• Αναζήτηση
  • Τη δική της «έξυπνη» μπαταρία λιθίου παρουσίασε η Sunlight

    Με εφαρμογή σε ηλεκτρικά οχήματα βιομηχανικής χρήσης – Η συγκεκριμένη αγορά είναι πολλά υποσχόμενη και έως το 2030 αναμένει τζίρους άνω των 7 δισ. ευρώ

    Την πρώτη «έξυπνη» μπαταρία λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα βιομηχανικής χρήσης παρουσίασε η Sunlight, μέλος του ομίλου εταιρειών Olympia. H μπαταρία είναι σχεδιασμένη από έλληνες μηχανικούς στο εργοστάσιο της Sunlight στην Ξάνθη και αποτελεί προϊόν έρευνας και τεχνογνωσίας άνω των 10 ετών, αφού η ελληνική εταιρεία ήδη παράγει μπαταρίες λιθίου για τορπίλες υποβρυχίων. Για τον τομέα του λιθίου έχουν μέχρι σήμερα πραγματοποιηθεί επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ. Η Sunlight σήμερα κατέχει μερίδιο 10% παγκοσμίως στις μπαταρίες μολύβδου για αυτοκίνητα βιομηχανικής χρήσης και συγκαταλέγεται μεταξύ των τριών μεγαλύτερων εταιρειών στον κόσμο.

    Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βιομηχανικής χρήσης είναι τα περονοφόρα μηχανήματα (κλαρκ), τα ειδικά οχήματα που μεταφέρουν τις αποσκευές στα αεροδρόμια, τα καθαριστικά μηχανήματα των δήμων, τα αυτοκινητάκια με τα οποία μετακινούνται οι παίκτες του γκολφ κ.ά.

    Πρόκειται για μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά, η οποία από 487.000 τεμάχια το 2008 έφτασε το 2018 στα 966.000 τεμάχια και η πρόβλεψη είναι ότι το 2030 θα «πιάσει» τα 1.757.000 τεμάχια.

    Αντίστοιχα, το μέγεθος της αγοράς σε αξία από 2 δισ. ευρώ σήμερα θα φτάσει τα 7,3 δισ. ευρώ το 2030, εκ των οποίων πάνω από 3 δισ. θα αφορούν μπαταρίες λιθίου. «Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βιομηχανικής χρήσης στην οποία δραστηριοποιούμαστε είναι έντονα ανοδική. Αυτό μάς ευνοεί. Με τις μπαταρίες λιθίου δεν αλλάζουμε προσανατολισμό, αλλά προσθέτουμε ακόμα ένα προϊόν για τους πελάτες μας και διεκδικούμε κομμάτι από μια πίτα με τζίρους δισεκατομμυρίων» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Sunlight κ. Βασίλης Μπίλλης.

    Παρέμβαση κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έκανε και ο πρόεδρος του ομίλου Olympia κ. Γιάννης Καραγιάννης, ο οποίος δήλωσε πως η Sunlight έχει συσσωρευμένη εμπειρία στην μπαταρία λιθίου από τις εφαρμογές στην αμυντική βιομηχανία και επισήμανε πως η μητρική εταιρεία θα στηρίξει τη νέα προσπάθεια της Sunlight με νέες επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό.

    Σύμφωνα με τα στελέχη της Sunlight, η δική τους μπαταρία λιθίου με την επωνυμία Li.ON FORCE συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μπαταριών τεχνολογίας λιθίου (μεγαλύτερη διάρκεια ζωής έως και 3,5 φορές σε σχέση με μιαν αντίστοιχη μολύβδου, ταχύτερη αλλά και ευκαιριακή φόρτιση, χαμηλότερη ενεργειακή κατανάλωση έως και 35%, μηδενικό κόστος συντήρησης, μεγάλη αποθηκευτική χωρητικότητα ενέργειας κ.ά.) αλλά ταυτόχρονα αποτελεί παγκόσμια καινοτομία με τις εφαρμογές της τεχνολογίας Industry 4.0. που αφορούν τη χρήση τεχνολογιών Internet of Things στη βιομηχανία. Ετσι, για πρώτη φορά στη διεθνή αγορά διατίθεται από τη Sunlight μπαταρία λιθίου που παρέχει την τεχνολογία GLocal, όπου μέσω Cloud δίνεται η δυνατότητα στο κέντρο ελέγχου της Sunlight στην Ξάνθη για συνεχή παρακολούθηση της κατάστασης της μπαταρίας, στατιστική ανάλυση της επίδοσής της, διάγνωση και απομακρυσμένη επίλυση τεχνικών ζητημάτων κατά τη λειτουργία της μπαταρίας με αμφίδρομη επικοινωνία. «Αν μια μπαταρία του ανταγωνισμού χαλάσει, θα πρέπει να επιστρέψει στο εργοστάσιο για να επισκευαστεί. Εμείς μπορούμε μέσω της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών στοιχείων που είναι διάσπαρτα στην μπαταρία να κάνουμε service και παρεμβάσεις από την Ξάνθη, σε όποιο σημείο του πλανήτη και αν βρίσκεται η μπαταρία. Ουσιαστικά, ο πελάτης μετά την αγορά της μπαταρίας δεν έχει κάτι για να ανησυχεί» εξηγούν τα στελέχη της Sunlight.

    Επίσης, όπως διευκρινίζουν, η Li.ON FORCE έχει 17 επίπεδα ασφαλείας και δεν αναφλέγεται, ενώ τα στοιχεία της φορτίζονται ομοιόμορφα, χωρίς να ανεβάζουν υψηλή θερμότητα.

    Μια μπαταρία λιθίου κοστίζει έως και 6 φορές περισσότερο από μια μπαταρία μολύβδου, γι’ αυτό και δεν είναι συμφέρουσα για μια εταιρεία που έχει μόνο μία βάρδια απασχόλησης των ηλεκτρικών της οχημάτων. Μια εταιρεία όμως με τρεις βάρδιες και εντατική λειτουργία των οχημάτων θα τις προτιμήσει, γιατί είναι πιο αποδοτικές, λιγότερο ενεργοβόρες και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Ηδη, όπως αποκάλυψε ο κ. Μπίλλης, η εταιρεία έχει δεχθεί τις πρώτες παραγγελίες για τη Li.ON FORCE από το αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και από μια μεγάλη εταιρεία ένδυσης των ΗΠΑ.

    Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλη, μετά την αποκατάσταση των ζημιών από την πυρκαγιά στο εργοστάσιο της Ξάνθης, η επιχείρηση θα στηρίξει την ανάπτυξή της στο παρακάτω τρίπτυχο: αύξηση της παραγωγής του εργοστασίου ώστε να ξεπεραστεί το ρεκόρ των 2 εκατ. στοιχείων ετησίως – επενδύσεις τεχνολογίας όπου εντάσσεται και το λίθιο – άνοιγμα νέων αγορών. «Επιθυμούμε να έρθουμε πιο κοντά στους πελάτες μας. Γι’ αυτό στήσαμε και το κέντρο συναρμολόγησης στην Ιταλία. Επόμενος στόχος μας είναι η αγορά της Βόρειας Αμερικής» ανέφερε ο κ. Μπίλλης.

    Η Sunlight εξάγει το 92% της παραγωγής της, απασχολεί 840 εργαζομένους, τα προϊόντα της έχουν παρουσία σε 100 χώρες και διατηρεί εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών μολύβδου στην Κομοτηνή.

    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Χρυσές διαδρομές στη Βηρυτό Οι ολόχρυσες, κεντημένες με περίτεχνα αστέρια κορδέλες στροβιλίζονται γύρω από το private jet. Το μεγάλο σιδερένιο πουλί με τις... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk