• Αναζήτηση
  • Ένωση Ναυτών: Να δημοσιοποιηθεί ποιος πλήρωσε το φορτίο από τα ΕΛΠΕ που είχε το «Αγία Ζώνη ΙΙ»

    «Στην διάρκεια της σύσκεψης ΠΕΝΕΝ - ΥΕΝ αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκ

    ΤοΒΗΜΑ Team
    «Στην διάρκεια της σύσκεψης ΠΕΝΕΝ – ΥΕΝ αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ. Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ να δώσουν στην δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο.» Αυτό αναφέρει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού σε ανακοίνωση της μετά την συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή.
    Η ΠΕΝΕΝ σημειώνει μεταξύ άλλων ότι κατά την συνάντηση «υπογράμμισαν ότι το ελληνικό κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος δεν έχουν επαρκή και αποτελεσματικά μέσα για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας περιβαλλοντολογικής μόλυνσης και αυτό αφορά τόσο σε πλωτά και εναέρια μέσα όσο και σε κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, γεγονός που καθιστά την χώρα ανήμπορη να ανταπεξέλθει στις ευθύνες της για μεγάλης έκτασης θαλάσσια ρύπανση. Ταυτόχρονα διατυπώθηκαν οι θέσεις της ΠΕΝΕΝ που αφορούν την επείγουσα ανάγκη να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος, μηχανολογικός – κατασκευαστικός κ.λπ,  σε όλα τα μικρά σκάφη που εκτελούν μεταφορές μέσα στην χώρα (Δ/Ξ – Φορτηγά – Εφοδιαστικά κ.λπ) με σκοπό να αντιμετωπισθούν προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια και την αξιοπλοΐα τους.»
    Τονίζει ακόμη ότι «επαναδιατυπώθηκε η θέση της ΠΕΝΕΝ ότι οι διαγραφόμενοι κίνδυνοι από αυτά τα σκάφη αφορούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής όσο και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος για αυτό επιβάλλεται να τεθεί με νομοθετική ρύθμιση χρονοδιάγραμμα για την απόσυρση των παλιών και γερασμένων πλοίων ενώ πρέπει να θεσπιστεί ανώτατο όριο ηλικίας το οποίο να είναι τα 20 χρόνια.»
    Επιπλέον η αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ τόνισε ότι «σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να παραδοθεί η ασφάλεια των πλοίων σε ιδιώτες νηογνώμονες οι οποίοι σε ότι αφορά την ελληνική ναυτιλία έχουν ένα αμαρτωλό παρελθόν και έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι δεν μπορούν να αποτελέσουν κανενός είδους εγγύηση για την αξιοπλοΐα των πλοίων.»
    Η Ένωση των Ναυτών καταγγέλλει επιπλέον ότι «το λιμάνι βοά και οι καταγγελίες που φθάνουν στην ΠΕΝΕΝ είναι δεκάδες που κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που οδηγεί σε απώλεια δις ευρώ εσόδων για το δημόσιο»
    Στην ίδια ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «στην απάντησή του  ο υπουργός δήλωσε στην αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ ότι θα ξεκινήσει άμεσα ο έλεγχος αυτών των πλοίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, επίσης ο ίδιος και η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να τεθεί όριο ηλικίας αλλά μόνο για τα μικρά εφοδιαστικά πλοία, δήλωσε ότι θα απαντήσει σχετικά με το καθεστώς των ειδικών συνθέσεων μέσα στην επόμενη εβδομάδα και ότι θα αξιοποιήσει τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ αναφορικά με την παράνομη διακίνηση λαθραίων καυσίμων. Τέλος αρνήθηκε να πάρει θέση στην πρόταση της ΠΕΝΕΝ να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή των Ναυτεργατών στους ελέγχους σε όλους τους τομείς των πλοίων που συνδέονται με την ασφάλεια (ναυπηγικός – κατασκευαστικός – μηχανολογικός – ενδιαίτηση – σωστικά και πυροσβεστικά μέσα) και περιορίστηκε στην υπόσχεση ότι θα υπάρχει ρύθμιση στο προωθούμενο νομοσχέδιο του ΥΕΝ που θα αφορά την συμμετοχή των Ναυτεργατικών Σωματείων μόνο σε θέματα ναυτικής εργασίας.»
    Το δεξαμενόπλοιο «Lassea» στα ΕΛΠΕ
    Στις 5 το απόγευμα κατόπιν εισαγγελικής εντολής, αναμένονταν να εισέλθει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο το δεξαμενόπλοιο «Lassea» προκειμένου να αδειάσει τα 1533 κυβικά πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν από το βυθισμένο πλοίο ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ στον Σαρωνικό νοτιοδυτικά της Αταλάντης.

    Σημειώνεται ότι στο «Lassea», σύμφωνα με το λιμενικό σώμα, εντοπίστηκαν στις δεξαμενές έρματος περίπου 45 με 55 κυβικά πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς νόμιμα παραστατικά, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σήμερα Πέμπτη στα δικαστήρια Πειραιά, ο πλοίαρχος και ο πρώτο μηχανικός του πλοίου, στους οποίους έχει ήδη έχει ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.

    Στο μεταξύ η διαδικασία απάντλησης πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές του ναυαγισμένου δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης αναμένεται να συνεχιστεί τις επόμενες ώρες, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, στο σημείο θα προσεγγίσει για απάντληση το δεξαμενόπλοιο “aegean breeze” και όχι το δεξαμενόπλοιο NEDA όπως αρχικά είχε σχεδιασθεί.

    Κοινωνία