ΕΕ σε Netflix, Amazon: Το 20% των παραγωγών να είναι ευρωπαϊκές

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα επιδιώξει την επιβολή ποσοστώσεων για υπηρεσίες on-demand και streaming ταινιών και τηλεοπτικών σειρών όπως το Netflix και το Amazon Prime.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα επιδιώξει την επιβολή ποσοστώσεων για υπηρεσίες on-demand και streaming ταινιών και τηλεοπτικών σειρών όπως το Netflix και το Amazon Prime.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν ζητά από τις υπηρεσίες να προσφέρουν στους χρήστες ευρωπαϊκό περιεχόμενο κατά τουλάχιστον 20% σε ταινίες και σειρές.

Παράλληλα, πιέζει να δοθεί σε μεμονωμένα κράτη – μέλη της ΕΕ να αναγκάζουν τις υπηρεσίες να επενδύσουν σε ευρωπαϊκές ταινίες και σειρές.

Η πρόταση της Κομισιόν ξεκαθαρίζει ότι τα κράτη-μέλη θα μπορούν να ζητούν από τις υπηρεσίες on-demand που είναι διαθέσιμες στη χώρα τους να συνεισφέρουν οικονομικά σε ευρωπαϊκές δημιουργίες, ανακοίνωσαν οι Αντρους Άνσιπ και Γκίντερ Έτινγκερ από την Κομισιόν.

Προς το παρόν, οι υπηρεσίες αυτές δεν καλύπτονται από τη νομοθεσία που απαιτεί από τα τηλεοπτικά δίκτυα να έχουν στο πρόγραμμά τους πολλές ευρωπαϊκές παραγωγές, σε μία προσπάθεια να εξασφαλιστεί ότι δεν θα κυριαρχούν οι αμερικανικές παραγωγές.

Οι νέες προτάσεις έρχονται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου για αύξηση της επένδυσης στην ευρωπαϊκή τηλεοπτική και κινηματογραφική βιομηχανία.

Τα παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα επενδύουν περισσότερο από τους διαδικτυακούς φορείς σε νέες παραγωγές, σύμφωνα με έρευνα της ΕΕ.

Φορείς μετάδοσης όπως το BBC επενδύουν περίπου το 20% του τζίρου τους σε νέες παραγωγές. Για τις υπηρεσίες streaming, αυτό το νούμερο πέφτει μετά βίας στο 1%, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΕ.

Αν και εκτιμάται ότι οι προτάσεις δεν θα επηρεάσουν ιδιαίτερα τους δύο κολοσσούς στον τομέα της ψυχαγωγίας, καθώς και οι δύο εταιρείες επενδύουν σε ευρωπαϊκό και τοπικό περιεχόμενο, προκειμένου να κάνουν το προϊόν τους ελκυστικό για τους πελάτες τους, οι πρώτες αντιδράσεις είχαν εμφανιστεί ήδη από το προηγούμενο διάστημα.

«Άκαμπτες αριθμητικές ποσοστώσεις κινδυνεύουν να πνίξουν την αγορά των υπηρεσιών on-demand οπτικοακουστικών μέσων», ανέφερε το Netflix σε γραπτή απάντησή του προς την Κομισιόν.

«Μια υποχρέωση να έχουν περιεχόμενο που θα ανταποκρίνεται σε μια αριθμητική ποσόστωση μπορεί να δυσκολέψει τους νέους παίκτες να επιτύχουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο» σημειώνει η εταιρεία.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk