη σημαντικές δυσκολίες, ενώ επιπρόσθετα τις δυσκολίες αυτές επιδείνωσαν την τελευταία διετία το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και εν συνεχεία ο πόλεμος στην Ουκρανία που ανάγκασε το κλείσιμο των εργοταξίων, το μπλοκάρισμα της εφοδιαστικής αλυσίδας και την εκτίναξη του κόστους των κατασκευαστικών υλικών.

Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Μυτιληναίος, δεν υπήρξε ούτε μία αμφιβολία για την έγκαιρη παράδοση του έργου, καθώς η εταιρεία Mytilineos παραδίδει με συνέπεια τα έργα που αναλαμβάνει τηρώντας υψηλές προδιαγραφές ποιότητας. Να σημειωθεί ότι η Mytilineos διαθέτει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο έργων υποδομών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καταδεικνύοντας υψηλή τεχνική επάρκεια και τεχνογνωσία, με υψηλές προδιαγραφές ποιότητας με γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Τα Νέα της Αγοράς