• Αναζήτηση

Πρόεδρος εφοπλιστών: «Θέλουμε να μείνουμε στην Ελλάδα»

Ομιλία με μηνύματα προς τη νέα κυβέρνηση πραγματοποίησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ την Τετάρτη.

Ομιλία με μηνύματα προς τη νέα κυβέρνηση πραγματοποίησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΕ την Τετάρτη.
Όπως είπε ο κ.Βενιάμης «η διαχρονική οικονομική συνεισφορά του κλάδου μας στην ελληνική οικονομία είναι ιστορικά αποδεδειγμένη. Τα οφέλη της πατρίδας μας από την ναυτιλία περιγράφονται σε τρεις λέξεις: εισροή συναλλάγματος, θέσεις εργασίας και κύρος στη διεθνή πολιτική και οικονομική σκηνή. Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια γινόμαστε καθημερινά στόχος δελεαστικών προτάσεων από τρίτες χώρες, κοινοτικές και μη, για να μετεγκατασταθούμε σε εκείνες, προκειμένου να καρπωθούν οι εθνικές τους οικονομίες τα οφέλη από την παρουσία μιας δυνατής ναυτιλιακής κοινότητας. Η ελληνική πλοιοκτησία όμως έχει επιλέξει να είναι συνδεδεμένη με τον τόπο της και την ελληνική κοινωνία».

Ο κ. Βενιάμης ανέφερε ότι το νέο Διοικητικό Συμβούλιο καλείται να διαμηνύσει στην Πολιτεία και στην κοινωνία ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία, ως εθνικό κεφάλαιο, με καθοριστική οικονομική, πολιτική και στρατηγική σημασία για την πατρίδα μας, ήταν, είναι και επιθυμεί να παραμείνει παρούσα στον τόπο της. «Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να την αφήσουμε εκτός πολιτικών αντιπαραθέσεων, σεβόμενοι πλήρως το θεσμικό της πλαίσιο, για να συνεχίσει να δραστηριοποιείται με τις αξιοθαύμαστες επιδόσεις που επιδεικνύει, προσφέροντας στην Ελλάδα το ύψιστο προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς».

Επιπλέον στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΕΕΕ επεσήμανε ότι «η νέα χρονιά βρίσκει την ελληνόκτητη ναυτιλία στις επάλξεις, με σταθερή την πρωτοκαθεδρία της στην διεθνή κατάταξη, εκπροσωπώντας το 16% της διεθνούς χωρητικότητας και με υψηλά ποσοστά σημαντικών κατηγοριών πλοίων όπως στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό 23%, και στα πλοία χύδην μεταφορών, με ποσοστό 18,5%, να παραμένουν στα χέρια της ελληνικής πλοιοκτησίας».
Για τη συνεισφορά των εφοπλιστών στην Οικονομία ο πρόεδρος της ΕΕΕ ανέφερε ότι «από την έναρξη της οικονομικής κρίσης στην πατρίδα μας, η ελληνόκτητη ναυτιλία δήλωσε την προθυμία της να συμβάλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος, αν και θέλω να το επαναλάβω, ποτέ δεν υπήρξαμε μέρος του προβλήματος. Η πρωτοβουλία μας να προτείνουμε στον τότε Πρωθυπουργό την υπογραφή ενός συνυποσχετικού οικειοθελούς συνεισφοράς πηγάζει από την επιθυμία μας να συνδράμουμε στα έσοδα του Κράτους, αλλά σεβόμενοι πλήρως το Σύνταγμα και το θεσμικό μας πλαίσιο».

Και συμπλήρωσε: «Δυστυχώς αυτή η πρωτοβουλία έτυχε κακής μεταχείρισης και λανθασμένων χειρισμών εκ μέρους της δημόσιας διοίκησης, με αποτέλεσμα να εμπλακούμε σε ένα κυκεώνα άγονων συζητήσεων που αν και καθυστέρησε την υλοποίησή της, ευτυχώς στο τέλος είχε θετική έκβαση. Η Βουλή των Ελλήνων κατήργησε την 1η Οκτωβρίου του 2014 την επίμαχη αντισυνταγματική διάταξη, κυρώνοντας παράλληλα την συμφωνία ναυτιλίας – κράτους, με στόχο την οικονομική συνεισφορά από τη ναυτιλία ύψους 420 εκατομμυρίων ευρώ σε 4 χρόνια. Αμέσως μετά την κύρωση του συνυποσχετικού, μέσα σε απίστευτα μικρό χρονικό διάστημα, για τα ελληνικά δεδομένα τουλάχιστον, εισπράχθηκε το ανάλογο ποσό της συνεισφοράς για το έτος 2013. Και θα ήθελα να διατυμπανίσω ότι οι εισπρακτικοί στόχοι του συνυποσχετικού επιτεύχθηκαν πλήρως, αν και όπως μας κατηγορούν οι αυτοπροσδιοριζόμενοι δημόσιοι κατήγοροί μας, είχαμε την διακριτική μεταχείριση να καλούμαστε εθελοντικά να πληρώσουμε».
Ο κ.Βενιάμης τόνισε ακόμη ότι ο καθολικός και άμεσος τρόπος με τον οποίο ανταποκρίθηκε το συντριπτικό ποσοστό της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας αποδεικνύει την επιθυμία του κλάδου να στηρίξει την πατρίδα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει, καθώς και το όραμά του για μια εθνική αναπτυξιακή πολιτική που θα βασίζεται και στον στρατηγικό πυλώνα της ναυτιλίας.
Για τη ναυτική εκπαίδευση τάχθηκε εκ νέου υπέρ των ιδιωτικών σχολών λέγοντας ότι αίτημα του εφοπλισμού είναι η λειτουργία, παράλληλα με τις δημόσιες ΑΕΝ, τις οποίες η Ένωση ενισχύει προσφέροντας τα χρήματα για την ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων και τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού τους, ιδιωτικών ναυτικών ακαδημιών, προκειμένου να υπάρξει παραγωγή ικανοποιητικού αριθμού αξιωματικών που θα μπορέσουν να επανδρώσουν όχι μόνο τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά λόγω της υψηλής ναυτικής τεχνογνωσίας των Ελλήνων, τον κοινοτικό και διεθνή στόλο.
Για την απασχόληση επεσήμανε ότι ο τομέας της ναυτιλίας, μαζί με τις παραναυτιλιακές δραστηριότητες, προσφέρει ήδη πάνω από 190.000 χιλιάδες θέσεις άμεσης και έμμεσης εργασίας και σύμφωνα με μελέτες που έχουν διεξαχθεί από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) διαθέτει τη δυναμική να προσφέρει πολύ περισσότερες. Και πρόσθεσε ότι: «Όμως η ναυτιλία είναι μια διεθνής δραστηριότητα που υπόκειται σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού. Βασική προϋπόθεση για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας στα ελληνόκτητα πλοία είναι η επικράτηση μισθολογικών συνθηκών σύμφωνων με τα διεθνώς κρατούντα στη διεθνή ναυτιλία και πάντοτε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις διεθνείς συμβάσεις. Η χώρα μας μαστίζεται από ανεργία ειδικότερα στις ηλικίες των νέων ανθρώπων. Η ναυτιλία μπορεί να δώσει διέξοδο σε χιλιάδες νέους για εργασία με θετικές προοπτικές. Ευελπιστώ ότι σύντομα θα υπάρξουν οι αναγκαίες κανονιστικές ρυθμίσεις που θα εξασφαλίσουν τις προαπαιτούμενες συνθήκες για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών στα ελληνόκτητα πλοία».
Κοινωνία
Σίβυλλα
Helios Kiosk