Unilever – Hampton: Πόλεμος γιατί έβαλαν μπιζέλι αντί για αβγό στη μαγιονέζα

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς διάσημος σεφ για να γνωρίζει ότι μαγιονέζα χωρίς αβγό δεν γίνεται.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς διάσημος σεφ για να γνωρίζει ότι μαγιονέζα χωρίς αβγό δεν γίνεται. Αυτό ισχυρίζεται, με απλά λόγια, η Unilever στην αγωγή που κατέθεσε εναντίον της Hampton Creek Foods, μιας νεοφυούς αμερικανικής εταιρείας, της οποίας η μαγιονέζα όχι μόνο δεν περιέχει ίχνος αβγού αλλά βασίζεται σε φυτική συνταγή.
Ο αγγλο-ολλανδικός κολοσσός κατηγορεί τη μικρή start up επιχείρηση ότι με το προϊόν της, την Just Mayo, όχι μόνο παραπλανεί τους καταναλωτές – αφού σύμφωνα με τον ορισμό που θέσπισε ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ το 1957, η ονομασία «μαγιονέζα» μπορεί να ανήκει μόνο σε ένα προϊόν που περιέχει κρόκο αβγού – αλλά κυρίως την πλήττει οικονομικά.
Ψευδείς εντυπώσεις


Στην αγωγή της η Unilever, παραγωγός της Hellmann’s και κυρίαρχος της αξίας 2 δισ. δολαρίων αγοράς μαγιονέζας, αναφέρει ότι η αμερικανική εταιρεία παρασύρει το καταναλωτικό κοινό και δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις όχι μόνο με την ονομασία του προϊόντος της αλλά και με την ετικέτα του, η οποία απεικονίζει ένα αβγό και αφήνει να εννοηθεί ότι περιέχεται στα συστατικά της, παρότι δεν υπάρχουν ούτε ψήγματα του προϊόντος.
H φόρμουλα της Hampton Creek βασίζεται σε φυτικές πρωτεΐνες και αναπαράγει με ακρίβεια τη γεύση του αβγού, ενώ προσδίδει τις ιδιότητές του (χρώμα, υφή κ.ά.) σε όλα τα μαγειρεμένα τρόφιμα. Και όλα αυτά, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας, με 18% μικρότερο κόστος για τους παραγωγούς τροφίμων. Η Just Mayo, που παράγεται από κίτρινο καναδικό μπιζέλι και κυκλοφορεί και σε διάφορες γεύσεις, όπως σκόρδο και καυτερή πιπεριά, είναι το δημοφιλέστερο από τα προϊόντα της εταιρείας που παράγονται κατά αυτόν τον τρόπο. Η Hampton Creek, η οποία χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από επενδυτικά κεφάλαια, ιδρύθηκε το 2011 και σήμερα πουλάει τα προϊόντα της σε 20.000 καταστήματα παγκοσμίως.
Φαίνεται, ωστόσο, ότι η αγωγή της Unilever μόνο καλό έχει επιφέρει ως τώρα στη μικρή εταιρεία η οποία βλέπει τη δημοτικότητά της να αυξάνεται. Περισσότεροι από 90.000 άνθρωποι έχουν στείλει μηνύματα υποστήριξης στην Hampton Creek, ενώ έχουν συλλεχθεί 29.000 ηλεκτρονικές υπογραφές αιτημάτων στήριξής της.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
  • Πάσχα στο χωριό; Κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία, η κυρία Κοτανίδου εξέφρασε την ελπίδα ότι φέτος το Πάσχα ίσως να... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
  • Ταπεινά τσιπς αντί για χαβιάρι… Οι προμήθειες στη βίλα καταστράφηκαν από τις διακοπές ρεύματος και η snob, κακομαθημένη οικοδέσποινα αναγκάστηκε, για να χορτάσει την...
Helios Kiosk