• Αναζήτηση
  • Με γοργούς ρυθμούς η απάντληση των καυσίμων του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

    Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» και εκτιμάται ότι εντός ολίγων ημερών θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.

    Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ» και εκτιμάται ότι εντός ολίγων ημερών θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.
    Παράλληλα σε επιφυλακή βρίσκεται εξειδικευμένο προσωπικό ώστε να αντιμετωπιστεί άμεσα τυχόν μικροαπρόοπτα αν και η στεγανοποίηση του πλοίου έχει ολοκληρωθεί από τις 12 Σεπτεμβρίου, ενώ στο σημείο καθημερινά βρίσκονται εκπρόσωποι του Τελωνείου αλλά και του Λιμενικού.

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή με βάση την ενημέρωση από τον Πλοίαρχο του δεξαμενοπλοίου «ΣΥΡΟΣ» που πραγματοποιεί την απάντληση του φορτίου από το βυθισμένο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», έχουν συνολικά απαντληθεί μέχρι στιγμής περίπου πεντακόσια πενήντα επτά κυβικά μέτρα (557m3) φορτίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως έχει ολοκληρωθεί η απάντληση από τις κεντρικές δεξαμενές του πλοίου και ξεκίνησε η μεταφορά των καυσίμων που βρίσκονται στις πλαϊνές όπου υπάρχουν μικρότερες ποσότητες.

    Στη συνέχεια – καθώς όπως αναφέρουν πληροφορίες έως τώρα δεν έχει τεθεί – θα ξεκινήσει η επόμενη συζήτηση, αυτή της ανέλκυσης του ναυαγίου για να εξεταστεί ενδελεχώς το πλοίο έτσι ώστε να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες βύθισης του πλοίου.
    Ωστόσο τα συνεργεία που βρίσκονται στο σημείο του ναυαγίου θα παραμείνουν καθώς μετά την απομάκρυνση από το σημείο του «Αγία Ζώνη ΙΙ» (υπενθυμίζεται πως βρίσκεται σε χώρο από όπου περνούν καθημερινά πολλά πλοία ενώ είναι και αρκετά δεμένα στην ευρύτερη περιοχή που αποτελεί το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά) θα πρέπει να καθαριστεί εντελώς η θαλάσσια περιοχή.
    Εκτός όμως από τις όποιες διαδικασίες είναι σε εξέλιξη στο σημείο που έχει βυθιστεί το «Αγία Ζώνη ΙΙ» με ικανοποιητικούς ρυθμούς συνεχίζονται και οι εργασίες απορρύπανσης των ακτών (εκτιμάται πως το μήκος των φραγμάτων που έχουν μπει συνολικά ξεπερνά τα 11 χιλιόμετρα) ενώ «βάρος» έχει δοθεί και στον καθαρισμό του βυθού πλέον. Επίσης στις επιχειρήσεις καθαρισμού παίρνουν μέρος περισσότερα από 500 άτομα.
    Υπενθυμίζεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής την Κυριακή είχε αναφέρει ότι στο πρώτο τριήμερο της εβδομάδας ξεκινώντας από Δευτέρα «ζήτησα να δω τρεις πρεσβευτές, του Ισραήλ, της Νορβηγίας και της Μεγάλης Βρετανίας. Θα ζητήσω από εκεί να δούμε τι βοήθεια μπορούν να μας δώσουν από πλευράς εμπειριών και επιστημονικής γνώσης, γιατί δεν θα μείνουμε εδώ, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια. Γιατί πρέπει να δούμε μέχρι τέλους, τι αποτέλεσμα πρέπει να έχει αυτό που κάνουμε, για να δώσουμε στην κοινωνία αυτό το όραμα όπως πρέπει, με ευθύνη και με σεβασμό.»

    Επίσης  η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού διοργανώνει την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου στις 18.30 στην Πλατεία Κανάρη (Πασαλιμάνι) στον Πειραιά συγκέντρωση με αίτημα να ληφθούν άμεσα μέτρα για τον καθαρισμό του Σαρωνικού και για την αποζημίωση των πληγέντων.



    Η πορεία των εργασιών απορρύπανσης

    Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Λιμενικού η πορεία εργασιών αντιρρύπανσης του Σαρωνικού Κόλπου μέχρι στιγμής έχει ως εξής:

    – Στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή του όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνοσούρας, συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης με εντατικούς ρυθμούς από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών και εθελοντές.

    – Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση, ενώ συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς. Στη θαλάσσια λουτρική εγκατάσταση «ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ», πραγματοποιείται καθαρισμός του αιγιαλού και της βραχώδους ακτογραμμής από συνεργείο πέντε ατόμων της αναδόχου εταιρείας.

    – Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Επιχειρούν συνολικά 44 άτομα της αναδόχου εταιρείας με πιεστικό και πλυστικό μηχάνημα, καθώς και 11 δόκιμοι Λιμενοφύλακες. Στην ευρύτερη περιοχή επιχειρούν αντιρρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος και της αναδόχου εταιρείας.

    – Στη θαλάσσια περιοχή Ελληνικού η κατάσταση παρουσιάζεται σαφώς βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο 30 ατόμων της αναδόχου εταιρείας με πλυστικό μηχάνημα.

    – Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η-4η μαρίνα) η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο συνολικά 36 ατόμων, μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας με πλυστικό μηχάνημα, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.

    – Στην εγκατάσταση “Αστέρας Γλυφάδας” η κατάσταση παρουσιάζεται ομοίως βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο 28 ατόμων της αναδόχου εταιρείας, ενώ πραγματοποιούνται εργασίες από πέντε πλυστικά μηχανήματα και δύο αντλίες, η μία εκ των οποίων ανήκει στο Πολεμικό Ναυτικό και την χειρίζονται στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού. Στην ευρύτερη περιοχή έχουν ποντιστεί δύο κάμερες καταγραφής βυθού, ενώ παράλληλα επιχειρούν αντιρρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος και της αναδόχου εταιρείας.

    – Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και Λαγονησίου δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση, ενώ στο ξενοδοχειακό συγκρότημα “ΑΣΤΕΡΑΣ” Βουλιαγμένης, διενεργούνται εργασίες καθαρισμού των ακτών από εννέα άτομα της αναδόχου εταιρείας με πλυστικό μηχάνημα.

    Σημειώνεται ακόμη ότι «όλα τα αντιρρυπαντικά και τα περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος συνεχίζουν την εντατική προσπάθεια αντιρρύπανσης. Γνωρίζεται επίσης ότι συνεχίζουν να επιχειρούν αντιρρυπαντικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, δύο περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, πέντε ιδιωτικά αντιρρυπαντικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΕΑ» της EMSA και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας.»

    Ανακοίνωση του ΛΣ
    Σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή με βάση την ενημέρωση από τον Πλοίαρχο του δεξαμενοπλοίου “ΣΥΡΟΣ” που πραγματοποιεί την απάντληση του φορτίου από το βυθισμένο “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”, έχουν συνολικά απαντληθεί μέχρι στιγμής περίπου πεντακόσια ενενήντα επτά κυβικά μέτρα (597m3) φορτίου. Πληροφορίες αναφέρουν πως έχει ολοκληρωθεί η απάντληση από τις κεντρικές δεξαμενές του πλοίου και ξεκίνησε η μεταφορά των καυσίμων που βρίσκονται στις πλαϊνές όπου υπάρχουν μικρότερες ποσότητες.
    Κοινωνία