Οι θερινοί κινηματογράφοι ήταν από τους πρώτους χώρους πολιτισμού που άνοιξαν τις πύλες τους παρά τις όποιες δυσκολίες. Οι σινεφίλ δήλωσαν και φέτος παρόν στηρίζοντας την αγαπημένη τους συνήθεια, ενώ ο ανοιχτός τους χώρος είχε μεγάλη ζήτηση από καλλιτέχνες οι οποίοι ζήτησαν από τους ιδιοκτήτες την παραχώρηση των αιθουσών για πρόβες ή ακόμη και παραστάσεις. Από την πρώτη κιόλας μέρα επαναλειτουργίας τους τα θερινά σινεμά κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των Αθηναίων.

Πρώτες προβολές αλλά και κλασσικές αγαπημένες ταινίες κρατούν συντροφιά τους σινεφίλ για ένα ακόμη καλοκαίρι παρόλο που τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας συνθέτουν ένα πρωτόγνωρο σκηνικό κι έχουν αλλάξει την εμπειρία του θερινού όχι μόνο για ιδιοκτήτες και εργαζόμενους αλλά και για τον ίδιο τον θεατή.

Το βράδυ της Πέμπτης βρεθήκαμε στη Ριβιέρα, στα Εξάρχεια, σε ένα περιβάλλον αρκετά αλλαγμένο και αυστηρά προσαρμοσμένο στην νέα πραγματικότητα, η οποία φαίνεται να μην αποτελεί τροχοπέδη στην προσέλευση των απανταχού σινεφίλ.

«Πολλοί αιθουσάρχες προτίμησαν να μην ανοίξουν»

Έντονη ανησυχία προκάλεσαν στους αιθουσάρχες οι πρώτες πληροφορίες από το Υπουργείο Υγείας για το άνοιγμα των θερινών κινηματογράφων, καθώς στην αρχή προβλεπόταν η κάλυψη του 40% της συνολικής χωρητικότητας των αιθουσών, το κλείσιμο των κυλικείων  και η προτίμηση ηλεκτρονικών και ανέπαφων συναλλαγών για την αγορά εισιτηρίου.

Η κ. Πέγγυ Ρίγγα, ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια των ΒΟΞ και ΡΙΒΙΕΡΑ στα Εξάρχεια αλλά και του ΑΘΗΝΑΙΑ στο Κολωνάκι μας λέει ότι: «τα έσοδα δεν προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από τα εισιτήρια. Το κλείσιμο του κυλικείου και η αγορά εισιτηρίων σε μεγάλο βαθμό από τις εταιρείες διανομής ανάγκασαν πολλούς αιθουσάρχες να αφήσουν κλειστά τα σινεμά για φέτος. Ήμασταν προετοιμασμένοι για ένα δύσκολο καλοκαίρι. Μέχρι την τελευταία στιγμή παρακολουθούσαμε με άγχος τις εξελίξεις».

Τελικά, το Υπουργείο αποφάσισε, μεταξύ άλλων, για τα θερινά 75% της μέγιστης πληρότητας με απόσταση ανάμεσα στις θέσεις, ανοιχτά κυλικεία/bar ,τοποθέτηση αλκοολούχων αντισηπτικών διαλυμάτων σε όλους του χώρους του σινεμά (ταμείο, μπαρ, τουαλέτες), προβολές χωρίς διάλειμμα, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός , απολύμανση όλων των χώρων ανάμεσα στις προβολές, απολύμανση τραπεζιών και θέσεων, αποφυγή συνωστισμού μεταξύ προηγούμενης κι επόμενης προβολής.

Όλοι οι εργαζόμενοι φορούν μάσκα και γάντια με μοναδική εξαίρεση τους υπαλλήλους στο ταμείο των εισιτηρίων, οι οποίοι μπορούν να αποφύγουν την χρήση μάσκας σε περίπτωση που ανάμεσα σε αυτούς και το κοινό υπάρχει διαχωριστικό τζάμι.

Επιπλέον αρμοδιότητα των υπαλλήλων είναι η τοποθέτηση του κοινού στις θέσεις με σκοπό την άμεση εξυπηρέτηση όλων των θεατών αλλά και την αποφυγή της κοσμοσυρροής.

«Υπάρχουν πολλά πράγματα που έχουν αλλάξει», επιβεβαιώνει εργαζόμενος στην υποδοχή του ‘ΡΙΒΙΕΡΑ’, « δεν ήταν εύκολη η προσαρμογή στις νέες συνθήκες και λόγω της ζέστης τώρα η όλη διαδικασία είναι ελαφρώς πιο δύσκολη». Όσον αφορά στην επαφή με το κοινό τόνισε: « Η μεγάλη πλειοψηφία κατανοεί την νέα κατάσταση και αποδέχεται τις υποδείξεις μας. Έχουν υπάρξει, όμως, περιπτώσεις πελατών που δεν ήθελαν να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς προκαλώντας πρόβλημα στο προσωπικό αλλά και στους υπόλοιπους θεατές».

Sold out ο Οικονομίδης

Το βράδυ της Πέμπτης αν και η ουρά στο ταμείο ήταν μεγάλη οι αποστάσεις 1,5 μέτρου τηρήθηκαν πιστά . Το κοινό της προηγούμενης προβολής εκκένωσε την αίθουσα από διαφορετική έξοδο, ενώ το κοινό της επόμενης περίμενε έξω από το σινεμά αποφεύγοντας επιτυχώς τον συνωστισμό. Μετά την απολύμανση της αίθουσας οι θεατές ήταν πια έτοιμοι να προχωρήσουν στις θέσεις τους. Οι πελάτες του μπαρ τήρησαν και αυτοί τις αποστάσεις με το προσωπικό να βοηθά στον σκοπό αυτό.

« Σε γενικές γραμμές ο κόσμος έρχεται» λέει η κ. Ρίγγα « αν και περιμέναμε μεγαλύτερη ανταπόκριση στο άνοιγμα. Η κατάσταση άρχισε να γίνεται πιο ελπιδοφόρα από την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» και μετά. Για 14 μέρες γινόταν sold out. Φτάσαμε μάλιστα στο σημείο να διώχνουμε 40 με 60 άτομα τη φορά. Αυτό, βέβαια, δεν συνέβαινε σε όλες τις ταινίες και τα σινεμά».

Σχετικά με την επιλογή των ταινιών και την προτίμηση του κόσμου για το θερινό σινεμά η κ. Ρίγγα δήλωσε: « Το θερινό σινεμά αποτέλεσε μία διέξοδο για τον κόσμο μετά από όλο αυτό που περάσαμε. Ο κόσμος που θα αναζητήσει το ποιοτικό το είχε ανάγκη περισσότερο από ποτέ».

Η επόμενη μέρα

Πέρα από τον θερινό κινηματογράφο, με τα νέα δεδομένα,  οι σινεφίλ στράφηκαν και σε άλλους χώρους όπου προβάλλονται οι αγαπημένες τους ταινίες. Ένας από αυτούς είναι και τα drive-in, ενώ ακόμη υπάρχει και η επιλογή του κλειστού χώρου σε κάποιες χειμερινές αίθουσες. Αναφορικά με τα drive-in η κ. Ρίγγα είπε: «Καλώς ή κακώς η κρίση γεννά ευκαιρίες και κάποιοι τις εκμεταλλεύονται βάζοντας μάλιστα ελεύθερη είσοδο στις περισσότερες προβολές . Κατανοώ ότι τον κόσμο προσελκύει το δωρεάν και το άγνωστο της νέας εμπειρίας ,όμως, δεν θα έπρεπε σε τέτοιες περιόδους να υπάρχει ανταγωνισμός».

Από την άλλη, στην συγκεκριμένη χρονική περίοδο οι κλειστές αίθουσες φαίνεται να μην απειλούν τα έσοδα των θερινών. «Λόγω της κατάστασης ο κόσμος δε θέλει να κλειστεί στις χειμερινές αίθουσες. Ήδη με την αύξηση των κρουσμάτων όλο και περισσότεροι θεατές όλων των ηλικιών φορούν μάσκα ακόμη και στις δικές μας αίθουσες.» αναφέρει η κ. Ρίγγα. «Σκεφτόμαστε πώς θα παρατείνουμε το φετινό καλοκαίρι. Δε θέλω να σκέφτομαι το μέλλον ούτε τί θα γίνει το χειμώνα» καταλήγει χαρακτηριστικά.