Τα οκτώ λεπτά της βουτιάς θανάτου του γερμανικού Airbus

Ακούγονται κραυγές, και μετά ο ήχος ενός αεριωθούμενου που χτυπάει την βουνοπλαγιά. Και μετά σιωπή. Νεκρική σιγή. Αυτά γνωρίζουμε για τα τελικά, οκτώ λεπτά της μοιραίας πτήσης του γερμανικού Airbus. Τα υπόλοιπα είναι θέμα φαντασίας και υποθέσεων.

Ακούγονται κραυγές, και μετά ο ήχος ενός αεριωθούμενου που χτυπάει την βουνοπλαγιά. Και μετά σιωπή. Νεκρική σιγή.

Αυτά γνωρίζουμε για τα τελικά, οκτώ λεπτά της μοιραίας πτήσης

του γερμανικού Airbus. Τα υπόλοιπα είναι θέμα φαντασίας και υποθέσεων.

Ολα ξεκίνησαν μια Τρίτη σαν όλες τις άλλες, καθώς 150 άνθρωποι από 18 χώρες επιβιβάστηκαν στο αεροπλάνο της Germanwings στην Βαρκελώνη.

Υπήρξε μια καθυστέρηση 26 λεπτών πριν από την απογείωση, επειδή οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας δεν έδιναν το ΟΚ. Τίποτα ασυνήθιστο.

Το Airbus Α320 απογειώθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα, και σταθεροποιήθηκε στα 38.000 πόδια, το υψόμετρο της πτήσης του. Από αυτό το σημείο, οι επιβάτες μπορούσαν να λύσουν τις ζώνες ασφαλείας, και να σηκωθούν όρθιοι, αν ήθελαν.

Μια φαινομενικά αθώα πράξη άλλαξε τα πάντα: ο κυβερνήτης του αεροσκάφους έπρεπε να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα, και βγήκε από το πιλοτήριο.

Οι επιβάτες δεν θα μπορούσαν να το γνωρίζουν, αλλά ο συγκυβερνήτης – ο 28χρονος Αντρέας Λούμπιτς – ενεργοποίησε την κάθοδο του αεροσκάφους, ενώ ο πιλότος ήταν έξω από το κόκπιτ.

Δεν υπήρξε απότομη βουτιά. Οι αρχές περιέγραψαν μια σταθερή κάθοδο περίπου 1.000 μέτρων ανά λεπτό.

Είναι το είδος της καθόδου που θα περίμενε κανείς όταν το αεροπλάνο πλησιάζει το αεροδρόμιο για την προσγείωση – όχι όταν πετάει πάνω από τις Αλπεις.

Μέσα στο πιλοτήριο, ο μόνος ήχος που ακούγεται είναι η σταθερή αναπνοή του Λούμπιτς.

Αλλά έξω από το κόκπιτ, ο θόρυβος δυνάμωσε και γινόταν όλο και πιο ξέφρενος. Ο πιλότος προσπάθησε να ανοίξει την πόρτα. Πιθανότατα την χτυπούσε δυνατά. Χρησιμοποίησε ένα σύστημα τηλεδιάσκεψης για να μιλήσει με τον συγκυβερνήτη. Μάταια.

Οι επιβάτες δεν μπορεί παρά να άκουσαν την αναταραχή. Και αν αυτό δεν ήταν επαρκής λόγος για ανησυχία, έφτανε να ρίξουν μια ματιά από το παράθυρο για να δουν την οροσειρά, που θα έπρεπε να είναι πολύ πιο κάτω να έρχεται όλο και πιο κοντά.

Ο καταγραφέας των ήχων δεν δείχνει κανέναν αντικανονικό θόρυβο στην καμπίνα μέχρι τα τελευταία λίγα λεπτά. Παρ΄ όλα αυτά, ακόμη και εάν οι επιβάτες δεν το ήξεραν εκείνη την στιγμή, το μόνο που χρειάστηκε ήταν οκτώ λεπτά για να μετατραπεί σε εφιάλτη μια φαινομενικά πτήση ρουτίνας.
Ολα τελείωσαν με μια βίαιη συντριβή σε τραχύ, απομακρυσμένο έδαφος, ψηλά στις γαλλικές Αλπεις. Εκεί τελείωσαν οι κραυγές, και οι ζωές των 150 ανθρώπων της πτήσης 9525. Ο θάνατός τους περιγράφεται ως ακαριαίος.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κόσμος
Σίβυλλα
  • Το γαλήνιο μπλε του Ιονίου… Το ιστιοφόρο, υπερπολυτελές, με κατάλευκα και χρυσαφένια πανιά, που έκαναν φαντασμαγορικό άνοιγμα, υπακούοντας σε μηχανισμό τελευταίας τεχνολογίας, έμοιαζε να... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk