Αντιδράσεις του ΕΣΡ για το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου

Τις αντιδράσεις τους επί του νομοσχεδίου σχετικά με τη δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης διαφημιστικού χρόνου εξέφρασαν την Τρίτη τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης σε συνέντευξη Τύπου.

Τις αντιδράσεις τους επί του νομοσχεδίου σχετικά με τη δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος διάθεσης διαφημιστικού χρόνου εξέφρασαν την Τρίτη τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης σε συνέντευξη Τύπου.
Όπως σημείωσαν τα στελέχη της Ανεξάρτητης Αρχής το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «δεν συνοδεύεται από αιτιολογική έκθεση, κατά συνέπεια δεν υπάρχει καμία εξήγηση για την αναγκαιότητα δημιουργίας του περιγραφομένου σε αυτό συστήματος διαπραγμάτευσης διαφημιστικού χρόνου».
«Ένα σχέδιο νόμου που αλλάζει τους κανόνες λειτουργίας μιας αγοράς πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση που να περιγράφει τις επιπτώσεις που θα επιφέρουν στην αγορά αυτή οι προτεινόμενες αλλαγές» τόνισαν, προσθέτοντας ότι η μελέτη αυτή είναι απαραίτητη, αφού οι διατάξεις του νομοσχεδίου αφορούν μόνο στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας, οπότε πρέπει να συνυπολογισθούν οι συνέπειες σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Επίσης «δεν υπάρχει έκθεση που να αποτυπώνει το κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας του συστήματος, καθώς και το αναμενόμενο όφελος από την λειτουργία του, και μάλιστα σε σχέση με την συνολική αξία του μελλοντικού υπό διαπραγμάτευση προϊόντος, η αξία του οποίου δεν είναι εισέτι γνωστή. Ομοίως, δεν περιγράφονται σαφώς η λειτουργία της συμβάσεως (προϊόν, τρόπος καταβολής του τιμήματος, χρόνος παράδοσης του προϊόντος), ούτε η δυνατότητα προσαρμογής του συστήματος στις νέες τεχνολογίες μετάδοσης των διαφημιστικών μηνυμάτων. Τέλος, δεν είναι σαφές πoιο είναι το υπό διαπραγμάτευση προϊόν, εφόσον η έννοια της τηλεοπτικής διαφήμισης είναι διακριτή από εκείνη της χορηγίας και της τοποθέτησης προϊόντος σύμφωνα με την Οδηγία 2010/13/ΕΕ».
Στη συνέντευξη τονίστηκε για μια ακόμα φορά η παράκαμψη του ΕΣΡ που είναι και αποκλειστικά αρμόδιο για την άσκηση ελέγχου στη λειτουργία όλου του φάσματος των δραστηριοτήτων και συναλλαγών που άπτονται του ραδιοτηλεοπτικού προϊόντος.
«Oι αρμοδιότητες ελέγχου παρέχονται αφενός στον Διαχειριστή που λειτουργεί ως ανώνυμη εταιρεία χωρίς να διαθέτει κανένα από τα εχέγγυα ανεξαρτησίας μιας Ανεξάρτητης Αρχής και αφετέρου στο Ρυθμιστή που ταυτίζεται με την εκτελεστική εξουσία, από την οποία ο συνταγματικός νομοθέτης έχει αφαιρέσει την αρμοδιότητα άσκησης του άμεσου ελέγχου επί της τηλεόρασης» επεσήμαναν.
Ειδικότερα για το άρθρο 9 του νομοσχεδίου τα στελέχη του Συμβουλίου υπογράμμισαν ότι «ο έλεγχος της νόμιμης και διαφανούς δραστηριότητας των ΜΜΕ στον τομέα της διάθεσης και τιμολόγησης του διαφημιστικού τους χρόνου ανατίθεται στη Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, στην οποία ανατίθενται αρμοδιότητες εποπτείας του Διαχειριστή του Συστήματος, κατά παράβαση της αποκλειστικής αρμοδιότητας της συνταγματικώς κατοχυρωμένης Ανεξάρτητης Αρχής. Δίνεται δε η δυνατότητα (στον Διαχειριστή ή τον Ρυθμιστή;) μεταβίβασης των καθηκόντων του Διαχειριστή σε τρίτους, ήτοι σε εταιρεία που δεν έχει τις προϋποθέσεις και τα εχέγγυα που αναφέρονται για τον αδειοδοτημένο από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Διαχειριστή».
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk