Την αλλαγή στην κατηγοριοποίηση που ισχύει σήμερα για τους Έλληνες εξωτερικού που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εξετάζει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τις προηγούμενες ημέρες, ο υπουργός είχε συνάντηση με εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Γερμανίας και ενημερώθηκε για τις λεπτομέρειες της κατηγοριοποίησης που ισχύει σήμερα.

Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, υπάρχουν δύο κατηγορίες:

1. Οι υποψήφιοι που φοιτούν στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, οι οποίοι εισάγονται στα ελληνικά ΑΕΙ με ποσοστό 4% καθ’ υπέρβασιν του αριθμού εισακτέων, και
2. Οι υποψήφιοι που φοιτούν στα λεγόμενα «ξένα» σχολεία –που ακολουθούν το πρόγραμμα σπουδών της χώρας στην οποία βρίσκονται και τα μαθήματα γίνονται στη γλώσσα της χώρας αυτής– και στα λεγόμενα «ευρωπαϊκά» σχολεία –που ακολουθούν το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών και τα μαθήματα γίνονται στα ελληνικά, οι οποίοι εισάγονται στα ελληνικά ΑΕΙ με ποσοστό 1,5% καθ’ υπέρβασιν του αριθμού εισακτέων.

Σύμφωνα με την ΟΕΚ, με το ισχύον καθεστώς, στη δεύτερη κατηγορία υποψηφίων, υπάρχει ανομοιογένεια, αφού οι απόφοιτοι σχολείων χωρών της ΕΕ συναγωνίζονται στις εξετάσεις ελληνομάθειας –που είναι η προϋπόθεση για τη διεκδίκηση μιας θέσης σε ελληνικά ΑΕΙ– με απόφοιτους των ευρωπαϊκών σχολείων, στα οποία τα μαθήματα γίνονται αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα. Η θέση, λοιπόν της ΟΕΚ, που κοινοποιήθηκε και στη συνάντηση με τον υπουργό, είναι ότι «υποκλέπτονται οι θέσεις και μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες επιτυχίας των Ελληνόπουλων που αποφοιτούν από ξένα σχολεία».

Υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου χαρακτήρισε δίκαιο το αίτημα της ΟΕΚ, ωστόσο τόνισε ότι είναι ένα πολύ περίπλοκο ζήτημα, που χρειάζεται αναλυτική μελέτη και προσεκτικούς χειρισμούς.

Σύμφωνα με πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ το υπουργείο προσανατολίζεται στην κατάρτιση νέας κατηγοριοποίησης, που θα διαχωρίζει τα ποσοστά για τα ξένα και ευρωπαϊκά σχολεία, ώστε να μην υπάρχει ανομοιογένεια, αλλά ακόμα θεωρείται πολύ πρώιμο το στάδιο, μέχρι την υλοποίηση των όποιων αλλαγών. Έτσι, δεν υπάρχει ακόμα κάποιο χρονοδιάγραμμα νομοθετικών πρωτοβουλιών και δεν είναι σαφές εάν οι αλλαγές θα ισχύσουν από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις