Από φόβο για τον κορωνοϊό οι κάτοικοι της Νέας Υόρκης αποφεύγουν τη δημοφιλή κινεζική συνοικία. Με μια διαφημιστική εκστρατεία εστιάτορες και καταστηματάρχες προσπαθούν να πείσουν τους Νεοϋορκέζους ότι δεν κινδυνεύουν.

Το «Bo Ky», το εστιατόριο του Χαν Λος στη καρδιά του Μανχάταν στη λεγόμενη Chinatown της Νέας Υόρκης είναι γεμάτο αυτό το μεσημέρι της Πέμπτης. Άνδρες και γυναίκες με κοστούμια παραγγέλλουν φρέσκα θαλασσινά, την ώρα που από τα ηχεία ακούγεται ελαφρά κινεζική μουσική. Ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου χαιρετά προσωπικά κάθε πελάτη. Είμαστε τυχεροί γιατί το κατάστημά μας βρίσκεται στο κέντρο της Chinatown και γι αυτό συγκεντρώνει κάθε μεσημέρι εργαζόμενους από την ευρύτερη περιοχή, λέει ο Χαν Λος και προσθέτει: «έτσι μπορούμε και επιβιώνουμε».

Από τότε που ξέσπασε η επιδημία του κορωνοϊού ο τζίρος στην Chinatown μειώθηκε κατά περίπου 40%, εκτιμά ο Γουέλιγκτον Τσαν από την Chinatown Business Improvement District BID. Ορισμένα μάλιστα καταστήματα καταγράφουν απώλειες μέχρι και το 80%. Αρκετοί καταστηματάρχες λένε ότι αν δεν βελτιωθεί σύντομα η κατάσταση θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο, λέει ο Γουέλιγκτον Τσαν.

Στη Νέα Υόρκη δεν έχει καταγραφεί κρούσμα

Όταν πέσει το σκοτάδι η άλλοτε απαστράπτουσα συνοικία της Νέας Υόρκης μοιάζει με πόλη φάντασμα. Μετά τις 7 μ.μ. θα μπορούσε να κλείνει το μαγαζί μου, δηλώνει ο Χαν Λος. Κι ας μην έχει καταγραφεί στη πόλη ούτε ένα επιβεβαιωμένο κρούσμα του ιού. Ο κίνδυνος στην Chinatown δεν είναι κατά συνέπεια μεγαλύτερος από ό,τι σε άλλες συνοικίες της Νέας Υόρκης. Και στις διπλανές συνοικίες η κατάσταση είναι παρόμοια. Η επίσης διάσημη ιταλική συνοικία «Little Italy» ερημώνει μόλις δύσει ο ήλιος. Μειώσεις τζίρου καταγράφουν ωστόσο και τα θέατρα του Μπρόντγουεΐ, τα ξενοδοχεία και τα ταξιδιωτικά γραφεία της αμερικανικής μεγαλούπολης.

Η αρνητική εξέλιξη οφείλεται στην έλλειψη κινέζων τουριστών. Σύμφωνα με την υπηρεσία τουρισμού της Νέας Υόρκης κάθε χρόνο επισκέπτονται τη διάσημη αμερικανική πόλη περίπου 1 εκατομμύριο τουρίστες από τη Κίνα, οι οποίοι ξοδεύουν συνολικά 7 δις δολάρια. Από την εμφάνιση ωστόσο του κορωνοϊού οι κινέζοι τουρίστες έχουν περιοριστεί περισσότερο από 50%.

«Δείξε ότι νοιάζεσαι για την Chinatown»

Από κοινού με το δήμο Νέας Υόρκης η BID ξεκίνησε την διαφημιστική εκστρατεία «Δείξε ότι νοιάζεσαι για την Chinatown». Στα χάσταγκ #DineInChinatown και #ShopInChinatown κάτοικοι της πόλης αλλά και τουρίστες καλούνται να μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις εμπειρίες και εντυπώσεις τους από την κινεζική συνοικία.

Ο ιδιοκτήτης του «Bo Ky» ελπίζει στην επιτυχία της εκστρατείας. Καταγράφουμε ήδη τις πρώτες αυξήσεις επισκεπτών, λέει. Ελπίζουμε ωστόσο ότι και πολλοί άλλοι νεοϋορκέζοι θα επιστρέψουν το επόμενο διάστημα στην τόσο δημοφιλή συνοικία.

Ντάνιελ Ροτλέντερ, Νέα Υόρκη

Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος