Νέες αυστηρές συστάσεις προς όλους όσοι παραβιάζουν τα μέτρα περιορισμού διάδοσης της πανδημίας του κοροναϊού ο εξέδωσε υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς.

Απευθυνόμενος σε αυστηρό ύφος σε αυτούς που συναθροίζονται στις πλατείες, αγνοώντας τα μέτρα, ο κ. Χαρδαλιάς προειδοποίησε πως υπάρχει κίνδυνος να τα τινάξουμε όλα στον αέρα, καθώς τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή.

«Υπάρχει κίνδυνος να τα τινάξουμε όλα στον αέρα, δεν είναι ζήτημα της αστυνομίας, είναι ζήτημα ατομικής ευθύνης. Oύτε αντίσταση κάνουν κάποιοι ούτε μαγκιά δείχνουν. Η αστυνομία αντιμετωπίζει παραβατικές συμπεριφορές, όχι τον κοροναϊό» τόνισε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της τακτικής ενημέρωσης, σημειώνοντας πως η πανδημία δεν έχει τελειώσει.

Όπως είπε «στόχος είναι να μην χρειαστεί να κάνουμε βήματα προς τα πίσω και να μην θέσουμε σε κίνδυνο ό,τι έχουμε πετύχει».

Σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται η μετακίνηση σε άλλο νομό

Παράλληλα, ο κ. Χαρδαλιάς υπενθύμισε πως η μετακίνηση σε άλλο νομό επιτρέπεται μόνο για του εξής λόγους και έχοντας τα απαραίτητα έγγραφα: Τροφοδοσία, λόγους υγείας και επαγγελματική απασχόληση.

Στην ηπειρωτική χώρα η άρση των περιοριστικών μέτρων θα γίνει από τις 18 Μαΐου, ενώ για τα νησιά θα ληφθούν αποφάσεις τις επόμενες ημέρες.

Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία

Ακόμη, ο υφυπουργός μίλησε για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, ξεκινώντας από τη Γ’ Λυκείου, τη Δευτέρα 11 Μαΐου.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον κ. Χαρδαλιά, η νέα καθημερινότητα διαμορφώνεται ως εξής:

  • Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση και την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα, με τήρηση αποστάσεων μεταξύ των μαθητών.
  • Δεν πραγματοποιείται συγκέντρωση στο προαύλιο πριν την έναρξη του προγράμματος.
  • Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο.
  • Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά αίθουσα ορίζεται στους 15, ενώ τάξεις με περισσότερους μαθητές θα χωριστούν σε υπο-τμήματα και εφαρμόζουν εκ περιτροπής διδασκαλία.

Στη συνέχεια, ο κ. Χαρδαλιάς επεσήμανε πως η απόσταση μεταξύ των μαθητών θα πρέπει να είναι στο ενάμισι μέτρο, ενώ για την αποφυγή του συγχρωτισμού θα υιοθετηθούν και πρακτικές διαχωρισμού των μαθητών και στα διαλείμματα.