Σπίρτζης: Κατά παραγγελία της αγοράς ή των ρουσφετιών τα έργα υποδομών

Για έργα υποδομών που πραγματοποιούνταν στη χώρα τις προηγούμενες δεκαετίες, «είτε από την αγορά και επιβάλλονταν στην πολιτική ηγεσία, είτε από την εκλογική αγορά και τις υπηρετούσε η πολιτική ηγεσία για την αναπαραγωγή της», έκανε λόγο ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρίστος Σπίρτζης.

Για έργα υποδομών που πραγματοποιούνταν στη χώρα τις προηγούμενες δεκαετίες, «είτε από την αγορά και επιβάλλονταν στην πολιτική ηγεσία, είτε από την εκλογική αγορά και τις υπηρετούσε η πολιτική ηγεσία για την αναπαραγωγή της», έκανε λόγο ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρίστος Σπίρτζης, μιλώντας στην παρουσίαση του βιβλίου, με τίτλο «Τα ΑΝ της Ανάπτυξης» του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ, καθηγητή κ. Γιάννη Μυλόπουλου. Επισήμανε μάλιστα πως έχουμε ένα υπουργείο το οποίο δεν είχε ούτε Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού για τα έργα υποδομών στη χώρα και την ιεράρχησή τους.
Ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών ανέφερε πως θα κινήσει, κατά την άποψή του, όλη τη διαδικασία της εξόδου της χώρας από την κρίση και τον φαύλο κύκλο της ύφεσης και τις εξάρτησης, «Για να τα κάνουμε αυτά, χρειαζόμαστε στρατηγικό σχέδιο για τη χώρα σε όλους τους τομείς, επιτελικό σχέδιο και θα χρειαστούμε και ευρωπαϊκό σχέδιο για να δομήσουμε το προοδευτικό κίνημα της Ευρώπης και να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στη λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού» σχολίασε.
Όπως τόνισε, το ζήτημα δεν είναι να κάνουμε έργα για τα έργα, αλλά «έργα που μπορούν να βάλουν τις προϋποθέσεις για να διευκολυνθεί η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και για πρόσθετους λόγους. Γιατί μέσα από τα έργα μπορούμε να έχουμε άμεση καταπολέμηση της ανεργίας, άμεσα έσοδα για το κράτος, έχουμε υπολογίσει περίπου το 50% των πληρωμών των έργων, επιστρέφει αργότερα άμεσα στο κράτος, όχι μέσω της φορολόγησης».
Με αφορμή τις αναφορές του βιβλίου στην αποδυναμωμένη πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή της χώρας, που έχει αποτέλεσμα τις μαζικές εισαγωγές προϊόντων, αλλά και τη μεγάλη εξαγωγή επιστημόνων, ο υπουργός σχολίασε: «Αν θέλαμε ως χώρα να έχουμε εκείνα τα όπλα για να κάνουμε και ρήξη ακόμη εάν χρειαστεί, αλλά δεν τα είχαμε αυτά. Και κανείς δεν προσπάθησε να προετοιμάσει το έδαφος για να τα έχουμε».
Στο σημείο αυτό ανέφερε το παράδειγμα της αποκρατικοποίησης του ΟΤΕ. «Πούλησαν τον ΟΤΕ. Μάλιστα, είναι ευτυχισμένοι όλοι για την κερδοφορία του ΟΤΕ. Μόνο που κανείς δεν έχει καθίσει να δει ότι τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα πλέον δεν ανήκουν στη χώρα. Ο ελληνικός δορυφόρος με ό,τι αυτό συνεπάγεται δεν ανήκει στη χώρα, και ο κύκλος εργασιών που έκανε κάποτε ο ΟΤΕ στη χώρα έχει μηδενιστεί. Δηλαδή ο ΟΤΕ δεν παίρνει ούτε χαρτί για το φωτοτυπικό, για να μην πω άλλου είδους χαρτί από τη χώρα μας». Όπως τόνισε, το ίδιο γίνεται και επιχειρείται να γίνει με με τα δίκτυα ενέργειας και τις υποδομές.
Επίσης, έδωσε έμφαση στη σημασία της αποκέντρωσης και των κινήτρων που πρέπει να δοθούν στους πολίτες για να επιστρέψουν στην περιφέρεια με στόχο την τόνωση των παραγωγικών δομών, της πρωτογενούς παραγωγής, τη μεταποίηση και την καινοτομία. Κρίσιμος παράγοντας λοιπόν, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, είναι η ιεράρχηση των υποδομών της χώρας.
«Δηλαδή δεν μπορεί να μην έχουμε πολύ καλά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα οπτικών μέσων στη χώρα, δεν μπορεί να μην έχουμε σιδηρόδρομο, δεν μπορούμε να μην έχουμε κοινωνικές υποδομές, έργα ύδρευσης, έργα που προστατεύουν το περιβάλλον και όλα τα υπόλοιπα. Όχι στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη μόνο, σε όλη τη χώρα» ανέφερε.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk