Τουλάχιστον ένα εξάμηνο καθυστέρησης θα μετρήσει λόγω Βρυξελλών η επένδυση στα 588 στρ. του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου. Η σύμβαση παραχώρησης του λεγόμενου Θριάσιου Ι, που κυρώθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο την 1η Νοεμβρίου 2018, βρίσκεται εδώ και τρεις μήνες στο μικροσκόπιο της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να ελεγχθεί για την ύπαρξη ή μη παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Όπως ανέφερε εχθές, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την εθνική συμμετοχή στην Transport Logistic στο Μόναχο, ο διευθύνων σύμβουλος της ΘΕΚ ΑΕ, κ. Αθανάσιος Ψαθάς, αναμένονται τουλάχιστον δύο ακόμη κύκλοι ερωτημάτων και απαντήσεων από την DG Comp.

Αυτό φυσικά βάζει φρένο στην έναρξη του επενδυτικού προγράμματος της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, που δηλώνει πανέτοιμη να ξεκινήσει την κατασκευή των υποδομών για τις οποίες έχει δεσμευτεί. Σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει η κατασκευή 120.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη 115.000 τ.μ. σε ορίζοντα 5ετίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης ανέρχεται σε 158,4 εκατ. ευρώ. Στην κατασκευαστική περίοδο θα απασχολούνται 700 άτομα και στην πλήρη λειτουργία του ΘΕΚ 5.000 άτομα.

Από την πλευρά της DG Comp ζητήθηκαν εξηγήσεις σχετικά με τους όρους υπό τους οποίους παραχωρήθηκαν για 60 έτη προς αξιοποίηση τα 580 στρ. στο Θριάσιο Πεδίο, έναντι συνολικού τιμήματος 31 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 10 εκατ. ευρώ είναι το εφάπαξ τίμημα. Συγκεκριμένα, ζητούνται εξηγήσεις για το ελάχιστο τίμημα που ορίστηκε στον διαγωνισμό, για τους όρους παραχώρησης του ακινήτου, για τις εγγυήσεις που έδωσε το Ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο, τις επιπρόσθετες παροχές (πχ. δυνατότητα παραγωγής και πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας), την ακύρωση επιβολής δημοτικών τελών, τη μεταβολή των όρων δόμησης του ακινήτου, τις δυνατότητες υποπαραχώρησης του ακινήτου κ.ά.

Αθ. Ψαθάς: Λίγος ο χρόνος για τον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ

Αιχμές για τον περιορισμένο χρόνο που είχαν στη διάθεση τους οι ενδιαφερόμενοι ώστε να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό για την 25ετή διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και του Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) άφησε επίσης ο κ. Ψαθάς.

Πρόκειται για την όμορη στο Θριάσιο Ι έκταση των 1.450 στρ. του ΟΣΕ, ο διαγωνισμός για την οποία «έτρεξε» με πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα 45 ημερών. Στόχος να πεισθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να μην απαιτηθεί η επιστροφή των ευρωπαϊκών κονδυλίων, ύψους 235 εκατ. ευρώ, που διατέθηκαν για την ολοκλήρωση του έργου.

Όπως επισήμανε βεβαίως ο κ. Ψαθάς, ως διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΒΑ που κατέχει και το 80% της αναδόχου κοινοπραξίας του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, η λειτουργία των δύο εκτάσεων δεν είναι ανταγωνιστική. Ας μην ξεχνάμε ότι το έτερον μέλος της κοινοπραξίας δηλαδή η Goldair (20%), συμμετέχει αυτόνομα και στον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ. Μάλιστα, τις προηγούμενες ημέρες, ο διαγωνισμός μπήκε στη δεύτερη φάση του, με τη συμμετοχή και των τεσσάρων μνηστήρων. Τα ενδιαφερόμενα σχήματα είναι τα εξής:

1. GOLDAIR

2. ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ελληνική SARMED

3. PEARL

4. DAMCO