Θέμα λίγων εβδομάδων είναι η ενεργοποίηση της νέας πλατφόρμας για τα ραντεβού Πρωτοβάθμιας Υγείας κατά τα πρότυπα του emvolio.gov.gr, όπως αποκάλυψε ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας στο OT Forum. Μάλιστα, όπως σημείωσε, η πλατφόρμα του εμβολιασμού αποτελεί ένα κεκτημένο που θα αξιοποιηθεί γενικά στο σύστημα Υγείας, φτάνοντας σταδιακά στα νοσοκομεία της χώρας.

«Η πλατφόρμα του εμβολιασμού αποτελεί ένα κεκτημένο. Όπως είχαμε πει εξαρχής υπερβαίνει ουσιαστικά το εμβόλιο. Δείχνει λίγο πολύ το τι θέλουμε στα πάντα. Αφενός θα χρησιμοποιηθεί αυτή η πλατφόρμα στο σύστημα υγείας γενικά», είπε ο υπουργός, τονίζοντας ότι η κουλτούρα του ψηφιακού ραντεβού με την οποία εξοικειώθηκαν οι πολίτες θα αξιοποιηθεί για να αλλάξουμε το κράτος συνολικά.

Ως το επόμενο βήμα και μεγάλο βέβαια στοιχημα, έθεσε ο κ. Πιερρακάκης την προληπτική ιατρική. «Έχουμε ένα εξαιρετικό μητρώο, το μητρώο συνταγογράφησης. Για κάθε ΑΜΚΑ έχουμε ένα ιστορικό συνταγογράφησης περίπου μίας δεκαετίας. Μπορούμε αυτό, με σεβασμό πάντα σε θέματα ιδιωτικότητας και με τη σύμφωνη γνώμη του πολίτη, αυτό να το παντρέψουμε με δωρεάν παραπεμπτικά εξετάσεων και να μπορούμε να στέλνουμε ειδοποιήσεις σε όποιον εγγράφεται στο σύστημα με παραπεμπτικά για συγκεκριμένες εξετάσεις ανάλογα με το ηλικιακό προφίλ ή το προφίλ υγείας που απορρέει από το σύστημα».


Όσον αφορά στην ανταπόκριση των πολιτών στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης, «από τα 8,8 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές που είχαμε το 2018, δηλαδή τότε για να το πω απλά είχαμε 8,8 εκατ. επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες που δεν έγιναν. Μέσα στο 2021, πραγματοποιήθηκαν 567 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές. Αυτό σημαίνει πως κάθε συμπολίτης μας έχει γλιτώσει περίπου 60 ουρές τον χρόνο από αυτή τη διαδικασία».

Εστίασε δε, στο γεγονός ότι πάνω από τις μισές από αυτές τις συναλλαγές δεν αφορούσαν κάποιο πιστοποιητικό, αλλά περιπτώσεις που το ίδιο το κράτος με την ψηφιακή εξουσιοδότηση του πολίτη άντλησε μόνο του στοιχεία από κάποια βάση δεδομένων.

«Δεν νοείται ψηφιοποίηση χωρίς αλλαγή διαδικασιών. Η ουσία είναι να αλλάξεις τον τρόπο που αυτές σχεδιάστηκαν εδώ και δεκαετίες. Αυτές δεν σχεδιάστηκαν με επίκεντρο τον πολίτη, αλλά την κάθε κρατική υπηρεσία που έφερνε εισηγήσεις στους εκάστοτε υπουργούς προς νομοθέτηση», σχολίασε ο υπουργός, τονίζοντας ότι στόχος είναι «οι διαδικασίες να γίνονται πολιτοκεντρικά».

Ερωτώμενος για τις επόμενες ψηφιακές υπηρεσίες που θα τεθούν άμεσα στη διάθεση των πολιτών, ο κ. Πιερρακάκης, αφού αναφέρθηκε στην δυνατότητα που ενεργοποιήθηκε εχθές για τη δήλωση της ονοματοδοσίας και της βάπτισης, είπε πως άμεσα θα ξεκινήσει η πλατφόρμα για τις μεταβιβάσεις ακινήτων. «Η Ελλάδα είναι τελευταία στον ΟΟΣΑ στην περιττή γραφειοκρατία που συνεπάγονται. Σήμερα για μία μεταβίβαση χρειάζονταν 17 πιστοποιητικά κι αυτά όταν το ακίνητο είναι τακτοποιημένο και κτηματογραφημένο», σημείωσε, ξεκαθαρίζοντας ότι αυτό θα λυθεί σε μεγάλο βαθμό, αλλάζοντας και μέρος της υφιστάμενης διαδικασίας, όπως το τι θα γίνεται με τη φορολογική και την ασφαλιστική ενημερότητα, τον ΤΑΠ κλπ.

Σήμερα, το gov.gr, η ψηφιακή πύλη του ελληνικού Δημοσίου, που ξεκίνησε στην αρχή της πανδημίας με 531 υπηρεσίες, περιλαμβάνει κοντά στις 1.400 ψηφιακές διαδικασίες. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, «αυτός είναι ο αριθμητής, το ποιος είναι ο παρονομαστής, δηλαδή πόσες είναι όλες οι διαδικασίες του Δημοσίου δεν το γνωρίζουμε.  Τώρα μετράμε αυτές τις διαδικασίες και αυτό διότι ό,τι δεν μπορώ να μετρήσω δεν μπορώ και να το μεταρρυθμίσω».

Χαρακτηρίζοντας ως βασική μεταρρύθμιση το gov.gr, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι οι μικρές αλλαγές που γίνονται κάθε μέρα είναι οι νιφάδες, που θα γίνουν χιονοστιβάδα και θα αλλάξουν τελικά το ελληνικό κράτος.  Σημαντικό εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι το Ταμείο Ανάκαμψης, «ένα ταμείο Μάρσαλ για την εποχή μας», όπως το ονόμασε, «που μας δίνει τη δυνατότητα να επιτύχουμε όχι το εφικτό, αλλά το αναγκαίο».