Την ώρα που οι κάθε λογής «ψεκασμένοι» συνωμοσιολόγοι καλούν σε αποχή (!) από τα σχολεία, ο ΟΟΣΑ κρούει ηχηρό κώδωνα κινδύνου για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τι μας λέει ο διεθνής Οργανισμός; Ότι τα προβλήματα που προκαλεί ο κορωνοϊός στη σχολική εκπαίδευση θα οδηγήσουν σε σημαντική απώλεια δεξιοτήτων, γεγονός το οποίο με τη σειρά του θα επιφέρει κάμψη της παγκόσμιας παραγωγής, μεγάλη οικονομική ζημία και διεύρυνση των ανισοτήτων.

Το κλείσιμο των σχολείων – στις περισσότερες χώρες για περίπου 10 εβδομάδες ή το ένα τρίτο του εκπαιδευτικού έτους – προκάλεσε ήδη διεύρυνση του χάσματος στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες μεταξύ των πλούσιων και των φτωχών, όπως είχε επισημάνει σε πρόσφατη έκθεσή και η Unesco.

Η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει λοιπόν να διευκολυνθεί και να στηριχθεί με κάθε τρόπο προκειμένου να έχουν όλοι ευκαιρίες και δικαίωμα στην εκπαίδευση.

Όσοι επιχειρούν να βάλουν και άλλα εμπόδια στην πολύπαθη εκπαίδευση μαθητών και φοιτητών ναρκοθετούν το μέλλον των νέων στερώντας τους πολύτιμα εφόδια που είναι απαραίτητη στον τόσο απαιτητικό νέο κόσμο που διαμορφώνεται.

Το πόσο αναγκαία είναι η απόκτηση υψηλών δεξιοτήτων στη σημερινή εποχή το περιγράφει εύστοχα ο ισραηλινός καθηγητής και διανοούμενος Γιουβάλ Νοά Χαράρι. Οι εργαζόμενοι τα παλαιότερα χρόνια είχαν τη δυνατότητα να μεταπηδήσουν από μία χαμηλών απαιτήσεων εργασία σε μία άλλη, εξίσου τυποποιημένη. Στον αιώνα που διανύουμε όμως, η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζουν το σκηνικό δημιουργώντας υψηλές απαιτήσεις και νέες δεξιότητες.

Ενδέχεται, δηλαδή, πολλοί άνθρωποι  να μην έχουν τη μοίρα των αμαξάδων του 19ου αιώνα, οι οποίοι έγιναν οδηγοί ταξί, αλλά εκείνη των αλόγων τους, που εξορίστηκαν σταδιακά εντελώς από την αγορά εργασίας.

Αυτά τα έλεγε ο Χαράρι πολύ πριν ξεσπάσει η πανδημία. Ο κίνδυνος τώρα είναι πολύ μεγαλύτερος. Ας τα σκεφτούν όλα αυτά οι αρνητές της μάσκας που απειλούν δασκάλους και καθηγητές…