Πειραιάς: Η πόλη που βλέπει τους τουρίστες να την προσπερνούν

Μόνο τα κρουαζιερόπλοια ρίχνουν άγκυρα στο λιμάνι του Πειραιά, εν αντιθέσει με τους χιλιάδες επιβάτες τους που σπεύδουν να «αράξουν» πέριξ του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.

Μόνο τα κρουαζιερόπλοια ρίχνουν άγκυρα στο λιμάνι του Πειραιά, εν αντιθέσει με τους χιλιάδες επιβάτες τους που σπεύδουν να «αράξουν» πέριξ του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.
Την Πέμπτη τα ξημερώματα στην πύλη Ε12 του πρώτου λιμανιού της χώρας έδεσε το κρουαζιερόπλοιο «MSC Orchestra» μεταφέροντας χιλιάδες επιβάτες, πολλοί εκ των οποίων όταν αποβιβάστηκαν έσπευσαν να κατευθυνθούν προς την Ακρόπολη. Με βάση το πρόγραμμα εκδρομών που διανέμεται στο πλοίο, τα «πακέτα» που είχαν να επιλέξουν, εάν ήθελαν οργανωμένη δραστηριότητα, ήταν για Ακρόπολη, Πλάκα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ακόμα και για μια σύντομη απόδραση προς τον Ισθμό της Κορίνθου· αντίθετα, καμία δραστηριότητα ούτε καν φωτογραφία του Πειραιά δεν υπήρχε στο ειδικό γραφείο που κλείνουν τις εκδρομές.

Η εικόνα μιας πόλης
Καμία αναφορά για τον Πειραιά, τον οποίο θα έβλεπαν, όπως γίνεται συνήθως, είτε από τα ανοικτά χρωματιστά τουριστικά λεωφορεία είτε από τα κλειστά παράθυρα των πούλμαν που θα τους πήγαιναν προς την Ακρόπολη. Ελάχιστοι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων επιλέγουν να μείνουν στον Πειραιά, περιορίζοντας την ολιγόωρη παραμονή τους στη Μαρίνα Ζέας και στο Πασαλιμάνι για αναμνηστικές φωτογραφίες.
Στα μισοάδεια σταντ που υπήρχαν στον χώρο αφίξεων από όπου περνούσαν υπήρχαν μόνο δύο φυλλάδια: το ένα στα αγγλικά και αναφερόταν στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πειραιά και το άλλο ελληνοαγγλικό με χρηστικές πληροφορίες για το λιμάνι. Επίσης δύο μεγάλα διαφημιστικά πανό υπήρχαν στο πάνω μέρος της αίθουσας με φωτογραφίες του Πειραιά και με το λογότυπο «Προορισμός Πειραιάς» στα αγγλικά.
Κάπως διαφορετική η εικόνα στο άλλο τέρμιναλ εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας στην πύλη Ε11. Εκεί υπάρχουν τα δύο προαναφερθέντα φυλλάδια καθώς επίσης μεγάλα πανό και αφίσες με φωτογραφίες από τον Πειραιά και λογότυπο το «Προορισμός Πειραιάς».

Σχέδιο προς έγκριση
Στον δήμο Πειραιά έχουν καταρτίσει, όπως λένε, ένα σχέδιο ανάπτυξης τουρισμού που σχετίζεται με την κρουαζιέρα για το οποίο περιμένουν την έγκριση ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ενώ για το καλοκαίρι έχουν προγραμματιστεί ακόμα και θεατρικές παραστάσεις από το Δημοτικό Θέατρο στους χώρους αφίξεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο ολοκληρωμένο σχέδιο παρεμβάσεων που έχει κατατεθεί περιλαμβάνονται ιδέες για αναπλάσεις χώρων, κατασκευή ποδηλατόδρομων, θεματικές βόλτες κ.ά.
Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, και από την αντιπεριφέρεια Πειραιά θα ζητηθεί τις επόμενες ημέρες αρμόδια γραφεία να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την κατασκευή θεματικών διαδρομών μέσα στον Πειραιά, π.χ. να υπάρχουν ταμπέλες χρωματισμένες ανά θεματική ενότητα που να κατευθύνουν τους επιβάτες προς συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους. Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά εκπρόσωποι φορέων, δεν απευθύνονται μόνο στους χιλιάδες επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων αλλά και στα πληρώματα των πλοίων τα οποία όταν αποβιβάζονται μένουν στον Πειραιά.
Από την άλλη, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, έπειτα από συμφωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και εταιρείες, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στον σταθμό Αεροδρόμιο του μετρό θα εγκατασταθούν σε μερικές ημέρες φωτεινοί πίνακες στους οποίους θα ανακοινώνονται τα δρομολόγια των πλοίων και των κρουαζιερόπλοιοων που θα αναχωρούν από τον Πειραιά.
Ωστόσο μέχρι όλα αυτά να υλοποιηθούν ο εμπορικός κόσμος της πόλης συνεχίζει να βλέπει τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών να προσπερνά τον Πειραιά και να κατευθύνεται στην περιοχή γύρω από την Ακρόπολη. Το θέμα αυτό σχετίζεται και με τις προσπάθειες που γίνονται ώστε να καταστεί ο Πειραιάς λιμάνι-έδρα για τα κρουαζιερόπλοια, ωστόσο ουσιαστικά μόνο πλοία της Celestyal Cruises το κάνουν αυτό. Επιπλέον πολλοί λένε πως μετά την υλοποίηση των παρεμβάσεων θα πρέπει να δρομολογηθεί, σε συνεργασία και με τα ταξιδιωτικά γραφεία, η ενημέρωση των επιβατών κρουαζιέρας από τις χώρες τους έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνουν τον Πειραιά στο πρόγραμμα της ολιγόωρης εξόρμησής τους.
Εντόπισαν παραβάσεις
Παράλληλα, στο πλαίσιο εύρυθμης λειτουργίας της κρουαζιέρας στον Πειραιά, πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα κοινοί έλεγχοι από στελέχη του Λιμενικού Φυλακίου Ξαβερίου του Α’ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με κλιμάκιο της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφάλισης Περιφέρειας Αττικής του ΙΚΑ στον χώρο της κρουαζιέρας, με αποτέλεσμα τη βεβαίωση παραβάσεων και τη σύνταξη προστίμων συνολικού ποσού άνω των 100.000 ευρώ για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εισφοροδιαφυγής, δηλαδή αδήλωτης και «μαύρης» εργασίας.
Ακολούθησαν στον ίδιο χώρο κοινοί έλεγχοι από στελέχη του Λιμενικού με κλιμάκιο της Υπηρεσίας Ερευνών Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων Αττικής του υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο αντιμετώπισης παραβάσεων και της νομοθεσίας περί φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «οι εμπίπτουσες στη φορολογική νομοθεσία υποθέσεις οι οποίες προέκυψαν διερευνώνται περαιτέρω από την αρμόδια ελεγκτική αρχή και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν μετά την επεξεργασία των ευρημάτων και την ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου».
«MSC Orchestra» σε Ιόνιο και Αδριατική
Εν τω μεταξύ το κρουαζιερόπλοιο «MSC Orchestra», που κατέπλευσε την Πέμπτη στον Πειραιά, θα εκτελεί δρομολόγιο από τον Ιούνιο ως τον Οκτώβριο όχι προς το Αιγαίο και τις ακτές της Μικράς Ασίας, όπως κάνουν τα περισσότερα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες. Η πορεία του θα είναι προς το Ιόνιο Πέλαγος και την Αδριατική κυρίως. Ειδικότερα θα εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς – Κέρκυρα – Κότορ (Μαυροβούνιο) – Βενετία – Μπάρι – Κατάκολο (Αρχαία Ολυμπία) – Σαντορίνη – Πειραιάς. Μια εκδρομή για την οποία, σύμφωνα με υπευθύνους της εταιρείας, έχουν δείξει ήδη ενδιαφέρον πολλοί Ελληνες και Κύπριοι. Το πλοίο διαθέτει 16 καταστρώματα και 1.275 καμπίνες για να φιλοξενήσουν 3.223 επιβάτες.
H ΜSN Cruises από την πλευρά της έχει σχεδιάσει ένα αναπτυξιακό πλάνο -το έχει ονομάσει «πρόγραμμα αναγέννησης»- με ορίζοντα το 2026 και σκοπεύει να επενδύσει περίπου 9 δισ. ευρώ για την κατασκευή 11 νέων πλοίων νέας γενιάς.
Τα νέα πλοία, όπως το «MSC Meraviglia», τα οποία χαρακτηρίζει «όλων των εποχών», αναμένονται το 2017, το 2019, το 2020 και το 2022 και θα έχουν μήκος 315 μέτρα ενώ θα διαθέτουν 2.250 καμπίνες για 5.700 επιβάτες ενώ το 75% των καμπίνων θα έχουν μπαλκόνι.
Eπίσης θα κατασκευαστούν τρία νέα πλοία όπως το «MSC Seaside» τα οποία αναμένονται το 2017, 2018 και 2021 μήκους 323 μέτρων με 2.067 καμπίνες για 5.300 επιβάτες ενώ θεωρούνται ιδανικά με ηλιοφάνεια καθώς διαθέτουν πολύ μεγάλους ανοικτούς χώρους.
Επιπλέον στα πλοία της ενσωματώνει μοναδικές, όπως τις χαρακτηρίζει, εμπειρίες όπως παραστάσεις από το Τσίρκο του Ηλιου (Cirque du Soleil) ενώ σε συνεργασία με τη Samsung προχωρά στη διαμόρφωση «έξυπνων πλοίων».
Το πλάνο της MSC Cruises άλλαξε μετά τα αιματηρά περιστατικά της Κωνσταντινούπολης, ωστόσο δεν στρέφει το ενδιαφέρον της σε άλλα ελληνικά νησιά, ενώ στα σχέδιά της είναι η εκτέλεση δρομολογίων σε περιοχές όπως η Καραϊβική, η βόρεια Ευρώπη, τα αραβικά εμιράτα κ.ά., ενώ «εμπόδιο» στην προσέλκυση των πολύ μεγάλων πλοίων της στα ελληνικά νησιά είναι το γεγονός ότι δεν διαθέτουν τις κατάλληλες λιμενικές υποδομές.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk