Σε νέα επεισόδια μπαίνει ο πόλεμος της ενημέρωσης με κυβερνητικά στελέχη να κάνουν δημιουργικά ασαφείς δηλώσεις, οι οποίες, αντί να ρίχνουν φως, θολώνουν ακόμα περισσότερο το τοπίο.
Την Τρίτη η κυβερνητική εκπρόσωπος κυρία Ολγα Γεροβασίλη, σχολιάζοντας δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης κ. Λ. Κρέτσου υπογράμμισε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μπει τάξη στο Διαδίκτυο, το ραδιόφωνο και τους περιφερειακούς σταθμούς. «Υπάρχουν σκέψεις, αλλά δεν έχει υπάρξει οργανωμένο και αποτυπωμένο το σχέδιο με το οποίο θα προχωρήσουμε. Επομένως, δεν μπορούμε να συζητήσουμε για λεπτομέρειες σε ένα σχέδιο που δεν υπάρχει ακόμα. Υπάρχει ως προσανατολισμός και ως σκέψη».
Να σημειωθεί ότι οι δηλώσεις του κ Κρέτσου αφορούσαν σε ανακοίνωση του Ποταμιού στην οποία κατηγορούσε την κυβέρνηση για απόπειρα ελέγχου των ενημερωτικών ιστοσελίδων μέσω του μητρώου των online media.
«Η κυβέρνηση παρουσιάζει ως προαιρετική την ένταξη των ιντερνετικών Μέσων σε Κυβερνητικό Μητρώο. Θα ήταν προαιρετική αν η ένταξη δεν ήταν η ικανή και αναγκαία συνθήκη για να έχουν πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Δηλαδή αν δεν έρθεις μαζί μας, δεν έχει διαφήμιση. Το Μητρώο είναι κυβερνητικό διότι δεν λειτουργεί υπό κάποια ανεξάρτητη αρχή, αλλά υπό την τελική ευθύνη του υπερ -Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης. Όπως και το «μοντέλο» του υπερ -Υπουργού κ. Ν. Παππά στην τηλεόραση», ανέφερε η ανακοίνωση του Ποταμιού.
Από την πλευρά του ο κ. Κρέτσος σημείωσε ότι «το Μητρώο Online Media αφορά αποκλειστικά επαγγελματικές επιχειρήσεις ΜΜΕ (ούτε blog ούτε ερασιτεχνικές ιστοσελίδες γενικού ή ειδικού περιεχομένου) και η εγγραφή σε αυτό είναι, όπως ρητά αναφέρεται στο νόμο, εθελοντική.Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να ενταχθούν στο Μητρώο θα υποβάλουν δήλωση σχετικά με τον ιδιοκτήτη, το διευθυντή και τον εκδότη της επιχείρησης, καθώς και απλή δήλωση του αριθμού των δημοσιογράφων που απασχολούν. Δεν υφίσταται καμία πρόβλεψη για «συγκεκριμένο αριθμό δημοσιογράφων», όπως ψευδώς ισχυρίζεται το δημοσίευμα. Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις εγγραφής είναι τα απολύτως θεμελιώδη, και εστιάζουν αποκλειστικά σε ζητήματα διαφάνειας της μετοχικής σύνθεσης των επιχειρήσεων».
Σχετικά με την κρατική διαφήμιση ο κ. Κρέτσος σημείωσε ότι «αποτελεί κορυφαία πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης η αποτροπή φαινομένων «τύπου ΚΕΕΛΠΝΟ», δηλαδή η παραχώρηση δημοσίου χρήματος, με αδιαφανή κριτήρια, σε αγνώστου προελεύσεως και ιδιοκτήτη ιστοσελίδες. Tο Μητρώο διασφαλίζει πως η κρατική διαφήμιση θα ανατίθεται σε ιστοσελίδες με σαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και διάφανη μετοχική σύνθεση, κατά τρόπο τέτοιο ώστε οι πολίτες να είναι σε θέση να γνωρίζουν ποιος έλαβε τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης και στη βάση ποιών κριτηρίων».