• Αναζήτηση
  • Για «χαλαρούς ελέγχους» σε ΚΤΕΟ κάνει λόγο ο ΣΕΑΑ

    Τον κίνδυνο να καταστούν «εντελώς αναποτελεσματικά» τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν στη χώρα, επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Τον κίνδυνο να καταστούν «εντελώς αναποτελεσματικά» τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν στη χώρα, επισημαίνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

    Η υπερπροσφορά μονάδων ιδιωτικών ΚΤΕΟ (ξεπερνούν τα 170 σε όλη τη χώρα), τονίζει ο ΣΕΑΑ, «σε σχέση με τα ελεγχόμενα οχήματα, έχει οδηγήσει σε πολύ χαλαρούς ελέγχους, καθώς τυχόν αυστηρή εφαρμογή των τεχνικών απαιτήσεων θα οδηγούσε σε μείωση της “δουλειάς” και άρα σε οικονομικό αδιέξοδο».

    Μόνο στην Αθήνα, που λειτουργούν σχεδόν 40 μονάδες ΚΤΕΟ με πάνω από 80 γραμμές ελέγχου, η δυναμικότητά τους είναι τριπλάσια των ελεγχόμενων οχημάτων (στοιχεία 2016) ή περίπου +50% μεγαλύτερη από το φόρτο που θα προέκυπτε, αν υπήρχε πλήρης προσέλευση εκ μέρους των ιδιοκτητών (που δυστυχώς δεν υπάρχει).

    Κάτω από αυτές τις συνθήκες, αναφέρει ο ΣΕΑΑ, το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος προωθεί Προεδρικό Διάταγμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με το οποίο πλέον θα επιτρέπεται στα ΚΤΕΟ να εγκαθίστανται στον αστικό ιστό των πόλεων, δηλαδή σε χρήσεις γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου και όχι εκτός, σε ζώνες χονδρεμπορίου, βιοτεχνικές κ.λ.π όπως ισχύει σήμερα.

    «Δίχως να έχει διαπιστωθεί ζήτημα εγγύτητας για τους οδηγούς και λαμβάνοντας υπόψη την προαναφερθείσα, κορεσμένη αγορά, είναι βέβαιο ότι η ελεύθερη εγκατάσταση των ΚΤΕΟ σε προνομιακές θέσεις στα κέντρα των πόλεων θα δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των ήδη υφισταμένων εγκαταστάσεων», αναφέρουν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου και προσθέτουν: «Αυτό θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την προσφορά, με αποτέλεσμα η ποιότητα των ελέγχων στα ΚΤΕΟ να υποτιμηθεί ακόμα πιο πολύ σε σχέση με σήμερα».

    Σημειώνεται, ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, στη χώρα τα ποσοστά «απόρριψης» (λόγω τεχνικών προβλημάτων) των οχημάτων που προσέρχονται στα ΚΤΕΟ, στα επιβατικά είναι 4,7% και στα ταξί 4,6%, όταν για παράδειγμα στην Γερμανία 33,6% (πηγή KBA)!

    Ο ΣΕΑΑ δηλώνει «κάθετα αντίθετος στην ως άνω ανατροπή των κανόνων, καθώς με την υγιή λειτουργία των επιχειρήσεων των ΚΤΕΟ σχετίζεται άμεσα η οδική ασφάλεια, πολύ περισσότερο υπό τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που έχουν οδηγήσει πολλούς ιδιοκτήτες να πιστεύουν ότι η …οικονομία στη συντήρηση -επισκευή ενός οχήματος είναι δίχως συνέπειες».

    Μάλιστα ο ΣΕΑΑ επισημαίνει ότι είναι επείγουσα ανάγκη έναρξης ελέγχων στα ΚΤΕΟ, καθώς από την ίδρυση τους, αν και προβλέπεται, ουδέποτε έχουν ελεγχθεί αιφνιδίως, κατά πόσον ασκούν αδιάβλητους ελέγχους. Ο επανέλεγχος οχημάτων που μόλις «πέρασαν» ΚΤΕΟ με επιτυχία, είναι απολύτως ικανός να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα των ΚΤΕΟ.

    Κοινωνία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Extravagant σκηνικό… Η στάχτη από το πούρο έπεσε ξαφνικά πάνω στο βαρύτιμο χαλί του 18ου αιώνα. Δίπλα ακριβώς στον πίνακα του... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk